نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:51 ب.ظ

هوش مصنوعی موجود در گوشی تلفن همراه و عکاسی

9 آوریل 2023 – توسط جوزف بویل-تصویری که توسط Jos Avery با استفاده از برنامه هوش مصنوعی Midjourney تولید شده است.

یک عکاس آماتور که با نام “ibreakphotos” شناخته می شود، ماه گذشته تصمیم گرفت آزمایشی را روی تلفن سامسونگ خود انجام دهد تا بفهمد ویژگی به نام “زوم فضایی” چگونه عمل می کند.این ویژگی که برای اولین بار در سال 2020 منتشر شد، ادعا می کند نرخ زوم 100 برابری دارد و سامسونگ در بازاریابی خود از تصاویر شفاف درخشان ماه استفاده کرده است.

Ibreakphotos عکس‌های خودش را از ماه گرفت – تار و بدون جزئیات – و مشاهده کرد که تلفن او دهانه‌ها و جزئیات دیگر را اضافه می‌کند.نرم‌افزار هوش مصنوعی این گوشی از داده‌های «آموزش» خود در بسیاری از عکس‌های دیگر ماه برای افزودن جزئیات در جایی که هیچ تصویری وجود ندارد، استفاده می‌کرد.

او نوشت: “تصاویر ماه از سامسونگ جعلی هستند.”

سامسونگ از این فناوری دفاع کرده و گفته است که تصاویر را “همپوشانی” نمی کند و اشاره کرده است که کاربران می توانند عملکرد را خاموش کنند.این شرکت در رقابت برای دوربین گوشی های هوشمند خود با هوش مصنوعی تنها نیست – دستگاه های پیکسل گوگل و آیفون اپل از سال 2016 چنین ویژگی هایی را به بازار عرضه کرده اند.

هوش مصنوعی می‌تواند تمام کارهایی را که عکاسان از آن استفاده می‌کردند انجام دهد – تغییر نور، محو کردن پس‌زمینه، روشن کردن چشم‌ها – بدون اینکه کاربر بداند.اما همچنین می تواند پس زمینه ها را تغییر دهد یا به سادگی افراد را از تصویر کاملاً پاک کند.و بحث در مورد هوش مصنوعی به علاقه‌مندان در تابلوهای پیام محدود نمی‌شود – نهادهای حرفه‌ای نیز زنگ خطر را به صدا در می‌آورند.

کنار گذاشتن تکنولوژی

مایکل پریچارد از انجمن عکاسی سلطنتی بریتانیا گفت: صنعت مملو از هوش مصنوعی است، از دوربین ها گرفته تا نرم افزارهایی مانند فتوشاپ.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «این اتوماسیون به طور فزاینده ای مرزهای بین یک عکس و یک اثر هنری را محو می کند.او گفت که ماهیت هوش مصنوعی با نوآوری های قبلی متفاوت است، زیرا این فناوری می تواند عناصر جدیدی را فراتر از موارد ثبت شده توسط فیلم یا حسگر بیاموزد و بیاورد.

پریچارد گفت، این امر فرصت‌ها را به همراه می‌آورد، اما چالش‌های اساسی در مورد بازتعریف اینکه عکاسی چیست و یک عکس چقدر واقعی است، به همراه دارد.

نیک دانمور از انجمن عکاسان مستقر در بریتانیا گفت که افراد حرفه‌ای اغلب از فایل‌های RAW در دوربین‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند که با کمترین پردازش ممکن، تصاویر را ثبت می‌کنند.اما کنار گذاشتن این فناوری برای یک عکاس معمولی گوشی های هوشمند آسان تر است.

Ibreakphotos که یافته‌های خود را در Reddit منتشر کرد، خاطرنشان کرد که درک اصطلاحات فنی در مورد هوش مصنوعی همیشه آسان نیست – شاید عمداً اینطور باشد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «نمی‌گویم که از استفاده از هوش مصنوعی در دوربین‌ها راضی هستم، اما تا زمانی که به وضوح به آنچه که هر خط لوله پردازشی انجام می‌دهد، گفته شود، با آن موافق هستم. .

با این حال، چیزی که عکاسان حرفه ای بیشتر نگران آن هستند، ظهور ابزارهای هوش مصنوعی است که تصاویر کاملاً جدیدی تولید می کنند.

در سال گذشته، DALL-E 2، Midjourney و Stable Diffusion به لطف توانایی خود در ایجاد تصاویر در صدها سبک تنها با یک پیام کوتاه متنی، محبوبیت زیادی پیدا کردند.

دانمور گفت: “این اثر انسانی نیست و در بسیاری از موارد مبتنی بر استفاده از مجموعه داده های آموزشی از کارهای بدون مجوز است.”

این مسائل قبلاً منجر به پرونده های قضایی در ایالات متحده و اروپا شده است.

به گفته پریچارد، این ابزار خطر ایجاد اختلال در کار هر کسی را دارد “از عکاس، مدل، تا روتوشگر و مدیران هنری”.

اما Jos Avery، یک عکاس آماتور آمریکایی که اخیراً هزاران نفر را در اینستاگرام فریب داده و فید خود را با پرتره های خیره کننده ای که با Midjourney خلق کرده بود، فریب داد.

او گفت که خطوطی که بین «کار ما» و «کار ابزار» ترسیم می‌شود، دلبخواهی بود و به این نکته اشاره کرد که خلق تصاویر Midjourney او اغلب ساعت‌ها طول می‌کشد.اما توافق گسترده ای در مورد یک جنبه اساسی بحث وجود دارد – خطر برای عکاسی وجودی نیست.

اوری گفت: هوش مصنوعی مرگ عکاسی نخواهد بود.

پریچارد با این موضوع موافق بود و خاطرنشان کرد که عکاسی از دوران داگرئوتایپ تا عصر دیجیتال دوام آورده است و عکاسان همیشه با چالش‌های فنی روبرو بوده‌اند.

او گفت که این روند حتی در دنیایی مملو از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ادامه خواهد داشت.

عکاس حتی اگر مستقیماً از آن عکس نگرفته باشد، درک عمیق تری از تصویر حاصل می آورد.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *