نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:22 ق.ظ

برون سپاری راهکاری برای جبران کمبود نیروی انسانی

در شرایط حاکم بر صنعت و تولید بویژه در صنایع که به فناوری های نوین وابستگی دارند یک بحران نوظهور ایجاد شده است و آن هم کمبود کارکنان فناوری است . مدیران بدنبال راهکارهایی برای کاهش اثرات این کمبود هستند .

بنظر می رسد برون سپاری فعالیت های تولیدی غیر اصلی می تواند پاسخی به این کمبود ارائه دهد. که البته مشکلات و سختی های خاص خود را دارد به ویژه در کشور ما که در زمینه های مختلفی از نظر روشهای کار و مدیریت کیفیت و جنبه های حقوقی تجربه کمی وجود دارد .

روش تولید بدون کارخانه که چند سالی است آیین نامه آن در وزارت صمت تهیه شده است در این زمینه می توانست کارساز باشد اما به دلایلی که گفته شد پیشرفت چندانی نداشته است و دلیل آن ها عدم ارایه گزارش از آن است .

عدم اطمینان از آمار ها و نرخ بیکاری و فرار مغزها ازکشور که یکی از بزرگترین بحران‌های شغلی در دهه‌های اخیر را ایجاد کرده است و قضاوت صحیح در این مورد ، بسیار مشکل است .

بکارگیری روش‌های جایگزین برای ایجاد تعادل در خطوط تولید و ارایه خدمات امری ساده نیست که یک شبه انجام شود و تلاشهای بسیار و تسلط قوانین را نیاز دارد . اگر مدیران هم تصمیم بگیرند وظایف و فرآیندهای خاصی را برون سپاری کنند، به آسانی نمی توانند بشکلی پایدار آن را عملی کنند .

به طور طبیعی، برون سپاری با ریسک کارایی و زمان همراه است و داشتن متخصصین را برای انجام صرفه جویی در هزینه و زمان لازم دارد و در شرایط ناپایدار این امر دو چندان خواهد  بود .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *