نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:26 ب.ظ

نادیده گرفتن واقعیت افزوده در تولید تقریبا غیرممکن است

ارسال شده در 9 مارس 2023 توسط The Manufacturer

واقعیت افزوده (AR) یکی از هیجان‌انگیزترین و تاثیرگذارترین تجربیاتی است که به صنایع تولیدی امروزی راه یافته است. از آنجایی که برنامه‌های AR بر روی بسیاری از دستگاه‌های متناسب با هر موقعیت محیطی کار می‌کنند، AR دیگر یک فناوری محدود یا یک ترفند نمایشی تجاری نیست.

در واقع، حتی دستگاه‌های Android یا iOS که در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم، می‌توانند دروازه عملیاتی برای حفظ دانش بهتر، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر و ایمنی بهتر را فراهم کنند. تایرون واردی از ABB توضیح می دهد که برای انتقال واقعیت افزوده صنعتی از یک آزمایش جالب به یک امر ضروری روزمره، چه کاری باید انجام شود.

دیدن یعنی باور کردن

برخلاف واقعیت مجازی که محیطی کاملا مجازی در اطراف کاربران خود ایجاد می کند، واقعیت افزوده این توهم را ایجاد می کند که گویی اشیاء مجازی در دنیای فیزیکی همزیستی دارند. به زبان ساده، AR وسیله‌ای برای ارائه اطلاعات عملیاتی به شیوه‌ای کاملاً جدید است – که در دید یک فرد از محیط واقعی خود احاطه شده است و به عنوان یک «دستیار دیجیتالی» عالی عمل می‌کند.

AR این کمک دیجیتال را تعاملی، کاربردی‌تر برای جذب، درک و عمل می‌کند، زیرا به ظرفیت ذهنی ذاتی ما برای پردازش طیف عظیمی از اطلاعات از دنیای فیزیکی متکی است.

در همین چند سال پیش، بهترین نمونه های AR را می توان در توسعه بازی پیدا کرد. اخیراً ورزش‌هایی مانند فوتبال، کریکت و مسابقات موتوری از AR برای همپوشانی آمار، زمان بازی و اطلاعات بازیکن، سرعت و غیره استفاده می‌کنند تا دنیای فیزیکی را با داده‌هایی تقویت کنند که لایه‌هایی بر روی دانش اضافی نسبت به آنچه که معمولاً می‌بینیم – و همه در زمان واقعی را افزایش می‌دهند.

و روند پذیرش همچنان ادامه دارد، زیرا اکنون افراد بیشتری از فناوری AR از طریق برنامه های تلفن همراه در زندگی روزمره خود استفاده می کنند – از آموزش و تناسب اندام گرفته تا خرید و املاک. برخلاف بازار انبوه، تولیدکنندگان معمولاً به مدتی زمان نیاز دارند تا آماده غوطه ور شدن در فناوری متحول کننده باشند. این به این دلیل نیست که آنها احتمالات را نادیده می گیرند، بلکه به این دلیل است که تحولات نیروی کار می تواند سخت باشد، و تحولات دیجیتال صنعتی می تواند حتی سخت تر باشد، اگر به روش صحیح برخورد نشود.

برای اینکه بتوان اطلاعات را به روشی جدید از طریق AR ارائه کرد، ابتدا باید آن را مرتبط، دقیق و آسان برای نیروی کار تولیدی ارائه کرد. این دستگاه باید در یک محیط امن کار کند و همچنین برای شرایط صنعتی سخت، از دماهای شدید، سر و صدا یا جرقه های پروازی گرفته تا کلاه ایمنی، دستکش و سایر تجهیزات حفاظت فردی که ممکن است با فرمان های صوتی یا حرکتی فیزیکی تداخل داشته باشد، مناسب باشد.

اما مهمتر از همه باید ارزش ارائه کند. تأسیسات صنعتی نباید به نحوه تعبیه فناوری AR در امکانات خود نگاه کنند، در عوض باید از این فرض شروع کنند که «چگونه می‌توانیم کارها را سریع‌تر، هوشمندتر و ایمن‌تر کنیم» و برای پشتیبانی از آن به پیشرفت‌های AR نگاه کنند. – بازگشت دوباره – به فناوری اجازه می دهد تا نتیجه را پشتیبانی کند، نه اینکه آن را تعیین کند.

میزان نوآوری

علی‌رغم برخی چالش‌ها، اولین برنامه‌های کاربردی AR صنعتی در دستگاه‌های تلفن همراه به طور فزاینده‌ای به سمت ابزارهای پوشیدنی هندزفری مانند نمایشگرهای روی سر یا عینک‌های هوشمند تغییر می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود فروش هدست‌های واقعیت افزوده از 170000 دستگاه در سال 2019 به 3.9 میلیون دستگاه در سال 2024 افزایش یابد و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این پذیرش کند شود. اولین هدست AR مصرف کننده با ردیابی چشم اواخر امسال انتظار می رود.

پهنای باند موبایل پیشرفته (eMBB) طی چند سال آینده به صورت تدریجی در دسترس خواهد بود. پهنای باند را نسبت به 4G افزایش می‌دهد و پذیرش جریان ویدئو با کیفیت بالا (HD) و AR را تسهیل می‌کند. ارتباطات کم تأخیر بسیار قابل اعتماد (URLLC) تأخیر قابل دستیابی را کاهش می دهد و قابلیت اطمینان ارتباطات را افزایش می دهد. 5G فقط یک 4G سریعتر نیست، بلکه یک تغییر دهنده بازی است.

رهبران باتجربه تولیدی که قبلاً فناوری‌های پیشرفته را از اثبات مفهوم به اثبات ارزش و پذیرش در سطح شرکت ارتقا داده‌اند، اصول اولیه را می‌دانند. بهترین شانس‌ها برای موفقیت، ارائه جایگزین‌های بهتر برای انجام وظایفی است که کارمندان قبلاً با آن‌ها آشنا هستند، با رهایی از آنها از «کسل، کثیف و خطرناک» و مشتاق کردن آن‌ها برای روی آوردن به فعالیت‌های ارزش‌افزای بیشتر. یک روش استاندارد برای تسهیل حفظ دانش و چرخه های بهبود مستمر.

از راه دور، ایمن، سازگار و به موقع

چگونه تولیدکنندگان می توانند بهره وری، ایمنی، انطباق و آموزش نیروی کار خود را با کمک فناوری های واقعیت افزوده به آسانی در دسترس که برای استفاده نیز جذاب هستند، بهبود بخشند؟ چه نوع راه حل های همه جانبه ای در حال حاضر وجود دارد یا در حال توسعه است تا تجربیات متصل منحصر به فرد و نتایج ملموس را برای تولیدکنندگان فراهم کند؟ سازندگان چه کاری می توانند متفاوت و بهتر با AR انجام دهند؟

مطالعه موردی 1: انجام کار از راه دور تقریباً از هر مکان

با ایجاد ساختارهای دیجیتالی مستقیماً در میدان دید یک فرد، AR سازماندهی، ساختار و انجام بسیاری از وظایف را از راه دور ممکن می‌سازد و بهره‌وری، ثبات و هزینه‌های امور را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد.

ABB اخیراً راه حل واقعیت افزوده خود را به کار گرفته است که شامل صوتی، تصویری، به اشتراک گذاری اسناد و حاشیه نویسی زنده برای آزمایش پذیرش کارخانه از راه دور (FAT) در طول محدودیت های شدید سفر COVID-19 است. به روز رسانی چرخه مبدل در یک کارخانه فولاد در اسپانیا بدون بازدید مهندسی ABB از سایت با موفقیت به پایان رسید.

انجام FAT از راه دور رایج تر می شود. AR آنها را کاملاً از FATهای “حضوری” متفاوت می کند، اما ثابت شده است که در بسیاری از پروژه ها موثر است. ما همچنین به وضوح می بینیم که ارتباط شخصی با مشتریان در محل – چه بحث در مورد ایده ها در دستگاه قهوه ساز یا آزمایش راه حل در این زمینه – از راه دور چقدر ارزشمند است.

مطالعه موردی 2: تجهیزات اسکنی که دسترسی به آنها دشوار یا غیرممکن است

نرم افزار ردیابی پیشرفته قادر به ایجاد یک دوقلوی دیجیتالی سه بعدی مجازی، کاملا فراگیر و دیجیتالی است. همراه با داده‌های زنده و تجزیه و تحلیل، نتیجه‌گیری سریع‌تر منجر به تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر، ایمن‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

ABB امروزه این امکان را در استخراج سیستم‌های حیاتی مانند درایوهای آسیاب بدون دنده (GMD) فراهم می‌کند. هر جزء در GMD دارای یک مدل سه بعدی با اطلاعاتی مانند شناسایی قطعات برای سفارش مجدد، مستندات عملیات و تعمیر و نگهداری، مکان دقیق ابزار دقیق، شماتیک های الکتریکی P&ID است که همگی در یک واقعیت دیجیتال ایمن و متصل، پوشش های تعریف، بدون نیاز به دست زدن به تجهیزات زنده در لحظه تحویل داده می شوند..

مدل‌سازی سه‌بعدی و پوشش‌های واقعیت افزوده نه تنها اطلاعات سریع‌تری را به اپراتورها و مهندسین میدان ارائه می‌کنند، بلکه سطوح بالاتری از تجزیه و تحلیل، تشخیص مشکل و تصمیم‌گیری را ارتقا می‌دهند، در حالی که عملیات و تولید را تا حد امکان ایمن نگه می‌دارند.

مطالعه موردی 3: کاهش بار پرسنل عملیات و نگهداری

راه‌حل‌های واقعیت افزوده می‌توانند تلاش‌های زمان‌بر را که شامل انجام، مرتب‌سازی و دسته‌بندی داده‌ها در قالب‌های مختلف، پرش به داخل و خارج از سیستم‌های مختلف و هماهنگی با دیگران در هنگام انجام وظایف در اتاق کنترل، مراکز عملیات یکپارچه یا در آن رشته است، کاهش دهند یا حتی حذف کنند..

راه‌حل‌های AR ABB چندین منبع داده و ابزارهای همکاری را در یک محیط تقویت‌شده ادغام می‌کنند، و با پیشرفت‌های ما در واقعیت ترکیبی نیز، تیم‌ها می‌توانند بدون توجه به مکانشان بسیار مؤثرتر همکاری کنند – به طور مجازی دست به دست می‌شوند.

پیشرفت‌های ما با واقعیت ترکیبی اساساً اجازه می‌دهد هولوگرام‌های تعاملی در دنیای فیزیکی قرار گیرند، هولوگرام‌هایی که اطلاعات سیستم کنترل، دما، سرعت چرخش و غیره را به سادگی با نگاه کردن به آنها از طریق دستگاه‌های متصل نشان می‌دهند.

با گذشت زمان، رویکردهای مبتنی بر واقعیت افزوده برای ارائه ارزش تقریباً در همه سیستم‌ها و دستگاه‌ها مورد سوء استفاده قرار خواهند گرفت. اما زمانی که یکپارچگی کامل با داده‌های سایت، فرآیند و مشتری حاصل شود، پتانسیل کامل به دست می‌آید، و این واقعیت آن‌قدر که فکر می‌کنید دور نیست.

ABB در حال استفاده از پیشرفت‌ها در راه‌حل‌های AR/VR و XR در سراسر تأسیسات تولیدی خود است، زیرا ما همچنان به تکمیل 130 سال دانش صنعتی خود با فناوری دیجیتال پیشرفته ادامه می‌دهیم تا نسل بعدی برتری تولید و راه‌حل‌های نیروی کار مرتبط را به پیش ببریم.

درباره نویسنده

تایرون واردی، رهبر پورتفولیوی دیجیتال جهانی در بخش صنایع فرآیندی ABB.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *