نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 9:10 ق.ظ

مطالعه راداری درمورد برخورد پرندگان دریایی در مزرعه بادی فراساحلی

اندی کوربلی -31 مارس 2023-مزرعه بادی Middelgrunden – CC 3.0. انجمن انرژی بادی اروپا

چیزی عمیقا خنده دار وجود دارد که می گوید مرغ های دریایی آنقدر باهوش هستند که منتظر بمانند تا قبل از دزدیدن سیب زمینی سرخ کرده نگاهی به شما بیندازید، اما به اندازه کافی احمق هستند که به داخل پره های توربین بادی پرواز کنند.یک مطالعه دو ساله بر روی تعامل چندین گونه پرنده دریایی در یک مزرعه بادی دور از ساحل نشان داد که در طول دوره مطالعه یا در 10000 ویدیوی گرفته شده حتی یک مورد حمله پرنده ثبت نشده است.

شرکت بادی دولتی سوئد Vattenfall با نگاهی به مرغان دریایی ، گاننت ها، کیتی واک ها و مرغان دریایی بزرگ با پشت سیاه متوجه شد که بیشتر پرندگان فاصله 50 تا 230 یاردی را بین خود و شعاع توربین های در حال چرخش حفظ می کنند.

هنریک اسکوف، نویسنده این مطالعه گفت: «این اولین باری است که هر گونه گونه پرنده به این دقت و با جزئیات در یک مزرعه بادی فراساحلی مورد مطالعه قرار گرفته است. و این پرندگان واقعاً در اجتناب از توربین ها خوب هستند. اکنون ما به مطالعات روی انواع بیشتری نیاز داریم.»

این مطالعه در یک مزرعه بادی متشکل از 11 توربین دریایی در نزدیکی آبردین، اسکاتلند انجام شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از بررسی‌های راداری و دوربین‌های ویدئویی نصب شده استفاده کرد.

چرا این پرندگان دریایی از توربین‌ها اجتناب کردند، می‌توان به گونه‌های منفرد مشاهده‌شده برمی‌گردد، زیرا مطالعات دیگر نشان داده‌اند که پرندگان دریایی از نظر مرگ و میر با توربین‌های بادی دور از ساحل و خطر متوسط برای مرگ و میر توربین‌های بادی در خشکی در رتبه بالایی قرار دارند.

اسکوف همچنین اظهار داشت که ممکن است توربین‌ها به دلایلی خارج از دالان‌های پروازی برجسته باشند و بنابراین جایی نیستند که پرندگان در طول تاریخ برای اهداف مهاجرت و لانه‌سازی یا تغذیه پرواز کرده‌اند.

این مطالعه نقطه عطفی بزرگ در تلاش‌های دانشمندان برای یادگیری نحوه و مکان ساخت توربین‌های بادی است تا با الگوهای پرواز پرندگان تداخل نداشته باشند. اگر چیزی در داده‌های این مطالعه یا مشاهدات آینده وجود داشته باشد که بتواند راز عدم مرگ و میر در مزرعه بادی آبردین را فاش کند، می‌تواند به این معنی باشد که صدها هزار پرنده در آینده می‌توانند نجات یابند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *