نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:16 ب.ظ

کوالکام Autotalks را برای تقویت فناوری ایمنی خودروی اسنپدراگون با قیمت 350 تا 400 میلیون دلار خریداری کرد.

Ingrid Lunden –  8 – مه 2023  اعتبار تصویر: Qualcomm Technologies رندر شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام که سیستم اطلاعات سرگرمی متصل پیشرفته را در خودرو نشان می دهد

حضور طولانی‌مدت کوالکام در بخش خودرو به‌عنوان یک پایگاه مشتری پرسود برای تراشه‌ها و فناوری‌های ارتباطی مرتبط با آن، امروز با فشار قابل توجهی روبرو شده است: این شرکت اعلام کرد که Autotalks، یک سازنده تراشه‌های بی‌سابقه از اسرائیل را خریداری می‌کند که نیمه‌رساناها و سیستم‌های روی آن می‌سازد. فناوری a-chip برای کمک به ایمنی خودرو؛ منابع به ما می گویند که کوالکام بین 350 تا 400 میلیون دلار برای استارت آپ پرداخت می کند.

فناوری Autotalks در حسگرهایی استفاده می‌شود که به وسایل نقلیه (که می‌توانند دوچرخه، ماشین یا شکل دیگری از تحرک باشند) کمک می‌کنند و رانندگان آن‌ها خطرات جاده‌ای مانند وسایل نقلیه روبرو را در نقاط کور راننده تشخیص می‌دهند. همچنین با سایر وسایل نقلیه با استفاده از فناوری سازگار برای بهبود پاسخگویی ارتباط برقرار می کند. کوالکام گفت این طرح ادغام فناوری ارتباطی V2X خودرو به همه چیز Autotalks در مجموعه شاسی دیجیتال Snapdragon متمرکز بر تحرک است.

شرایط مالی این خرید فاش نشده است، اما یک منبع نزدیک به معامله به ما می گوید که این معامله بین 350 تا 400 میلیون دلار است.

طبق داده های Pitchbook، Autotalks که در سال 2009 تأسیس شد، 110 میلیون دلار جمع آوری کرده است. بسیاری از حامیان آن شامل تعدادی سرمایه گذار استراتژیک مانند سامسونگ، هیوندای و تویوتا و همچنین حامیان مالی مانند جمینی اسرائیل و شرکای ماگما ونچر بودند.

کوالکام با مشتریانی از جمله فولکس‌واگن، جنرال موتورز، مرسدس بنز، کادیلاک، هوندا و استلانتیس، تا به امروز شتاب‌های جالبی در کسب‌وکار خودروسازی خود داشته است. در سپتامبر سال گذشته، این شرکت ادعا کرد که 30 میلیارد دلار “خط لوله برنده طراحی” در خودرو ایجاد می کند – اگرچه این یک ایده طولانی مدت است تا یک مفهوم محکم. در ارقام سخت تر، بخش QCT آن تجارت اصلی CDMA که تراشه های موبایل و بی سیم و فناوری مرتبط را پوشش می دهد درآمد خودرویی 975 میلیون دلاری در سال مالی 21 و 1.3 میلیارد دلاری در سال مالی 22 داشته است.

خیلی تعجب آور نیست که کوالکام شرکتی مانند Autotalks را جذب کند. در دنیای تکنولوژی پیشرفته خودرو، ایمنی به یکی از مهم ترین مسائل و در عین حال یکی از سودآورترین فرصت ها در ساخت سیستم های خودران و به کمک راننده تبدیل شده است. به‌عنوان ویژگی و راه‌حل اصلی که احتمالاً توسط مشتریان استفاده می‌شود، خودروسازان نیز بدون توجه به زمان‌بندی‌های بزرگ‌تر برای سیستم‌های کاملاً مستقل، به احتمال زیاد هنگام طراحی مدل‌های جدید خودرو روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین افزایش قابلیت‌ها و گستره محصولات کوالکام در این زمینه، گام بعدی منطقی است.

ناکول دوگال، کارشناس ارشد، گفت: «ما از سال 2017 در تحقیق، توسعه و استقرار V2X سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و معتقدیم که با رشد بازار خودرو، یک معماری ایمنی مستقل V2X برای افزایش ایمنی کاربران جاده و همچنین سیستم‌های حمل و نقل هوشمند مورد نیاز است. معاون رئیس جمهور و جنرال موتورز، خودرو، فناوری های کوالکام، در بیانیه ای. ما تجربه و تعهد چندین دهه Autotalks را برای ساخت فناوری‌ها و محصولات V2X با تمرکز بر حل چالش‌های ایمنی کاربران جاده در دنیای واقعی به اشتراک می‌گذاریم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر برای ارائه راه حل های جهانی V2X هستیم که به سرعت بخشیدن به زمان ورود به بازار کمک می کند و امکان پذیرش بازار انبوه این فناوری ایمنی بسیار مهم را فراهم می کند.

Hagai Zyss، مدیرعامل Autotalks افزود: “مأموریت ما ایجاد انقلابی در ایمنی در صنعت حمل و نقل و خودرو از طریق راه حل های V2X ما بوده است.” ما مطمئن هستیم که با ترکیب دانش و تخصص خود، نه تنها محصولات قوی V2X را ارائه خواهیم داد که کارایی حمل و نقل و ایمنی را برای کاربران جاده افزایش می دهد، بلکه پذیرش گسترده V2X را تسریع می بخشد. ما مشتاقانه منتظر خدمت به صنعت خودرو همراه با کوالکام هستیم و بهترین فناوری ها را به بازار عرضه می کنیم.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *