نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 11:48 ق.ظ

دامنه بهره وری و پایداری تولید به دلیل فقدان قابلیت های داده

20 آوریل 2023 توسط جو بوش -سعیلت پاکارد

تولیدکنندگان اعتراف کرده‌اند که پایداری، تجربه مشتری و بهره‌وری به دلیل کمبود قابلیت‌های داده در دامنه مطلوب هستند.

یک سوم (32٪) از تولیدکنندگان موافق هستند که داده ها یکی از با ارزش ترین دارایی های آنها است که با افراد، دارایی های فیزیکی و مالکیت معنوی آنها قابل مقایسه است. و 28 درصد داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها را به عنوان محرک های کلیدی زنجیره ارزش محصول یا خدمات سازمان خود می دانند.

با این حال، تقریباً از هر پنج (22%) یک نفر اعتراف می‌کند که هیچ استراتژی در مورد داده‌ها ندارد، و صنعت در تلاش برای غلبه بر سیلوهای داده است (زیرا داده‌ها (31%) و موارد استفاده تحلیلی (29%) محلی یا در برنامه‌های مربوطه خود باقی می‌مانند) بر اساس تحقیقات جدید هیولت پاکارد اینترپرایز (HPE)، بخش صنعتی که مسئول یک پنجم انتشار کربن در جهان است هنوز در تلاش است تا از داده ها برای پایدارتر شدن استفاده کند.

نظرسنجی جهانی بلوغ داده های HPE نشان داد که یک چهارم (25٪) از تولیدکنندگان موافق هستند که کمبود داده های آنها می تواند بر کارایی انرژی و پایداری زیست محیطی آنها تأثیر منفی بگذارد. در عین حال، فقط کمتر از یک چهارم می‌دانند که تجربه و رضایت مشتری (24%) و کارایی و بهره‌وری داخلی (23%) نیز می‌توانند در نتیجه قابلیت‌های داده ناکافی آسیب ببینند.

از آنجایی که شرکت‌های تولیدی در سراسر جهان با فشار فزاینده‌ای برای کاهش ردپای کربن خود به منظور پایدارتر شدن مواجه هستند، داده‌ها ابزاری حیاتی برای کمک به آنها در دستیابی به این اهداف هستند. با این حال، این تحقیق همچنین نشان داد که تولیدکنندگان هنگام اجرای استراتژی‌ها برای تحقق پتانسیل کامل داده‌های خود با موانع مختلفی مواجه می‌شوند.

نیاز مدیریت ارشد به آموزش در شناخت ایجاد ارزش داده به عنوان یک اولویت استراتژیک، مانع شماره یک است که توسط بیش از یک چهارم (26%) از تولیدکنندگان ذکر شده است. در حالی که کمتر از یک چهارم (24%) اذعان کردند که موانع فرهنگی آنها را در درک ارزش داده ها و اجرای یک استراتژی داده محور باز می دارد.

با استفاده از ابزارهای تحلیلی و نظارتی پیشرفته، تولیدکنندگان می توانند بهره وری انرژی خود را بهینه کنند، ضایعات و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند و بهره وری را افزایش دهند. با این حال، برای دستیابی به این هدف، تولیدکنندگان باید داده‌های خود را به اشتراک بگذارند و در صورت امکان، متمرکز کنند، چه در انبارهای داده، دریاچه‌های داده، یا در حالت ایده‌آل در هاب‌های داده که منابع داده حیاتی را برای موارد تحلیلی و استفاده عملیاتی به هم متصل می‌کند.

همانطور که روش‌ها و ابزارهای تحلیلی خود را پیش می‌برند، آنها را قادر می‌سازد تا بینش‌های کلیدی را که در کل سازمان و نه تنها در واحدهای تجاری منتخب مرتبط است، استخراج کنند، و به آنها کمک می‌کند تا پایداری کلی خود را بهبود بخشند، بهره‌وری را بهینه کنند، و تجربه مشتری شفافی ایجاد کنند..

ما می دانیم که بخش تولید یکی از عوامل اصلی انتشار کربن در جهان است، با عدم شفافیت داده ها در سراسر سازمان، تعیین ردپای یک سازمان را دشوار می کند، چه رسد به رسیدگی به کربن زدایی. با این حال، افزایش هزینه‌های انرژی و تغییر نگرش مشتریان نسبت به پایداری، همراه با فشارهای تورمی، اجرای یک استراتژی مؤثر برای تحقق پتانسیل کامل داده‌های خود را برای تولیدکنندگان ضروری می‌سازد، اگر می‌خواهند به طور مستقیم با این مسائل مقابله کنند.

«عدم انجام این کار، تحقق اهداف پایداری مانند استراتژی خالص صفر دولت بریتانیا را دشوار، اگر نگوییم به طور بالقوه غیرممکن خواهد کرد. داده ها برای تولیدکنندگان کلیدی است – آنها باید آن را برای آینده ای موفق و پایدار بپذیرند، نه فقط برای سازمان خود یا خود صنعت تولید، بلکه برای منافع بیشتر کره زمین به عنوان یک کل.» شرکت هیولت پاکارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *