نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:23 ب.ظ

باتری‌هایی با پرینت سه بعدی 40 درصد مواد کمتری مصرف و در چند دقیقه شارژ شده و بازیافت می‌شوند.

اندی کوربلی -27 فوریه 2023-اعتبار – Sakuu

به نظر می رسد که یک استارت آپ جدید دره سیلیکون می تواند با استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای چاپ باتری های حالت جامد، چهره صنعت باتری را برای همیشه تغییر دهد.باتری های حالت جامد نسبت به لیتیوم یون مزایایی دارند زیرا قابل اشتعال نیستند، راحت تر بازیافت می شوند، در سرمای شدید کار می کنند و چگالی انرژی بیشتری دارند.

ساخت باتری های حالت جامد به طور سنتی دشوار بوده است. اما با استفاده از آرایه‌های پرینت سه بعدی پر از پودر، سیستم‌های Sakuu می‌توانند این باتری‌ها را نه تنها با استفاده از 40 درصد مواد کمتر، بلکه تقریباً به هر شکلی که مشتری می‌خواهند، بسازند.

یک دوچرخه برقی می تواند با باتری که بخشی از شاسی مرکزی را دربر می گیرد، تغذیه شود، یا باتری یک گوشی هوشمند می تواند تمام یک برد مدار را بچرخاند. این اشکال نامتعارف تنها یکی از مزایای بسیاری است که Sakuu معتقد است می تواند ارائه دهد.

رابرت باقری، مدیرعامل و موسس ساکو به شرکت فست گفت: «بسیاری از مردم سلول‌هایی را در آزمایشگاه ساخته‌اند، اما آنها نتوانسته‌اند مقیاس شوند. “چشم انداز ما با در نظر گرفتن این مقیاس پذیری شروع شد.”

آرایه ای که به عنوان کاویان شناخته می شود، بسیار کوچکتر از روش های سنتی تولید باتری “Roll to Roll” است، و از آنجایی که پودر بارگذاری شده در پرینترهای سه بعدی می تواند بسیار دقیق باشد، کاهش 40٪ در استفاده از مواد وجود دارد – هزینه هنگفتی که باعث پس انداز نسبت به رقبا می شود.باتری هایی که چاپ می کنند را می توان تنها در 15 دقیقه تا 80 درصد شارژ کرد.

از آنجایی که می توان آنها را به هر شکلی چاپ کرد، انواع نوآوری های هوشمندانه، در انواع صنایع، از محصولات e-mobility گرفته تا پوشیدنی ها و دستگاه های کوچک، امکان پذیر است. این شرکت حتی در حال کار با یک شرکت هواپیمایی است که باتری های حالت جامد برای هواپیمای خود می خواهد که سوراخ هایی در وسط آن داشته باشد تا به مدیریت گرما کمک کند.

Sakuu قصد دارد کارخانه های میکرو متشکل از تمام فناوری های خود را در بخش هایی به مساحت 400 فوت مربع بفروشد که می توان از آنها برای تولید 100 مگاوات ساعت باتری در سال استفاده کرد. تجهیزات قدیمی 16000 فوت مربع را اشغال می کنند و تنها می توانند 2.5 مگاوات ساعت در سال تولید کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *