نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 5:46 ق.ظ

ماموریت اصلی و جدید معاونت علمی ایجاد شرکتهای جدید و نوپاست.

20-1-1402

مأموریت اصلی و جدید معاونت علمی ایجاد شرکت‌های جدید و نوپاست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین‌ تبادل تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با موضوع تسهیل تضامین مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات پیش از ظهر امروز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور و رئیس‌ صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

دکتر دهقانی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه‌های تأمین مالی سالانه سرویس‌ها و خدمات جدیدی را ارائه می‌دهد که بسیار امیدآفرین است.

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته و امسال نیز به سال گذشته، راهبردها متفاوت شده است.

دهقانی گفت: مقام معظم رهبری در سال جدید از مردمی‌سازی اسم برده و تأکید داشتند که اقتصاد متحول نخواهد شد مگر اینکه به مردم و بخش خصوصی یک اعتماد جدی‌تری شود.‌ در مصادیق نیز نخستین بخشی که به آن اشاره کردند، شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است و دستور دادند که نقشه راهی برای ساختارسازی و مشارکت در اقتصاد توسط دولت تهیه شود.

وی گفت: فضای اقتصادی کشور ما فضای تعاریف و شوخی نیست و اینکه در این فضا به دانش‌بنیان‌ها اشاره می‌شود معنای راهبردی دارد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: ما امروز شرکت‌های دانش‌بنیانی را داریم که در 10 سال گذشته دانش‌بنیان شدند و امروز استخوان‌دار شده و به کارها و فعالیت‌های خود نیز ادامه می‌دهند.

وی یکی از مأموریت‌های اصلی و جدید معاونت علمی ایجاد شرکت‌های جدید و نوپا است که بین 5 تا 10 سال عمر دارند و گردش مالی بین 5 تا 10 میلیارد تومان دارند. این شرکت‌های نوپا بسیار نیاز به توجه ویژه‌ای دارند و درواقع بیشترین توجه را همین شرکت‌ها احتیاج دارند.

دهقانی یا انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در شناسایی نکردن دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ویژگی دارند که توسط سیستم بانکی درک نمی‌شود و آن هم دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان است که بسیار ارزشمندتر از دارایی‌های مشهود است.

وی گفت: ما نظام‌ جدی برای ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود نداریم و شرکت‌ها در کارزار دریافت ضمانت‌نامه، نمی‌توانند ارزش واقعی خود را به بانک‌ها ثابت کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *