29-9-1401
محد احمدی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد تحول دیجیتال در شبکه پستی کشور اظهار کرد: تحول دیجیتال از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی مجموعه اقدامات شرکت ملی پست و دیگری ارزیابی جایگاه پست در اکوسیستم دانشبنیان و استارتآپی کشور است.
**کاهش هزینههای راهاندازی کسب و کار با بارهگیری از ظرفیتهای شبکه پستی
وی افزود: شرکتهای پست در سراسر دنیا به عنوان یک محرک کلیدی در تحقق اهداف تحول دیجیتال و هم ابزاری کارآمد برای اجرای جزئیات چنین تحولی هستند. شبکه ارتباطات فیزیکی پست به عنوان یک شبکه نامرئی ذیل فعالیتهایی که کسبوکارهای دیجیتال انجام میدهند نقشآفرینی میکند و در صورتی که این شبکه وجود نداشته باشد مشاغل مختلف با چالش مواجه میشوند. درشبکه پستی ترکیبی از سه جریان کالا، اطلاعات و پول وجود دارد و ظرفیتهای موجود در این شبکه امکان تغییر پرسرعت الگوهای سنتی به الگوهای متحول شده در زمینه تجارت الکترونیک را برای کسب و کارها فراهم میکند. همچنین این شبکه فرصتی را مهیا میسازد تا افراد کسب و کارهای مختلف را با هزینه اندک راهاندازی کنند.
بیشتر بخوانید:
اهم چالشهای تحقق اهداف انقلاب صنعتی چهارم در ایران چیست؟
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست بیان کرد: در حوزه تجارت الکترونیک هم اکنون شرکت ملی پست بیش از ۳۰ خدمت را که کسب و کارها باید هزینه زیادی برای آنها صرف کنند، عرضه میکند. اساساً پست به عنوان تسهیلگر در زنجیره کسب و کارهای خرد و متوسط شناخته میشود و از همین رو توسعه سرویسهای دیجیتال در شبکه پستی اهمیت بالایی دارد و بدون اجرای آن نمیتوان تحول دیجیتال را رقم زد.
**شرکت پست، نخ تسبیح اکوسیستم کسب و کارهای دیجیتال
احمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه پست ماهیت ارتباطاتی دارد روی لبه نیاز مردم شکل میگیرد. از روزی که بشر نیاز به ارتباطات پستی داشته خدمات پستی نیز شکل گرفته و این خدمات سابقهای چند هزار ساله دارد. معتقدیم حالا پست به مثابه نخ تسبیح در اکوسیستم کسب و کارهای دیجیتال است و میکوشیم با همراهی شرکتهای خلاق و نوآور تحول دیجیتال در لایه مصرفهکنندگان بیش از پیش توسعه یابد.