نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:12 ب.ظ

جادوی ماشینی یا تهدید هنری؟ اولین مانگای هوش مصنوعی ژاپن

6 مارس 2023 – توسط توموهیرو اوساکی

نویسنده یک مانگای علمی-تخیلی در ژاپن اعتراف می کند که استعداد نقاشی «مطلقاً صفر» دارد، بنابراین برای ایجاد حماسه دیستوپیایی به هوش مصنوعی روی آورد. همه ابزارها و موجودات آینده‌نگر در «Cyberpunk: Peach John» به‌طور پیچیده توسط Midjourney، یک ابزار هوش مصنوعی ویروسی که دنیای هنر را همراه با ابزارهایی مانند Stable Diffusion و DALL-E 2 به چرخش درآورده، ارائه شده است.

این کار به عنوان اولین مانگای ژاپنی که کاملاً با هوش مصنوعی طراحی شده است، سؤالاتی را در مورد تهدیدی که فناوری برای مشاغل و حق چاپ در صنعت کتاب های مصور چند میلیارد دلاری این کشور ایجاد می کند، ایجاد کرده است.

نویسنده که با نام مستعار Rootport نامیده می شود، تنها شش هفته طول کشید تا مانگای بیش از 100 صفحه را به پایان برساند، او گفت که تکمیل آن برای یک هنرمند ماهر یک سال زمان می برد.

این بازیکن 37 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “این یک روند سرگرم کننده بود، من را به یاد بازی در لاتاری انداخت.”

روتپورت، نویسنده‌ای که قبلاً روی طرح‌های مانگا کار کرده است، ترکیبی از پیام‌های متنی مانند «موی صورتی»، «پسر آسیایی» و «ژاکت استادیوم» را وارد کرد تا در حدود یک دقیقه تصاویری از قهرمان داستان را به تصویر بکشد.

او سپس بهترین فریم‌ها را در قالب کتاب کمیک برای تولید این کتاب ارائه کرد، که پیش از انتشار آن در 9 مارس توسط Shinchosha، یک انتشارات بزرگ، سر و صدای زیادی در فضای آنلاین به راه انداخته است.

برخلاف مانگای سیاه و سفید سنتی، ذهن او کاملاً رنگی است، اگرچه چهره‌های یک شخصیت گاهی به شکل‌های کاملاً متفاوتی ظاهر می‌شوند.

نویسنده گفت، با این حال، تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی “راه را برای افرادی بدون استعداد هنری هموار کرده اند تا به صنعت مانگا راه پیدا کنند” – به شرطی که داستان های خوبی برای گفتن داشته باشند.

روتپورت گفت زمانی که دستورالعمل های متنی او، که او آنها را به عنوان “طلسم های جادویی” توصیف می کند، احساس رضایت می کرد، تصویری را ایجاد کرد که با آنچه او تصور می کرد هماهنگ بود.

Midjourney در ایالات متحده توسعه یافت و پس از عرضه در سال گذشته به محبوبیت جهانی رسید.

مانند سایر تولیدکنندگان متن به تصویر هوش مصنوعی، اختراعات خارق‌العاده، پوچ و گاهی ترسناک آن می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی پیچیده باشد و جستجوی روح را در میان هنرمندان برانگیزد.

ابزارها همچنین با مشکلات قانونی مواجه شده اند، به طوری که استارت آپ مستقر در لندن در پشت Stable Diffusion با شکایت هایی روبرو شده است که ادعا می کند نرم افزار مقادیر زیادی از مطالب دارای حق چاپ را بدون اجازه از وب حذف کرده است.

برخی از قانون‌گذاران ژاپنی نگرانی‌هایی را در مورد حقوق هنرمندان مطرح کرده‌اند، اگرچه کارشناسان می‌گویند اگر هنر هوش مصنوعی با استفاده از پیام‌های متنی ساده و با خلاقیت کمی ساخته شود، نقض حق نسخه‌برداری بعید است.

افراد دیگر هشدار داده‌اند که این فناوری می‌تواند شغل هنرمندان جوان مانگا را بدزدد، که با زحمت تصاویر پس‌زمینه هر صحنه را نقاشی می‌کنند.هنگامی که نتفلیکس در ماه ژانویه یک انیمیشن کوتاه ژاپنی را با استفاده از پس‌زمینه‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی منتشر کرد، به دلیل عدم استخدام انیماتورهای انسانی مورد انتقاد قرار گرفت.

ساتوشی کوریهارا، استاد دانشگاه کیو، به خبرگزاری فرانسه گفت: «احتمال جایگزینی دستیاران هنرمندان مانگا (با هوش مصنوعی) صفر نیست.در سال 2020، کوریهارا و تیمش یک کمیک با کمک هوش مصنوعی به سبک پیشگام مانگای فقید اوسامو تزوکا منتشر کردند.

او گفت که برای آن پروژه، انسان ها تقریباً همه چیز را ترسیم کردند، اما از آن زمان هنر هوش مصنوعی به «برترین» تبدیل شده است و «مسلماً» بر آینده صنعت مانگا تأثیر می گذارد.برخی از هنرمندان مانگا از امکانات جدید ارائه شده توسط فناوری هوش مصنوعی استقبال می کنند.

مادوکا کوبایاشی به خبرگزاری فرانسه گفت: “من واقعا هوش مصنوعی را یک تهدید نمی بینم، بلکه فکر می کنم می تواند یک همراه عالی باشد.”

او گفت: هوش مصنوعی می‌تواند به من کمک کند تا آنچه را که در ذهن دارم تجسم کنم و ایده‌های خشن را پیشنهاد کنم که سپس خودم را برای بهبود آنها به چالش می‌کشم.

نویسنده که همچنین هنرمندان مشتاق مانگا را در آکادمی توکیو آموزش می دهد، استدلال می کند که مانگا فقط بر اساس زیبایی شناسی ساخته نشده است، بلکه بر اساس طرح های هوشمندانه طراحی شده است.

در آن عرصه، “مطمئن هستم که انسان ها همچنان بر آن تسلط دارند.”

با این حال، او از کپی کردن مستقیم از تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر ناراحت است، زیرا “من نمی دانم آنها بر اساس آثار هنری چه کسی ساخته شده اند”.

در آکادمی طراحی توکیو، کوبایاشی از مجسمه‌هایی برای کمک به بهبود نقاشی‌های دانش‌آموزان با مداد، از جمله جزئیات از ماهیچه‌ها گرفته تا چین‌های لباس و حلقه‌های مو استفاده می‌کند.

هنگامی که نتفلیکس در ماه ژانویه یک انیمیشن کوتاه ژاپنی را با استفاده از پس‌زمینه‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی منتشر کرد، به دلیل عدم استخدام انیماتورهای انسانی مورد انتقاد قرار گرفت.

گینجیرو اوچیدا، دانش‌آموز 18 ساله، می‌گوید: «هنر هوش مصنوعی عالی است… اما من نقاشی‌های انسانی را جذاب‌تر می‌دانم، دقیقاً به این دلیل که «درهم و برهم» هستند.

او گفت که برنامه‌های رایانه‌ای همیشه دست‌ها یا چهره‌های عمدی اغراق‌آمیز یک هنرمند واقعی مانگا را به تصویر نمی‌کشند، و او گفت: «انسان‌ها هنوز هم حس شوخ طبعی بهتری دارند.

سه ناشر اصلی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنند هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند تولید مانگای ژاپنی را مختل کند، از اظهار نظر خودداری کردند.

Rootport شک دارد که مانگای کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی هرگز به جریان اصلی تبدیل شود، زیرا هنرمندان واقعی بهتر می توانند مطمئن شوند که تصاویرشان با زمینه مطابقت دارد.

اما، “من همچنین فکر نمی کنم مانگای کاملاً بدون کمک هوش مصنوعی برای همیشه غالب بماند.”

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *