نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:59 ب.ظ

اتحادیه اروپا با طرحی برای افزایش تولید تراشه موافقت کرد

18 آوریل 2023 -توسط Anne-Laure Mondesert با Raziye Akkoc در بروکسل

اتحادیه اروپا تولید تراشه ها را به یک اولویت استراتژیک پس از شیوع ویروس کرونا که باعث شوک زنجیره تامین شد، تبدیل کرده است.

پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر طرحی برای افزایش عرضه نیمه هادی ها در اروپا به توافق رسیدند، زیرا این اتحادیه برای کاهش وابستگی خود به تامین کنندگان آسیایی رقابت می کند.

در حال حاضر صنایع آسیایی، به ویژه شرکت های چین و تایوان، بر تولید و صادرات نیمه هادی ها تسلط دارند.

اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا گفت: این قرارداد “به صنعت تراشه های رقابتی اجازه می دهد و پایه و اساس سهم بازار جهانی را ایجاد می کند. به صنعت فناوری پاک ساخته شده در اروپا نیرو می بخشد و انعطاف پذیری و حاکمیت دیجیتال ما را تقویت می کند.”

بر اساس توافقنامه سیاسی موقت، اتحادیه اروپا قصد دارد سهم بازار جهانی فعلی خود را در سال 2030 دوبرابر کند و به 20 درصد برساند و بیش از 43 میلیارد یورو (47.2 میلیارد دلار) سرمایه گذاری دولتی و خصوصی را بسیج کند تا اشتهای فزاینده اروپا برای چیپس را تغذیه کند.

اروپا برای رسیدن به این هدف باید تولید خود را چهار برابر کند.منابع مالی از بودجه موجود اتحادیه اروپا تامین خواهد شد و این معامله همچنین قوانین کمک های دولتی را برای صرف پول در مراکز توسعه برای تولید جزء کلیدی کاهش می دهد.

اتحادیه اروپا همچنین 3.3 میلیارد یورو را برای تحقیق و توسعه بسیج خواهد کرد و این قرارداد شامل سیستمی برای نظارت بر کمبود عرضه برای اقدام در مواقع بحران است.

تیری برتون، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا پس از توافق پارلمان و شورای اروپا در بیانیه‌ای گفت: «این به ما امکان می‌دهد تا زنجیره‌های تأمین خود را دوباره متعادل کرده و ایمن کنیم و وابستگی جمعی ما به آسیا را کاهش دهیم».

در ماه اوت، ایالات متحده قانون چیپس و علم خود را تصویب کرد که شامل حدود 52 میلیارد دلار برای ترویج تولید ریزتراشه ها و ده ها میلیارد دلار بیشتر برای تحقیق و توسعه علمی می شد.

ژاپن و کره جنوبی نیز متعهد شده اند که میلیاردها دلار برای توسعه تولید نیمه هادی کشورهایشان هزینه کنند.

واشنگتن در سال جاری برای محدود کردن صادرات فناوری نیمه هادی به چین به متحدان خود از جمله ژاپن و هلند تکیه کرده است که باعث ناراحتی پکن شده است.

تراشه‌ساز فرانسوی-ایتالیایی STMicroelectronics، GlobalFoundries مستقر در ایالات متحده و غول فناوری ایالات متحده اینتل سال گذشته اعلام کردند که میلیاردها دلار را به سایت‌های تولید جدید در فرانسه و آلمان اختصاص خواهند داد. آنها اکنون می توانند به دنبال یارانه دولتی برای پروژه های خود باشند.

ماه گذشته، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا دو پیشنهاد را منتشر کرد تا اروپا را به سمت تولید فناوری تمیزتر از جمله مواد خام حیاتی مورد نیاز برای تولید باتری‌های خودروهای الکتریکی سوق دهد.

برتون گفت: «اروپا قصد دارد به یک پایگاه صنعتی در بازارهای آینده تبدیل شود – فناوری‌های دیجیتال و پاکی که به ما امکان می‌دهد نیروی صادرات رقابتی باقی بمانیم، مشاغل با کیفیت ایجاد کنیم و امنیت عرضه ما را تضمین کنیم.»

وی افزود: «زیرا بدون پایگاه تولیدی قوی، انتقال سبز یا دیجیتالی وجود نخواهد داشت.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *