نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:44 ب.ظ

باتری‌های فرسوده خودرو ها ، کارایی شبکه برق را بالا می‌برند

16 فوریه 2023 – توسط آزمایشگاه ملی اوک ریج-محققان ORNL روشی را برای مدیریت باتری های خودرو در انواع و اندازه های مختلف به عنوان ذخیره انرژی برای شبکه برق ایجاد کرده اند. اعتبار: اندی اسپرولز/ORNL، وزارت انرژی ایالات متحده

هنگامی که باتری های خودروهای قدیمی دیگر آب کافی برای برق رسانی به خودروی شما را ندارند، ممکن است همچنان انرژی نگه دارند. با این حال، یافتن کاربردهای جدید برای باتری‌های لیتیوم یون با سازندگان، سن و اندازه‌های مختلف دشوار است. راه حلی فوری مورد نیاز است زیرا گزینه های بازیافت باتری کمیاب است.

محققان آزمایشگاه ملی Oak Ridge فناوری جدیدی را توسعه داده‌اند که امکان استفاده مجدد از باتری را فراهم می‌کند: نوعی تجهیزات الکترونیک قدرت که می‌تواند انواع باتری‌های برقی الکتریکی را به عنوان یک سیستم ذخیره انرژی برای یک ابزار الکتریکی مدیریت کند.

ترکیب  باتری ها را می توان کنترل کرد تا مقدار از پیش تعیین شده الکتریسیته به شبکه آزاد شود. مایکل استارک از ORNL می‌گوید: «ما هر بسته باتری را با سرعت متفاوتی تخلیه می‌کنیم، در حالی که اطمینان حاصل می‌کنیم که خروجی انرژی هدف ثابت می‌ماند.

هنگامی که تقاضای برق افزایش می یابد، شرکت های برق می توانند از این انرژی ذخیره شده به جای سوزاندن سوخت های فسیلی در نیروگاه های “در اوج” استفاده کنند. این رویکرد می‌تواند آلودگی را کاهش دهد، کارایی باتری‌های EV را طولانی‌تر کند و خدمات برق را تقریباً بدون هیچ هزینه‌ای قابل اطمینان‌تر کند.

این مقاله در کنفرانس IEEE Electrical Storage Application and Technologies (EESAT) در سال 2022 منتشر شده است.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *