نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:54 ب.ظ

رئیس یونسکو خواستار مقررات سختگیرانه تر در مورد رسانه های اجتماعی است

23 فوریه 2023 -توسط ایان فیلیپس

آدری آزولای، مدیر کل یونسکو، سخنرانی خود را در کنفرانسی در مورد دستورالعمل های تنظیم سیستم عامل های دیجیتال، چهارشنبه، 22 فوریه 2023 در پاریس ایراد می کند. یونسکو در حال انجام مشاوره در مورد راه های تنظیم سیستم عامل های دیجیتال و تبدیل اینترنت به فضای امن تر است. هدف این کنفرانس دو روزه تدوین دستورالعمل‌ها و اصولی است که به تنظیم‌کننده‌ها، دولت‌ها، قانون‌گذاران و کسب‌وکارها در مدیریت محتوایی که دموکراسی و حقوق بشر را تضعیف می‌کند و در عین حال از آزادی بیان حمایت می‌کند و دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد را ارتقا می‌دهد، کمک می‌کند. اعتبار: AP Photo/Aurelien Morissard

رئیس آژانس آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد خواستار گفتگوی جهانی برای یافتن راه‌هایی برای تنظیم مقررات شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و محدود کردن نقش آنها در انتشار اطلاعات نادرست در سراسر جهان شد.

آدری آزولای، مدیر کل یونسکو، در گردهمایی قانونگذاران، روزنامه نگاران و جوامع مدنی از سراسر جهان سخنرانی کرد تا راه های تنظیم پلت فرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و دیگران را برای کمک به تبدیل اینترنت به فضایی امن تر و مبتنی بر واقعیت ها مورد بحث و بررسی قرار دهد.

هدف کنفرانس دو روزه در پاریس تدوین دستورالعمل‌هایی است که به تنظیم‌کننده‌ها، دولت‌ها و کسب‌وکارها در مدیریت محتوایی که دموکراسی و حقوق بشر را تضعیف می‌کند، کمک می‌کند و در عین حال از آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد حمایت می‌کند.

آزولای در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در حاشیه کنفرانس گفت: گفت و گوی جهانی باید ابزارهای قانونی و اصول پاسخگویی و مسئولیت را برای شرکت های رسانه های اجتماعی فراهم کند تا به “خیر عمومی” کمک کنند. او افزود: “این خطراتی را که ما امروز می بینیم، که امروز زندگی می کنیم، محدود می کند، اطلاعات نادرست (و) تئوری های توطئه سریعتر از حقیقت گسترش می یابد.

اتحادیه اروپا در سال گذشته قانون مهمی را تصویب کرد که شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و متا مادر فیسبوک را مجبور می‌کند پلتفرم‌های خود را به شدت کنترل کنند تا از کاربران اروپایی در برابر سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات نادرست و محتوای مضر محافظت کنند.

یونسکو در حال انجام مشاوره در مورد راه های تنظیم سیستم عامل های دیجیتال و تبدیل اینترنت به فضای امن تر است. هدف این کنفرانس دو روزه تدوین دستورالعمل‌ها و اصولی است که به تنظیم‌کننده‌ها، دولت‌ها، قانون‌گذاران و کسب‌وکارها در مدیریت محتوایی که دموکراسی و حقوق بشر را تضعیف می‌کند و در عین حال از آزادی بیان حمایت می‌کند و دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد را ارتقا می‌دهد، کمک می‌کند. قانون خدمات دیجیتال یکی از سه قانون مهم اتحادیه اروپا است که صنعت فناوری را هدف قرار می دهد.

در ایالات متحده، وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال اقدامات ضد انحصاری بزرگی را علیه گوگل و فیس بوک ارائه کرده اند، اگرچه کنگره از نظر سیاسی در مورد تلاش ها برای رسیدگی به اطلاعات نادرست آنلاین، رقابت، حریم خصوصی و موارد دیگر اختلاف نظر دارد.

ماریا رسا، روزنامه‌نگار فیلیپینی و برنده جایزه نوبل، به شرکت‌کنندگان در کنفرانس پاریس گفت که وضع قوانینی که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را از “تکثیر اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های خود” باز می‌دارد، مدت‌هاست به تعویق افتاده است.

رسا یکی از منتقدان قدیمی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که به گفته او «دموکراسی را در معرض خطر» قرار داده و جوامع را از حل مشکلاتی مانند تغییرات آب‌وهوایی و افزایش اقتدارگرایی در سراسر جهان منحرف کرده‌اند.

رسا در مصاحبه ای با AP گفت: «با دستکاری موذیانه مردم در مقیاسی که اکنون اتفاق می افتد، … (آنها) ارزش های ما را تغییر داده اند و این به شکست آبشاری تبدیل شده است.

“اگر مجموعه ای از حقایق مشترک ندارید، چگونه با تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم؟” رسا گفت. “اگر همه چیز قابل بحث باشد، اگر اعتماد از بین برود (هیچ) تبادل معناداری وجود ندارد.”

او افزود: “فقط یک یادآوری، دموکراسی فقط صحبت کردن نیست، بلکه گوش دادن است. یافتن سازش هایی است که در دنیای فناوری امروز غیرممکن است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *