نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:38 ق.ظ

استراتژی بازاریابی مک کینزی

بیایید اکنون با استراتژی بازاریابی آشنا شویم که باعث شد مک کینزی به یک شرکت پیشرو در جهان تبدیل شود!

تقسیم بندی، هدف گذاری و موقعیت یابی

در دنیای رو به رشد سریع که رقابت بسیار زیاد است، مک کینزی شکاف بین نیازهای مشتری و خدمات ارائه شده توسط شرکت های مختلف را پیدا کرد. این شرکت مشاوره آن دسته از شرکت‌هایی را هدف قرار داد که نیاز مبرمی به دریافت مشاوره در مورد چگونگی جذب و حفظ مشتری خود به دنبال رشد شرکت در صنعت داشتند.

این شرکت برخی از رهبران شرکتی و سیاسی برتر را که برای حضور طولانی مدت خود در این جهان به مشاوره و راه حل نیاز داشتند، هدف قرار داد. اعضای این شرکت توصیه هایی را به مشتریان خود ارائه می دهند و مشتریان همان را در سازمان خود اعمال می کنند و از آن بهره مند می شوند.

مک‌کینزی با استخدام بهترین دانش‌جویان از بهترین مدارس جهان پس از یک فرآیند مصاحبه دقیق، جایگاه خود را در بازار به دست آورد. اینگونه بود که آنها بهترین افراد را از سراسر دانشگاه ها بررسی کردند و شرکت خود را پر از بهترین مشاوران برای مشتریان خود کردند.

کمپین های بازاریابی

در دسامبر سال 2021، زمانی که اصطلاح متاورس در سراسر جهان سر و صدا پیدا کرد، مک کینزی نیز شروع به ارایه مطالب بیشتر در مورد همین موضوع کرد. این نه تنها به مشتریان خود، بلکه به مردم عادی نیز کمک کرد تا اطلاعاتی در مورد آن ارائه دهند و همچنین باعث شد افراد بیشتری در مورد شرکت اطلاعات پیدا کنند.

مک کینزی از اوایل دهه 90 شرکت خود را به عنوان یک شرکت بسیار مشهور ساخته است. آنقدر در بین شرکت های بزرگ معروف است که هزینه بیشتری برای بازاریابی نمی کند. شرکت های بزرگ به طور طبیعی تمایل دارند از مک کینزی مشاوره بگیرند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مک کینزی در هر پلت فرم رسانه های اجتماعی بسیار فعال است.  به دلیل پایگاه گسترده ای که لینکدین در اختیار جوانان قرار می دهد، جایی است که شرکت در آن بیشترین فعالیت را دارد، جایی که شرکت های بزرگ می توانند فارغ التحصیلان با استعداد را استخدام کنند. مکینزی در اینستاگرام نیز فعال است. مک‌کینزی از قرار دادن داستان‌ها به صورت منظم گرفته تا ارایه مطالب آموزنده برای دنبال‌کنندگانش، تقریباً 350 هزار دنبال‌کننده دارد و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

استراتژی های سئو

با توجه به رتبه بندی سئو، توصیه می شود که تعداد کلمات کلیدی – زیر 500 بد، بالای 1000 خوب و 10000+ باور نکردنی باشد. همانطور که می بینیم www.mckinsey.com دارای 2265329 کلمه کلیدی ارگانیک است که برای یک وب سایت شگفت انگیز است، به این معنی که بازاریابی دیجیتال McKinsey در حال به دست آوردن بینش خوبی است.

همچنین ترافیک آن در ماه حدود 4 میلیون است که کاملاً شگفت انگیز است. از این رو، می‌توانیم ببینیم که این شرکت در حال حاضر سئوی فزاینده‌ای دارد که باید آن را حفظ کرده و به رشد خود ادامه دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

مک کینزی آنقدر بزرگ است که سفیران برندهای مشهور برای تبلیغ ندارد. کارمندان ارشد شرکت آنقدر معروف می شوند که برای ارتقای آنها نیازی به شخصیت خارجی ندارند.

استراتژی های تجارت الکترونیک

این شرکت آنقدر شناخته شده است که نیازی به استراتژی تجارت الکترونیکی ندارد. یک وب سایت بسیار فعال و خوب دارد که تمام اطلاعات مهم را تنها از طریق وب سایت خود ارائه می دهد. همچنین در شبکه های اجتماعی بسیار فعال است.

برنامه های موبایل

مک کینزی نه تنها برای شرکت اصلی بلکه اپلیکیشن های خبری و مجلات، اپلیکیشن های آموزشی و همچنین اپلیکیشن های آموزش کسب و کار، اپلیکیشن های موبایلی دارد.

استراتژی های بازاریابی محتوا

وبلاگ شرکت بیشتر از نظر محتوا ، اطلاعاتی است و همچنین حاوی بیانیه های مطبوعاتی است. آنها مقالاتی در مورد ادغام ها، رویدادها، نظرسنجی ها و بخشی از محتوای اطلاعاتی در حوزه مشاوره مالی ارسال می کنند. محتوای موجود در سایر رسانه های اجتماعی آنها مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره، تبلیغات تبلیغاتی برای محتوای وبلاگ آنها با پیوندهای پیوست شده به پست ها هستند. آنها از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ وبلاگ های خود استفاده می کنند که توجه را به وب سایت آنها جلب می کند. این استراتژی بازاریابی خاص Mckinsey در جذب مشتریان و کاربران به وب سایت آنها بسیار مؤثر است.

چه چیزی در بازاریابی مک کینزی منحصر به فرد است؟

ویژگی منحصر به فرد این شرکت کیفیت خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت به شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها کمک می‌کند تا تصمیم درست را در زمان مناسب و به شیوه‌ای درست بگیرند.

همانطور که بازار در حال رشد است، نیاز به مشاوران تجاری نیز بیشتر می شود. مک کینزی از فرصت بازار استفاده کرد و پایگاه و همچنین حوزه کاری خود را گسترش داد. در نتیجه، آنها اکنون یکی از مشاوران تجاری پیشرو هستند.

https://iide.co/case-studies/marketing-strategy-of-mckinsey/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *