نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:30 ب.ظ

چهار مزیت تقسیم بندی تامین کنندگان

5 ژانویه 2023-پراوین کومار سونی- عکسی از دست دادن افراد در یک جلسه تیمی در یک دفتر مدرن

PeopleImages از طریق Getty Images

روابط نزدیک با تامین کنندگان برای برخی از کسب و کارها کلیدی بوده است تا از کمبودها، تاخیرها و قیمت های بالاتری که در چند سال گذشته زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار داده است جلوگیری کنند. اما برای اکثر شرکت ها، غیرممکن – و پرهزینه – است که به هر تامین کننده توجه یکسان بشود.

در چنین شرایطی، کسب و کارها می توانند از تقسیم بندی تامین کنندگان به عنوان یک استراتژی برای تعیین سطح مناسب تعامل استفاده کنند. با طبقه بندی فروشندگان بر اساس ارزش کسب و کار یا زنجیره تامین، مدیران تدارکات می توانند تلاش های خود را بر حداکثر کردن ارزش روابط تامین کننده متمرکز کنند.

چند دلیل وجود دارد که چرا یک کسب و کار  بخش‌بندی تامین‌کننده را دنبال کند:

  • مدیریت تأمین‌کننده: تقسیم‌بندی ارزش تولید شده از تأمین‌کنندگان مهم را به نمایش می‌گذارد و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تعیین کنند کدام فروشنده‌ها برای مشارکت‌های مشترک احتمالی یا افزایش سرمایه‌گذاری مناسب‌تر هستند.
  • بهینه سازی منابع: یک طرح تعامل مبتنی بر تقسیم بندی به بهینه سازی زمان و منابع صرف شده برای مدیریت تامین کننده کمک می کند. در حالی که تامین کنندگان استراتژیک ممکن است به جلسات سه ماهه نیاز داشته باشند، تامین کنندگان با سطح پایین معاملاتی کمتر دیده می شوند. این به تمرکز واضح انرژی بر روی نتایج مشتری مدار کمک می کند.
  • نوآوری: تقسیم بندی می تواند نشان دهد که کدام روابط باید برای پیشبرد نوآوری مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، ریزتراشه 5 نانومتری در محصولات جدید اپل، به دلیل ارتباط آن با تامین کننده استراتژیک آنها، شرکت تولید نیمه هادی تایوان، امکان پذیر شد.
  • خدمات: عملکرد تامین کننده با سطح ارتباط و تعاملی که از خریدار دریافت می کند، ارتباط تنگاتنگی دارد. اولویت‌بندی تامین‌کنندگان و درک بهتر آنها از اهداف استراتژیک، به ارتقای سطح کلی خدمات کمک زیادی می‌کند.

مدیران تدارکات باید به طور کلی شبکه خود را بررسی کنند و تعیین کنند که آیا یک تامین کننده می تواند به پیشبرد اهداف تجاری کمک کند – خواه در مورد کاهش هزینه ها، پرداختن به پایداری یا پیشرفت فناوری های جدید باشد.

توسعه یک استراتژی تقسیم‌بندی به صورت سالانه می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا از پیش بینی جلوتر بمانند و انعطاف‌پذیری خود را در مواجهه با چالش‌های نوظهور حفظ کنند. اما همچنین به شرکت ها کمک می کند تا از نظر درآمد، نوآوری و سودآوری در مقابل رقبا ایستادگی کنند.

پراوین کومار سونی یک مدیر تدارکات در Colgate-Palmolive است. https://www.supplychaindive.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *