نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:28 ب.ظ

“Take It Down” ابزاری برای نوجوانان برای حذف تصاویر

27 فوریه 2023 -توسط باربارا اورتوتای

مرد جوانی در یک روز آفتابی زمستانی، دوشنبه، 30 ژانویه 2023، در کنار رودخانه تاگوس در میدان کومرسیو لیسبون، تلفن خود را چک می کند. اعتبار: AP Photo/Armando Franca

این هشدار به نوجوانان می‌گوید: «وقتی آن عکس را بفرستید، نمی‌توانید آن را پس بگیرید.

یک ابزار آنلاین جدید با هدف بازگرداندن کنترل به نوجوانان یا افرادی که زمانی نوجوان بودند و حذف تصاویر و ویدیوهای صریح از خود از اینترنت است.

این ابزار که Take It Down نام دارد، توسط مرکز ملی کودکان گمشده اداره می شود و تا حدودی توسط متا پلتفرم ها، صاحب فیس بوک و اینستاگرام تامین می شود.

این سایت به هر کسی اجازه می دهد به صورت ناشناس – و بدون آپلود هیچ تصویر واقعی – چیزی را ایجاد کند که اساسا یک اثر انگشت دیجیتالی از تصویر است. این اثر انگشت (مجموعه منحصر به فردی از اعداد به نام “هش”) سپس به یک پایگاه داده می رود و شرکت های فناوری که موافقت کرده اند در این پروژه شرکت کنند، تصاویر را از خدمات خود حذف می کنند.

ولی، هشدارها. پلتفرم‌های شرکت‌کننده ، فیسبوک و اینستاگرام متا، یوبو، OnlyFans و Pornhub متعلق به Mindgeek هستند. اگر تصویر در سایت دیگری باشد یا در یک پلتفرم رمزگذاری شده مانند واتس اپ ارسال شده باشد، حذف نخواهد شد.

علاوه بر این، اگر شخصی تصویر اصلی را تغییر دهد – به عنوان مثال، آن را برش دهد، یک ایموجی اضافه کند یا آن را به یک میم تبدیل کند – به یک تصویر جدید تبدیل می شود و بنابراین به یک هش جدید نیاز دارد. تصاویری که از نظر بصری مشابه هستند – مانند همان عکس با یا بدون فیلتر اینستاگرام، دارای هش های مشابهی هستند که فقط در یک کاراکتر متفاوت هستند.

گاوین پورتنوی، سخنگوی NCMEC، گفت: Take It Down به طور خاص برای افرادی ساخته شده است که تصویری دارند که دلیلی برای باور دارند که قبلاً در وب وجود دارد یا ممکن است باشد.” شما یک نوجوان هستید و با کسی قرار می گذارید و تصویر را به اشتراک می گذارید. یا شخصی از شما اخاذی کرده است و می گوید: “اگر یک تصویر یا تصویر دیگری از خود به من ندهید، من X  و یا y , zرا انجام می دهم.

پورتنوی گفت که نوجوانان ممکن است احساس راحتی بیشتری برای رفتن به یک سایت داشته باشند تا اینکه مجریان قانون را درگیر کنند، که برای یک نفر ناشناس نخواهد بود.

او گفت: «برای نوجوانی که آن سطح مشارکت را نمی‌خواهد، آنها فقط می‌خواهند بدانند که از بین رفته است، این برای آنها یک معامله بزرگ است. NCMEC شاهد افزایش گزارش های استثمار آنلاین از کودکان است. CyberTipline غیرانتفاعی 29.3 میلیون گزارش در سال 2021 دریافت کرد که 35 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت.

متا، زمانی که هنوز فیس‌بوک بود، در سال 2017 تلاش کرد ابزاری مشابه ایجاد کند، اگرچه برای بزرگسالان. این کار خوب پیش نرفت زیرا سایت از مردم می‌خواست اساساً عکس‌های برهنه (رمزگذاری شده) خود را به فیس‌بوک ارسال کنند. این شرکت این سرویس را برای مدت کوتاهی در استرالیا آزمایش کرد، اما آن را به کشورهای دیگر گسترش نداد. در سال 2021، به راه اندازی ابزاری به نام StopNCII برای بزرگسالان کمک کرد – یا تصاویر صمیمی غیر توافقی، با نام مستعار “پورن انتقامی”. این سایت توسط یک سازمان غیرانتفاعی بریتانیا به نام خط راهنمای انتقام پورنو بریتانیا اداره می شود، اما هر کسی در سراسر جهان می تواند از آن استفاده کند.

اما در آن زمان، اخاذی و استثمار جنسی آنلاین برای کودکان و نوجوانان و همچنین برای بزرگسالان بدتر شده است. بسیاری از شرکت‌های فناوری در حال حاضر از این سیستم هش برای اشتراک‌گذاری، حذف و گزارش به مجری قانون تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان استفاده می‌کنند. پورتنوی گفت که هدف این است که شرکت های بیشتری ثبت نام کنند.

او گفت: «ما هرگز کسی را نداشتیم که نه بگوید.

توییتر و تیک تاک تاکنون به این پروژه متعهد نبوده اند. هیچ یک از شرکت ها بلافاصله به پیامی برای اظهار نظر یکشنبه پاسخ نمی دهند.

آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی جهانی متا، گفت Take It Down یکی از ابزارهای بسیاری است که این شرکت برای مقابله با سوء استفاده و بهره کشی از کودکان در پلتفرم های خود استفاده می کند.

ما علاوه بر پشتیبانی از توسعه این ابزار و داشتن، گزارش‌دهی و مسدود کردن سیستم‌ها بر روی پلتفرم خود، چندین کار مختلف را نیز انجام می‌دهیم تا در وهله اول از وقوع این نوع موقعیت‌ها جلوگیری کنیم. بنابراین، برای مثال او گفت، ما اجازه نمی دهیم بزرگسالان غیرمرتبط به خردسالان پیام بدهند.

دیویس گفت، این سایت با تصاویر واقعی و همچنین تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی و “دیپ فیک” کار می کند. دیپ فیک ها به گونه ای ساخته می شوند که شبیه افراد واقعی و واقعی به نظر برسند که کارهایی را انجام می دهند که واقعاً انجام نداده اند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *