نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:03 ب.ظ

توسعه بزرگترین کارخانه بازیافت باتری خودروهای برقی بریتانیا سرعت گرفت

16 مارس 2023-© shutterstock/JLStock

آلتیلیوم متالز اعلام کرده است که قصد دارد توسعه بزرگترین کارخانه بازیافت باتری خودروهای برقی بریتانیا را تسریع بخشد تا از انتقال این کشور به صفر خالص کربن حمایت کند.

این اعلامیه به دنبال تکمیل یک مطالعه امکان سنجی شش ماهه است که بخشی از آن توسط صندوق تحول خودرو دولت بریتانیا و اولین افزایش موفقیت آمیز فناوری اختصاصی آن تامین شده است. این مطالعه که با همکاری Hatch انجام شده است، بر نقش مهمی که یک کارخانه بازیافت باتری‌های الکتریکی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه‌های گیگ جدید در بریتانیا ایفا کند، تأکید می‌کند.

دکتر کریستین مارستون، مدیر ارشد فناوری آلتیلیوم متالز، اظهار داشت: «ما در میانه تحول انرژی جهانی هستیم و بریتانیا این فرصت را دارد که به یک رهبر جهانی در توسعه اقتصاد دایره‌ای برای مواد معدنی حیاتی باتری تبدیل شود. ما در حال حرکت به مرحله‌ای هستیم که اقتصادهای بزرگ برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های خالص خود نیاز به ساخت سریع زیرساخت‌های سبز دارند. به دلیل سرعت عرضه، شرکت هایی مانند Altilium Metals مسئولیت پیشروی در توسعه راه حل های نوآورانه فناوری پاک را بر عهده دارند.

ما از حمایت مرکز پیشرانه پیشرفته (APC) تحت صندوق تحول خودرو آنها سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر همکاری بیشتر با آنها در مرحله بعدی افزایش فناوری اختصاصی خود هستیم.

برای تولید باتری‌های لیتیوم یونی مورد نیاز برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی تولید شده در بریتانیا، تحقیقات APC نشان می‌دهد که بریتانیا تا سال 2030 به 150000 تن مواد فعال کاتدی نیاز خواهد داشت. کارخانه بازیافت باتری برنامه‌ریزی شده که قرار است در Teesside ساخته شود، 30000 تن تولید خواهد کرد. مواد فعال کاتدی سالانه – برای تامین انرژی 20 درصد از خودروهای الکتریکی جدید تولید شده در بریتانیا تا سال 2030 کافی است.

بردلی دودیک، مسئول تحویل پروژه APC، اظهار داشت مفتخر است که از شرکتهایی مانند Altilium Metals در کاهش ریسک و تسریع تصمیمات سرمایه گذاری خود در بریتانیا حمایت می کند. از طریق صندوق تحول خودرو، ما توانسته‌ایم این مطالعه امکان‌سنجی شش ماهه را که بر پردازش باتری‌های پایان عمر و بازگرداندن مجدد آن‌ها به زنجیره تامین در مقیاس متمرکز است، بخشی از سرمایه گذاری کنیم. این در یک زمان مهم اتفاق می‌افتد، با پذیرش انبوه BEVها، ایجاد یک اقتصاد دایره‌ای کامل بخش کلیدی در باز کردن زنجیره تامین کم کربن است.

کامران مهدوی، مدیرعامل آلتیلیوم متالز گفت: تقاضای بالای این فلزات حیاتی در باتری‌های لیتیوم یونی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، پالایش عمدتاً در آسیا انجام می شود، اما در آینده، تولید این فلزات حیاتی در بریتانیا بسیار مهم خواهد بود. آلتیلیوم متالز قدرت پالایش پایداری را به بریتانیا خواهد آورد که نقش مهمی در استقلال انرژی آینده ما خواهد داشت.

بریتانیا باید صنعت بازیافت باتری در مقیاس صنعتی را برای کاهش وابستگی به واردات تضمین کند.

در حال حاضر در خط مقدم تحول به بخش حمل و نقل پاک، بریتانیا دومین بازار بزرگ برای خودروهای الکتریکی در اروپا است. این کشور قصد دارد فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را از سال 2030 ممنوع کند.

با این حال، برای اطمینان از اینکه این هدف می تواند برآورده شود، و بریتانیا به عنوان یک رهبر در بخش انرژی پاک، شتاب خود را حفظ می کند، این کشور باید صنعت بازیافت باتری را توسعه دهد. تقاضای فزاینده برای مواد معدنی حیاتی و اختلال در زنجیره تامین این امر را به خطر می اندازد، بنابراین ضروری است که بریتانیا باید عرضه داخلی پایدار این مواد را تضمین کند و وابستگی خود را به مواد خام وارداتی کاهش دهد.

کارخانه بازیافت باتری باید ظرفیت پردازش 50000 تن باتری لیتیوم یون “جرم سیاه” را داشته باشد که معادل حدود 150000 خودروی الکتریکی در سال یا 10 گیگاوات ساعت باتری لیتیوم یونی است. این کارخانه همچنین برای پردازش MHP اولیه نیکل-کبالت برای جبران کمبود خوراک و عدم تعادل در کیفیت طراحی شده است.

این کارخانه متشکل از دو مرکز پردازش، یک کارخانه شیمیایی با تولید 95000 تن پیش ساز باتری و یک کارخانه مواد فعال کاتدی که 30000 تن CAM تولید می کند، چرخش کامل باتری را امکان پذیر می کند. از طریق تولید مواد فعال کاتدی، باتری های مصرف شده جمع آوری می شوند و مواد فعال کاتدی بازیافت شده در تولید سلول های جدید استفاده می شوند.

تقریباً 250 شغل با مهارت بالا ایجاد خواهد شد و هزاران شغل دیگر در مرحله ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *