نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 4:20 ب.ظ

اولین پرواز جت منطقه ای با پیل های سوختی هیدروژنی  40 نفره بزرگترین پرواز تاریخ است

اندی کوربلی -6 مارس 2023-یک هواپیمای منطقه ای کانکت ایرلاینز ATR 72-600 با موتور هیدروژنی جهانی

یک شرکت انرژی نوپا که به دنبال توسعه هواپیماهای بدون آلایندگی واقعی است، با اولین پرواز مسافربری منطقه‌ای که عمدتاً از هیدروژن استفاده می‌کرد، جهشی بزرگ به جلو داشت. این هواپیمای 40 صندلی در ساعت 8:41 صبح از فرودگاه بین المللی گرانت کانتی برخاست و به مدت 15 دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع 3500 MSL رسید.

این پرواز که تحت گواهینامه ویژه پرواز FAA انجام شد، اولین پرواز در یک کمپین آزمایشی پروازی دو ساله بود که انتظار می‌رفت در سال 2025 با ورود هواپیمای منطقه‌ای ATR 72 که به حالت هیدروژنی تبدیل شده بود، به اوج خود برسد.

نمایندگانی از یک شرکت هواپیمایی به همان اندازه نوپا که به دنبال توسعه یک تجربه سفر هوشمندانه هستند، برای نظارت بر هواپیمای خود حضور داشتند.شرکت هواپیمایی مورد بحث، کانکت ایرلاینز، به تازگی قرارداد خرید با شرکت یونیورسال هیدروژن امضا کرده است. برای 75 پیشرانه هیدروژنی برای جت های مسافربری خود.

جان توماس، مدیرعامل کانکت ایرلاینز گفت:

“امروز به عنوان آغاز واقعی کربن زدایی صنعت خطوط هوایی جهانی در کتاب تاریخ ثبت خواهد شد و ما در Connect Airlines به نقشی که به عنوان اولین اپراتور ایالات متحده در پیشروی با Universal Hydrogen ایفا خواهیم کرد بسیار مفتخریم.

برای ایمنی، تنها یکی از موتورهای ATR 72-600 با پیشرانه های پیل سوختی هیدروژنی کلاس مگاوات یونیورسال هیدروژن برای اهداف ایمنی جایگزین شد. این فناوری بیشتر برای حمل و نقل هوایی ساخته شده است.

انرژی تولید شده از سوختن هیدروژن مستقیماً به موتور الکتریکی وارد می شود. این بدان معنی است که هیچ باتری در داخل هواپیما وجود ندارد که به شدت هزینه و وزن را کاهش می دهد.

پل ارمنکو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل یونیورسال هیدروژن، گفت: «مدل کسب و کار ما مشکل مرغ و تخم مرغ بین هواپیماهای هیدروژنی و زیرساخت های هیدروژنی را با توسعه موازی و با رویکردی منحصر به فرد کم هزینه حل می کند.

این هواپیماها با استفاده از یک کیت تبدیل بهینه سازی پس از فروش به هیدروژن تبدیل می شوند و به جای ساخت یک هواپیمای جدید، با ناوگان موجود مقابله می کنند. و سوخت هیدروژنی از کپسول‌های مدولار سازگار با شبکه‌های حمل و نقل موجود و تجهیزات جابه‌جایی محموله فرودگاهی استفاده می‌کند و همه فرودگاه‌های جهان را برای هیدروژن آماده می‌کند.

سفرهای هوایی در سراسر جهان حدود 2.8 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهند. سوخت هیدروژنی به عنوان یکی از دو راه ممکن برای کربن زدایی آن و دیگری سوخت های زیستی است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *