نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 6:01 ب.ظ

دستمزدهای مشاغل فناوری سنگاپور در سال 2022 افزایش یافته است

6 مارس 2023 -شیلا چیانگ-گزارش حقوق و دستمزد فناوری 2023 توسط Nodeflair و Iterative نوشت: «انتظار می‌رود چشم‌انداز سال 2023 در بازار استعدادهای فناوری و استخدام، تقاضای مستمر برای استعدادهای فناوری را نشان دهد، اگرچه با سرعت کمتری نسبت به چند سال گذشته».

Phiromya Intawongpan | E+ | گتی ایماژ

بر اساس یک گزارش جدید، حقوق‌های فنی در سنگاپور در سال 2022 با وجود یک رشته اخراج فنی و کاهش سرعت استخدام، عمدتاً افزایش یافت.

در گزارشی که توسط شرکت تجمیع کننده حقوق و دستمزد فناوری Nodeflair و شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، Iterative، منتشر شده است، آمده است: انتظار می رود چشم انداز سال 2023 در بازار استعدادهای فناوری و استخدام، تقاضای مستمر برای استعدادهای فناوری را نشان دهد، اگرچه با سرعت کمتری نسبت به چند سال گذشته .

بر اساس یافته‌های گزارش حقوق و دستمزد فنی در سال 2023، نقش‌هایی که بیشترین افزایش دستمزد را نسبت به سال گذشته دارند، مهندسان بلاک چین (+15.62٪)، مهندسان موبایل (+11.73٪) و مهندسان قابلیت اطمینان سایت (+10.63٪) هستند.

حقوق مهندسان نرم افزار در سنگاپور نیز پس از افزایش میانگین 7.6 درصدی در سال 2022 به رکورد بالایی رسید.اما همه نقش‌های فنی افزایش دستمزد را شاهد نبودند.

مهندسی سیستم شاهد کاهش 2.01 درصدی دستمزدها نسبت به سال گذشته بود، در حالی که حقوق مشاغل مهندسی امنیت سایبری 1.67 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. حقوق تضمین کیفیت نیز نسبت به سال گذشته 0.95 درصد کاهش یافته است.

در سراسر آسیا، مهندسان نرم افزار مستقر در سنگاپور بالاترین درآمد را کسب کردند – بین میانگین 3703 دلار برای پست های پایین تا 10183 دلار برای پست های مدیریتی. تایوان و مالزی به ترتیب دومین و سومین کشورهای پردرآمد بودند.

در این گزارش بیش از 169000 نقطه داده جمع‌آوری شده از شرکت‌ها در هر اندازه و صنایع در پایگاه داده اختصاصی NodeFlair در نظر گرفته شده است.

این نقاط داده شامل فیش های حقوقی و پیشنهاد نامه های ارسال شده توسط کاربران و همچنین آگهی های شغلی از پورتال های شغلی در سال 2022 است.بیشتر شرکت ها بیش از حقوق متوسط – 10٪ یا بیشتر – پرداخت می کنند و 40٪ از شرکت ها 20٪ بیشتر از میانگین حقوق می پردازند.در این گزارش با اشاره به شرکت هایی مانند فیس بوک آمده است که شرکت های بزرگ فناوری 35 تا 50 درصد بیشتر از میانگین پرداخت می کنند.

در این گزارش آمده است: «به جای تمرکز صرف بر روی متخصصان، شرکت‌ها اکنون به دنبال افرادی هستند که قادر به استفاده از نقشهای متعدد هستند، مانند یک توسعه‌دهنده فول استک که می‌تواند هم توسعه front-end و هم back-end را انجام دهد.

همچنین با افزایش محبوبیت ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT و استفاده گسترده تر از فناوری در صنایع، تقاضا برای متخصصان هوش مصنوعی وجود دارد.انتظار می رود ثبات در شرکت ها عاملی کلیدی در حفظ استعدادهای فناوری باشد.

در این گزارش آمده است: «شرکت‌هایی با جریان نقدی قوی، سودآوری، و مدل‌های کسب‌وکار پایدار با اقتصاد واحدهای خوب، از مزیت‌هایی در جذب و حفظ استعدادهای فناوری برخوردار خواهند بود». از سوی دیگر، شرکت‌های با ثبات کمتر ممکن است در حفظ استعدادهای فناوری با چالش‌هایی مواجه شوند.»

“استعدادهای فنی ارزش بیشتری برای جبران خسارت نقدی نسبت به حقوق صاحبان سهام قائل می شوند. این به این دلیل است که نقدینگی بیشتری دارد و انتظار می‌رود که احساسات بازار برای ارزش‌گذاری شرکت نوسان بیشتری داشته باشد.»

در این گزارش آمده است که استعدادهای فنی در 10 درصد برتر گروه می توانند انتظار داشته باشند تا سه برابر بیشتر از 10 درصد پایین درآمد کسب کنند.

به عنوان مثال، یک مدیر مهندسی نرم افزار در 10٪ پایین، 7000 دلار سنگاپور (5200 دلار) ماهانه درآمد داشت، در مقایسه با افرادی که در 10٪ بالا درآمد 20802 دلار SG داشتند.

خدمات مشاوره تاتا می گوید دسترسی به استعدادهای برتر فناوری یکی از بزرگترین چالش های ما است

به طور مشابه، در هند، شکاف حقوق بین 10٪ و 10٪ پایین مهندسان نرم افزار می تواند به 3.8 برابر برسد.

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد مهندسان نرم‌افزار هندی که در شرکت‌های فناوری برتر کار می‌کنند تا پنج برابر بیشتر از میانگین و 10 برابر بیشتر از 10 درصد پایین‌تر درآمد دارند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *