نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:57 ب.ظ

4 مهارت مهم تجاری که از تکنسین های خدمات و نه در دانشگاه یاد گرفتم

فرانکی کاستا جونیور

قبل از ورود به صنعت خدمات میدانی، در زمینه فناوری، مالی و حقوق مطالعه و کار کردم و با متخصصان با استعدادهای زیادی آشنا شدم. با این حال، می‌توانم با اطمینان بگویم که تکنسین‌های خدمات HVACR که اکنون در کنار آنها کار می‌کنم، از سخت‌کوش‌ترین و مبتکرترین همکارانی هستند که تا به حال شناخته‌ام، و آنها مهارت‌های ارزشمند زیادی را به من آموخته‌اند که در دانشگاه به دست نیاوردم.

من می خواهم برخی از درس هایی را که در حین کار با تکنسین های خدماتی در پشت بام ها و اتاق های مکانیکی آموخته ام به اشتراک بگذارم. از آنجایی که کشور ما با هزینه جمعیت تحصیلکرده فزاینده دست و پنجه نرم می کند – و شکاف مهارتی که به نظر می رسد جمعیت قادر به پر کردن آن نیست – کسب و کارها مدلی برای دموکراتیزه کردن و صرفه جویی در نحوه آماده سازی نسل بعدی کارگران خود ارائه می دهند.

1. تفکر عملی

شاید بزرگترین مزیتی که امروزه تجار ماهر دارند تفکر عملی باشد. همانطور که نیروی کار آمریکا به انتقال خود به کار دانش ادامه می دهد، می دانیم که بسیاری از مهارت های عملی و مکانیکی از بین رفته اند با این وجود، تاجران بیشتر از بسیاری از مشاغل دیگر، تفکر عملی را به عادت تبدیل می کنند. و به خوبی به آنها خدمت می کند.

به عنوان مثال، در یکی از شرکت هایمان، ما یک کار نصب بزرگ پشت بام داشتیم. این پروژه مستلزم جایگزینی تمام واحدهای تهویه مطبوع در پشت بام یک خرده فروش بزرگ بود – واحدهایی که در فاصله زیادی از یکدیگر قرار داشتند. محدوده پروژه مستلزم این بود که یک جرثقیل در تمام روز در محل باشد تا واحدها را در جایی که قرار بود نصب کنند قرار دهد. این نیاز به جابجایی و تعادل مجدد جرثقیل در مکان های مختلف در طول روز داشت.

تکنسین‌های ما در عوض پیشنهاد کردند که همه واحدها را در یک مکان روی لوله‌های نورد پایین بیاورند و به آن‌ها اجازه دهند واحدها را به سرعت به موقعیت‌های مناسب خود در پشت بام فشار دهند. ما نیازی به جابجایی جرثقیل نداشتیم و زود کار را تمام کردیم. هک باعث صرفه جویی در زمان و هزینه مشتری شد.

من تکنسین های زیادی را دیده ام که “MacGyver” یک راه حل خلاقانه و کارآمد برای حل مشکل مشتری برای راه اندازی و راه اندازی واحدها است. این همان تفکر عملی است که اغلب در محیط های آکادمیک و اداری گم می شود و یکی از دلایلی است که من دوست دارم به همراه تکنسین هایمان به میدان بروم.

2. تمرکز کنید

بسیاری از کارگران یقه سفید مدرک چهار ساله، اغلب در علوم انسانی یا هنرها، برای آماده شدن برای حرفه خود دریافت می کنند. این مدارک ممکن است پیش حرفه ای نباشند، اما دانش جویان را برای تفکر گسترده آماده می کنند.

این رویکرد مزایایی دارد، از جمله سازگاری. اما اشکالاتی نیز وجود دارد: تأخیر در تسلط بر مهارت های خاص و میل به هوس سرگردانی. همانطور که استاد دانشکده حقوق من یک بار در مورد بی ثباتی حرفه ای هزاره های تحصیل کرده به شوخی گفت:  روی سنگ قبر نسل شما نوشته شده است: “آنها با گزینه های خود مردند.”

اگر مدل کارآموزی معاملات به این اندازه گسترده نباشد، عمیق‌تر می‌شود. ماهیت کار تجارت ماهر، بازخورد فوری را به نحوی که ما معمولاً در محیط اداری دریافت نمی کنیم، ارائه می دهد. یک تکنسین مشکلی برای حل کردن دارد و به طور کلی تا زمانی که به نتیجه نرسد واحد را ترک نمی کند. بی واسطه بودن این حلقه بازخورد به تکنسین ها اجازه می دهد تا دانش را سریع ترکیب کنند و یادگیری ها را به عادت تبدیل کنند.

در نقش‌های اداری، ما اغلب از یک کار به کار دیگر تغییر می‌کنیم که توسط جلسات کوتاه می‌شود، و اغلب به شاخص‌های عقب افتاده مانند مالی برای تعیین موفقیت نگاه می‌کنیم. گذراندن وقت با تکنسین ها مرا تشویق کرد تا زمانی را در تقویم خود به کارهای مجزایی اختصاص دهم که برای رسیدن به نتیجه نیاز به صبر دارد.

3. تفکر 80/20

هر زمان که یک شرکت مکانیکی را خریداری می کنیم، یکی از زمینه هایی که اغلب می توانیم پیچیده تر کنیم، تجزیه و تحلیل داده ها است. بسیاری از کارگاه ‌های کوچک به قدری مشغول کار در این تجارت هستند که به سختی می‌توان زمانی برای کار در آن کسب و کار پیدا کرد و بنابراین به ندرت روی سیستم‌ها یا تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اما این بدان معنا نیست که تکنسین ها داده ها را به معنای گسترده تر جمع آوری نمی کنند. آنها دائماً داده های بلادرنگ را جمع آوری می کنند (حتی اگر همیشه همه آنها را ضبط نکنند). ممکن است این داده‌های ساختاری روی رایانه نباشد، اما هنگام تشخیص، بازخورد را از ماشین‌های موجود در این زمینه دریافت می‌کنند.

تفاوت بین کارکنان اداری سرعت عمل آنها بر روی آن اطلاعات است. یکی از خطرات اضافه بار داده در کار با یقه سفید این است که جدا کردن سیگنال از نویز چالش برانگیز می شود. علاوه بر این، ممکن است قبل از تصمیم گیری های کلیدی به داده های قوی عادت کنیم. این می تواند زمانی که ما بیشتر اطلاعاتی را که برای گرفتن یک تصمیم خوب به آن نیاز داریم، در اختیار داریم، سرعت ما را کاهش می دهد.

از طرف دیگر تکنسین ها می دانند چه زمانی زمان اقدام فرا رسیده است. آنها روی پشت بام هایی کار می کنند که به راحتی می توانند در تابستان به 150 درجه فارنایت برسند – و اغلب با ده ها تماس دیگر برای کمک به سایر مشتریانی که با تهویه مطبوع خراب غرق شده اند، کمک می کنند. کار با تکنسین ها من را به یاد داستان هایی می اندازد که مادرم در مورد کار خود به عنوان یک پرستار ICU برای من تعریف کرده است و سعی می کند تا حد امکان به طور مؤثری بیماران را نجات دهد.

درس بسیاری از ما این است که از اصل پارتو پیروی کنیم: 20٪ از اطلاعات 80٪ از نتایج را هدایت می کند. مهم ترین اطلاعات را سریع دریافت کنید و با فوریت عمل کنید. در دفتر، سعی کنید فشارهای مصنوعی مانند جعبه زمانی یک تحلیل را برای تصمیم گیری کارآمدتر اعمال کنید.

4. پیمایش در زمینه های اجتماعی

یکی از مهارت‌هایی که آموختم که بهترین تکنسین‌ها مهارت دارند، توانایی گسترده در برقراری ارتباط با مردم است. ما اغلب به یک تاجر ماهر فکر می کنیم که در یک جزیره کار می کند. ون یک تکنسین دفتر کار آنها است و ممکن است روزها بدون دیدن شخص دیگری از شرکت به سر ببرند.

با این حال، تکنسین های معمولی با بخش بسیار گسترده تری از جامعه نسبت به فردی در دفتر (یا در یک برنامه تجاری نخبه) تعامل دارند. در هر روز، یک تکنسین ممکن است با کارکنان دفتر، تکنسین های همکار، فروشندگان خانه های عرضه کننده، مشتریان شرکت و حتی مشتریان خود ارتباط برقرار کند. تکنسین ها نمایندگان خط مقدم این شرکت هستند که یونیفرم و نشان ما را برای خدمت به جامعه بر تن می کنند.

و بر خلاف پرسنل اداری، که اغلب به صورت دیجیتالی متصل می شوند یا زمانی برای آماده سازی ارتباطات بیرونی از طرف شرکت دارند، تکنسین ها به صورت زنده «در عرصه» فعالیت می کنند. آنها باید با گروه‌های مختلف مردم ارتباط برقرار کنند، از تماس با تصمیم‌گیرندگان شرکتی گرفته تا مکالمه با افراد غیرمجاز که به سایت‌های مشتریان مراجعه می‌کنند.

اگرچه تسلط بر تجارت آنها عمیق است، اما توانایی آنها در ارتباط با مردم گسترده است. فقط سوار شدن در کنار تکنسین ها مرا به یاد جوامع گسترده ای می اندازد که ما در معاملات ضروری به آنها خدمت می کنیم و اهمیت به خاطر سپردن و ارتباط با همه ذینفعانمان.

درس های ارزشمند برای همه صاحبان مشاغل

من مفتخرم که در مشاغل ضروری کار می کنم و از برخی از بهترین تکنسین های خدمات آمریکا یاد می گیرم. در حالی که من چیزهای زیادی در زمینه فناوری، امور مالی و مدرسه کسب و کار آموختم، درس های مهمی وجود دارد که کار تجاری به طور منحصر به فردی بر آنها تأکید دارد و به همان اندازه به کارکنان اداری خدمت خواهد کرد. ارزش این را دارد که در مورد این درس ها فکر کنید و آنها را در کار خود بگنجانید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *