نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:47 ق.ظ

نیسان ژاپن با کاهش هزینه های خودروهای برقی، استفاده از مواد کمیاب را کاهش می دهد

9 مارس 2023 -توسط یوری کاگیاما

این یک نیسان لیف 2020 است که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پیتسبورگ 2020، پنجشنبه، 13 فوریه 2020 در پیتسبورگ به نمایش گذاشته شده است. این شرکت دوشنبه، 27 فوریه 2023 گفت که نیسان در حال تسریع حرکت خود به سمت خودروهای الکتریکی است، به ویژه در اروپا که مقررات آلایندگی در آن سخت‌گیرانه‌تر است. اعتبار: AP Photo/Gene J. Puskar، File

خودروساز ژاپنی نیسان با استفاده از اجزای یکسان در همه مدل ها و کاهش استفاده از مواد کمیاب گران قیمت، تعویض دنده برقی خود را افزایش داده و هزینه ها را کاهش می دهد.

شرکت نیسان موتور استراتژی توسعه “X-in-1” خود را ارائه کرد که در آن X مخفف قطعات مختلف پیشرانه مانند موتور الکتریکی و اینورتر است که می تواند در مدل ها استفاده شود. این شرکت گفت که هزینه های توسعه و ساخت در سال 2026 نسبت به سال 2019 30 درصد کاهش می یابد.

این خودروساز مستقر در یوکوهاما در خودروهای الکتریکی پیشگام بود اما رقبایی مانند تسلا و BYD چین از آن پیشی گرفتند.از آنجایی که حرکت به سمت مدل‌های زیست‌محیطی در سرتاسر جهان به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی شتاب می‌گیرد، نیسان مشتاق به نمایش گذاشتن توانمندی خود بوده است.

معاون ارشد آن، توشیهیرو هیرای، اذعان کرد که انتظار می رود قیمت مواد کمیاب و سایر مواد مورد نیاز برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی و سایر قطعات در سال های آینده افزایش یابد. این بدان معناست که خودروسازان اگر امیدوارند در برقی‌سازی موفق شوند، باید استراتژی محکمی برای دستیابی به مواد خام داشته باشند.

هیرای گفت: “ما از تخصص و دانش خود از بیش از یک دهه توسعه و تولید فناوری های برقی استفاده می کنیم.”

در مقایسه با خودروی نسل اول Leaf، مواد کمیاب 25 درصد از وزن نیسان نوت EV 2019 را تشکیل می‌دهند. نیسان قصد دارد آن را با 1 درصد یا کمتر را تولید کند.

نیسان که مدل‌های لوکس مارس و اینفینیتی را نیز تولید می‌کند، روی فناوری باتری حالت جامد برای خودروهای برقی کار می‌کند، اقدامی که در صورت موفقیت‌آمیز انتظار می‌رود هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد.

هیرای گفت که تا سال 2030، قیمت خودروهای برقی نیسان در نمایندگی ها به اندازه مدل های معمولی موتور بنزینی معمولی خواهد بود.

ارزان‌ترین خودروهای برقی مانند لیف اکنون کمتر از 30000 دلار به فروش می‌رسند، اگرچه خودروهای کوچک موتور احتراق داخلی ارزان‌تر هستند، در حدود 21000 دلار برای نیسان سنترا در ایالات متحده.

یک تسلا مدل 3، یک مدل نسبتاً مقرون به صرفه برای تسلا، حدود 43000 دلار به فروش می رسد.

اما خودروهای برقی معمولاً واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی و سایر مشوق‌ها هستند. قیمت بالای بنزین ممکن است خودروهای برقی را در درازمدت به یک خرید هوشمند تبدیل کند، اگرچه بیشتر به عادات رانندگی مالک بستگی دارد.

تجزیه و تحلیل Consumer Reports در سال گذشته نشان داد که بر اساس قیمت بنزین در آن زمان 4.31 دلار در هر گالن، دارندگان وسایل نقلیه برقی می‌توانند بین 1800 تا 2600 دلار در هزینه‌های عملیاتی و نگهداری به ازای هر 15000 مایل رانندگی صرفه‌جویی کنند، در مقایسه با رانندگان وسایل نقلیه گازسوز.

این میانگین مسافتی است که وسایل نقلیه جدیدتر طی یک سال در ایالات متحده طی می کنند، قیمت بنزین از آن زمان کاهش یافته است، بنابراین صرفه جویی کمتر اما همچنان قابل توجه است.

هیرای گفت که مردم رانندگی یک وسیله نقلیه الکتریکی را استرس کمتری می‌بینند، زیرا ساکت است و رانندگی نرمی را ارائه می‌کند، حتی در زمین‌های ناهموار، در حالی که حس لذت رانندگی را حفظ می‌کند. یکی از مزیت های خودروهای برقی کنترل دقیق تر آن بر روی هر چرخ است که می تواند به طور موثری با ضربه ها و تکان ها مقابله کند.

نیسان وعده داده است که تا سال مالی 2030، 27 مدل برقی جدید، از جمله هشت مدل «سری هیبریدی» e-Power، که دارای موتور گازی و موتور الکتریکی هستند، ارائه دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *