نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 فروردین 1403 3:09 ق.ظ

دو اسکلت جدید در حفاری های پمپئی پیدا شد

16 مه 2023-باستان شناسان دو اسکلت جدید را در حفاری در پمپئی پیدا کردند که در سال 79 پس از میلاد نابود شدند.

باستان شناسان در پمپئی گفتند که دو اسکلت جدید از قربانیان مرد را کشف کرده اند که احتمالاً در زمین لرزه ای که همراه با فوران آتشفشانی ویرانگر کوه وزوو بود، که این شهر ایتالیایی را در سال 79 پس از میلاد در خاکستر مدفون کرد، جان باختند.

این دو ، که گمان می‌رود دو مرد حداقل 55 ساله باشند، در حفاری‌های اخیر در ساختمان‌های «عشاق عفیف» پمپئی پیدا شدند.

اعتقاد بر این است که آنها در اثر زلزله که دیوار اتاقی را که در آن پناهگاه می‌خواستند فرو ریخت، کشته شدند. یکی از اسکلت ها بازویش را بالا آورده بود که انگار در حال دفاع است.

این زمین لرزه زمانی رخ داد که انفجار عظیم کوه وزوویوس شهر پمپئی را با خاکستر غلیظ آتشفشانی پوشانده و اجساد بسیاری از ساکنان آن را حفظ کرده است.

تا به امروز، بقایای بیش از 1000 نفر در سراسر این سایت گسترده کشف شده است، آخرین بار در نوامبر 2020، زمانی که باستان شناسان دو جسد را کشف کردند که گمان می رود یک فرد جوان برده و صاحب احتمالی او باشد.

پارک باستان شناسی پمپئی در بیانیه ای اعلام کرد که دو قربانی تازه کشف شده اعلام کردند “احتمالاً به دلیل ترومای متعدد ناشی از ریزش بخشی از ساختمان جان خود را از دست داده اند.”

آنها در جایی که گمان می‌رود انباری در داخل بلوک “عشاق عفیف” است، پیدا شدند، جایی که نقاشی‌های رنگارنگ و اسکلت‌های قاطرهایی که سنگ‌های آسیاب را برای غلات کار می‌کردند در گذشته کشف شده بود.

اسکلت هایی که اخیرا پیدا شده اند احتمالاً مربوط به مردان میانسال هستند.

اسکلت‌ها در حالی که پاهایشان را جمع کرده بودند به پهلو دراز کشیده بودند و یکی از آنها حلقه‌ای در دست چپ خود داشت.باستان شناسان تخمین می زنند که 15 تا 20 درصد از جمعیت پمپئی در این فوران جان خود را از دست داده اند که عمدتاً در اثر شوک حرارتی به دلیل پوشاندن ابری عظیم از گازها و خاکستر شهر را فرا گرفته است.

زلزله‌های قبل و حین فوران، همانطور که در نامه‌های نویسنده رومی پلینی جوان ثبت شده است، نیز تلفات خود را به همراه داشت.زمین لرزه های قبل و در حین فوران کوه وزوو نیز تلفات خود را به همراه داشت.

پارک گفت: «از جمله دلایل مرگ، فروریختن ساختمان‌ها، در برخی موارد به دلیل زمین‌لرزه‌های همراه با فوران، به عنوان یک تهدید کشنده به شمار می‌رود.

گابریل زوکتریگل، مدیر پمپئی، گفت که فناوری مدرن به باستان شناسان کمک می کند “جهنمی را که شهر پمپئی را در دو روز به طور کامل ویران کرد و بسیاری از ساکنان: کودکان، زنان و مردان” را به قتل رساند، بهتر درک کنند.

یک آمفورا و مجموعه ای از کوزه ها و گلدان ها در داخل اتاق قربانیان پیدا شد.آثاری از آنچه که گمان می رود یک بسته پارچه ای باشد در کنار یکی از قربانیان یافت شد که حاوی مهره های گردنبند و سکه بود.

داخل اتاق یک آمفورا و مجموعه ای از کاسه ها و کوزه ها قرار داشت، در حالی که اتاق مجاور شامل یک زیارتگاه خانگی به شکل نقاشی دیواری و یک حمام باریک با سرویس بهداشتی بود.

پارک گفت، در اتاقی که این افراد پیدا شدند، بخشی از دیوار فروریخت و به یکی از قربانیان برخورد کرد که “بازوی بلند شده او شاید به تصویر غم انگیز تلاش بیهوده برای محافظت از خود در برابر سقوط سنگ اشاره دارد.” https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *