نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:59 ق.ظ

ارایه نیازهای نوآورانه برای نظام قانون گذاری در نمایشگاه اینوتکس

14-2-1402

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برای نخستین بار نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری و کارکرد نظارتی مجلس در نمایشگاه اینوتکس ارائه می‌شود. این اولین رویدادی است که نیازهای نوآوران برای قوه مقننه را  در راستای هوشمندسازی، کارآمدسازی، مردمی‌سازی و شفاف‌سازی نظام قانونگذاری (مجلس شورای اسلامی) ارائه می‌کند.

رویداد ارائه نیازهای فناورانه (Reverse Pitch)  هر سال به عنوان‌ بخشی از نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود. هدف این  رویداد نوآورانه توسعه همکاری‌های تجاری و فناوری بین تولیدکنندگان، صنایع و سازمان‌های بزرگ؛ شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ و متخصصین دانشگاهی در حوزه‌های ارائه‌شده است.

در رویداد حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و فناوران فعال در حوزه نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری و کارکرد نظارتی مجلس در کنار شبکه فن بازار ملی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز نوآوری قوه مقننه حضور خواهند داشت و ضمن معرفی شرکت و سوابق خود امکان مذاکره مستقیم تجاری با این نهاد را خواهند یافت. 

مرکز نوآوری قوه مقننه در راستای رسالت خود جهت توسعه نوآوری‌های پارلمانی و نوآوری در بخش عمومی بر آن است تا با حضور در رویدادهای نیازمحور اینوتکس جهت رفع برخی نیازهای قوه مقننه از ظرفیت زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی استفاده کند.

در این راستا در نخستین روز از نمایشگاه اینوتکس از عموم افراد و شرکت‌های فعال و علاقه‌مند در حوزه حکمرانی، حوزه نوآوری در بخش عمومی و نوآوری‌های پارلمانی دعوت شده تا در این رویداد با محوریت ۴ نیاز عنوان شده شامل«اثرسنجی و ارزشیابی مردمی قوانین»، «هوشمندسازی ارتباطات مردمی»، «ایجاد رابطه‌ای پایدار و اثربخش بین مرکز پژوهش‌های مجلس و زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی»،«نظارت مردمی (نخبگان، ذینفعان و عموم) بر اجرای قوانین» شرکت کنند.

در این رویداد امکان پرسش و پاسخ و پس از آن جلسات B to G برای شرکت‌ها جهت انعقاد تفاهم‌نامه فراهم است.

در این رویداد مجلس شورای اسلامی با چهار نیاز و مسئله شامل«اثرسنجی و ارزشیابی مردمی قوانین»، «هوشمندسازی ارتباطات مردمی»، «ایجاد رابطه‌ای پایدار و اثربخش بین مرکز پژوهش‌های مجلس و زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی» و «نظارت مردمی (نخبگان، ذینفعان و عموم) بر اجرای قوانین» حضور خواهد داشت.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاقه‌مندان جهت حضور در رویداد ارائه نیازهای فناورانه برای نظام قانونگذاری که روز سه‌شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ برگزار می‌شود؛ می توانند از طریق این آدرس ثبت نام کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *