نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:45 ب.ظ

نظرسنجی: خورشید و نیروی باد رکورد 12 درصد برق جهان را تشکیل می دهند

12 آوریل 2023 -اندیشکده Ember محاسبه کرد که انرژی خورشیدی و بادی در سال 2022 رکورد 12 درصد از برق جهان را تشکیل دادند.یک اتاق فکر آب و هوا در گزارشی محاسبه کرد، انرژی خورشیدی و بادی افزایش یافته و رکورد 12 درصد از برق جهان را در سال 2022 به دست آورد – اگرچه زغال سنگ منبع اصلی جهانی باقی ماند.

این گزارش آخرین معیار رشد انرژی های تجدیدپذیر را ارائه می دهد، زیرا کشورها در تلاش برای رسیدن به اهداف انتشار گازهای گلخانه ای برای مهار تغییرات آب و هوایی و تامین منابع انرژی جایگزین پس از حمله روسیه صادرکننده گاز به اوکراین در فوریه 2022 هستند.

اندیشکده اقلیم و انرژی Ember در بررسی سالانه Global Electricity خود گفت: رشد بی سابقه در انرژی باد و خورشید باعث شد که شدت انتشارکربن تولید الکتریسیته در جهان به کمترین میزان خود در سال 2022 برسد.

انرژی توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی با کمک به کاهش سرعت افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، از 10 درصد در سال 2021 و پنج درصد در سال 2015 به 12 درصد رسید.این گروه برآورد کرد که منابع تجدیدپذیر، از جمله انرژی هسته ای، 39 درصد از برق جهان را تشکیل می دهند.بقیه از سوخت‌های فسیلی ناشی می‌شوند که باعث انتشار کربن گرمایش سیاره می‌شوند: نفت، گاز و زغال‌سنگ که بزرگترین منبع با 36 درصد بود.

به گفته امبر، با افزایش تقاضای برق، تولید زغال سنگ 1.1 درصد رشد کرد که کندتر از حد انتظار بود.

دانشمندان و آژانس بین‌المللی انرژی می‌گویند استفاده از این سوخت‌های فسیلی باید به شدت کاهش یابد تا به هدف حیاتی محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتی‌گراد برسد.

کشورها در اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد COP26 در سال 2021 موافقت کردند که زغال سنگ را که آلوده‌کننده‌ترین سوخت فسیلی است، کاهش دهند، اما پیشرفت‌ها محدود بوده و نیروگاه‌های زغال‌سنگ جدید به‌ویژه در هند و چین برنامه‌ریزی شده‌اند.

امبر گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که سال 2023 شاهد کاهش کوچکی در تولید فسیلی باشیم و در سال‌های بعد با افزایش بیشتر باد و خورشید، افت بیشتری را شاهد باشیم.این بدان معناست که سال 2022 به اوج انتشار گازهای گلخانه ای رسیده است. دوره جدید کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بخش برق نزدیک است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *