نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:45 ب.ظ

دانشمندان کامپیوتر ، تصویری از شش دهه فیلم سازی را ترسیم می کنند

9 مارس 2023 – توسط دانشگاه واترلو-پالت های هشت و 15 رنگ از فیلم های مختلف در ژانرها و دوره های مختلف. اعتبار: دانشگاه واترلو

از رنگ‌های قهوه‌ای یک فیلم برادران کوئن که در غبار می‌گذرد تا کت قرمز کودک در «فهرست شیندلر»، فیلمسازان مدت‌هاست که قدرت رنگ را در فیلم‌ها می‌دانند. اکنون، دانشمندان کامپیوتر 60 سال فیلم را تجزیه و تحلیل کرده اند تا تصویری از شش دهه گذشته را  ترسیم کنند.

محققان دانشگاه واترلو از تکنیکی به نام k-means clustering برای تجزیه و تحلیل تریلرهای بیش از 29000 فیلم آمریکای شمالی که بین سال‌های 1960 تا 2019 منتشر شده‌اند، استفاده کردند.

آندریا پوکول، دکترا، گفت: «ما تصمیم گرفتیم تریلرها را تجزیه و تحلیل کنیم، زیرا آنها معمولاً شامل بسیاری از لحظات کلیدی یک فیلم هستند و در عین حال کوتاه و قابل دسترسی برای عموم هستند. کاندیدای علوم کامپیوتر در واترلو و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت : تریلرها یک عکس فوری قابل اعتماد از یک فیلم را در اختیار ما قرار می دهند تا بتوانیم داده های زیادی را به طور موثر استخراج کنیم.

روش آنها پالت‌های هشت رنگ عمومی‌تر و پالت‌های 15 رنگی دقیق‌تر را تولید کرد، که رنگ‌های غالب را برای مجموعه‌های داده‌های مختلف، که شامل فیلم‌ها، ژانرها و دهه‌های خاص می‌شد، نشان می‌داد. آن‌ها از این روش برای تولید پالت‌ها برای فیلم‌های منفرد مثلاً The Shining یا The Matrix و همچنین گروه‌هایی از فیلم‌ها، مانند فیلم‌های علمی تخیلی یا آن‌هایی که در بین تاریخ‌های خاص منتشر می‌شوند، استفاده کردند.

قابل توجه است که الگوریتم آنها در روشهای تحلیلی قبلی با حذف رنگ پوست و خاکستری آسفالت به منظور نمایش دقیقتر رنگهای به یاد ماندنی مورد استفاده در فیلمها بهبود یافته است.

محققان دریافتند رنگ های خاص در ژانرهای خاصی رایج است. همانطور که می توان انتظار داشت، پالت فیلم های وسترن نشان می دهد که کارگردانان بدون توجه به دوران از رنگ های زمینی یکسان استفاده می کنند، در حالی که در داستان های علمی تخیلی از رنگ سبز نئون زیادی استفاده می شود.

پوکول گفت: «در حالی که فیلم‌های دهه‌های 1960 و 1970 تمایل بیشتری به استفاده از رنگ‌های اصلی اشباع‌شده داشتند، تحلیل تیم نشان می‌دهد که فناوری مدرن در واقع به کارگردان‌ها اجازه می‌دهد تا از طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها به روش‌های خلاقانه استفاده کنند.

هدف نهایی این تیم استفاده از علم داده برای کمک به مدیران صنعت فیلم برای درک روند ساخت فیلم است، از جمله شاید روزی کمک به پیش‌بینی یک فیلم پرفروش یا شکستخورده.

لزلی ایستد، استادیار علوم کامپیوتر در واترلو و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «علم رایانه می‌تواند با ارائه ابزارهایی که به ما کمک می‌کند بدانیم آیا یک فیلم موفق خواهد شد، روند تولید فیلم را بهبود بخشد. بخشی از این فرآیند فقط درک بهتر خود فیلم است.

این مطالعه با عنوان “رنگ وحشت” در کنفرانس اروپایی تولید رسانه های بصری، مجموعه مقالات نوزدهمین کنفرانس اروپایی ACM SIGGRAPH در زمینه تولید رسانه های بصری ظاهر می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *