نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 آذر 1404 11:19 ب.ظ

مسئولیت اجتماعی شرکتها برای نوآوری

مسئولیت اجتماعی شرکتها برای نوآوری

واژه های متنوعی در ارتباط با موضوع تیتر این مطلب که مفهومی با سابقه طولانی در ادبیات تحقیق و و توسعه درکلاس‌های درس دانشگاهها و نیز بحث هاتی مدیریتی در جریان است.

گفته می شود که :

یک رویکرد نوآورانه مسئولانه به گنجاندن ملاحظات اخلاقی و ارزش‌های عمومی در سراسر فرآیند نوآوری، به عنوان مثال در مراحل برنامه‌ریزی و طراحی توسعه فناوری، کمک می‌کند. هماهنگی حمایت عمومی، ارزش‌های اجتماعی و مشوق‌های اقتصادی در این مراحل اولیه نوآوری کلیدی است.

مسئولیت اجتماعی عمدتاً مربوط به شرکت‌های مقیاس بزرگ با منابع و نفوذ گسترده در بازارها و جامعه است. در ارتباط با نوآوری استارتاپ‌ها ممکن است در حد مقیاس و دامنه اثر خود  تاثیر گزار باشند اما شرکتهای با مقیاس بسیار بزرگ مانند خودرو سازان و فولاد سازان و پترو شیمی ها با آنها بسیار متفاوت است .

وضعیت محصول شرکتهای بزرگ و کیفیت و قیمتی که آنها به جامعه ارایه می دهند نگرش جامعه را نسبت به تعهدشان به مسئولیت اجتماعی را تعیین می کند .

اگر کسب‌وکارها با درک نگرانی‌های جامعه در ارتباط سیستم نوآوری خود در ایجاد محصولات جدید برنامه ریزی نمایند درک مسئولیت اجتماعی شان رشد می نماید . مسئولیتی که به محیط زیست هم تسری می یابد .

 استارتاپ  هاکه در ماهیت خود ، نوآوری و کارآفرینی را دنبال می‌ کند از کسب و کارهای بزرگ مدل های توسعه خودشان را الهام می گیرند .

این امر یک چرخه مداوم است . نوآوری برای رفع نیاز های اصلی جامعه و تولید برای ارتقای سطح زندگی .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *