نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:48 ق.ظ

شرایط ورود شرکتهای دانش بنیان به بازار صادرات فراهم شود.

23-11-1401

شیراز-ایرنا-معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان اظهار گفت: اولین و مهمترین برنامه‌ای که در معاونت علمی و فناوری داریم کمک به توسعه بازار این شرکت‌ها و دست‌یابی به بازار صادراتی است.

به گزارش دریافتی ایرنا؛ روح الله دهقانی یکشنبه در سفر به استان فارس در جمع فناوران پارک علم و فناوری استان گفت: استان فارس از جهت داشتن نیروی انسانی، استادان، صنعتگران و فناوران ارزشمند کنار جامعه خیرین و تأمین مالی خیلی خوبی که دارد انصافا یکی از قطب های توسعه کشور در حوزه فناوری، حوزه پزشکی و سلامت، کشاورزی، انرژی و مهندسی است.

دهقانی ضمن بازدید از پارک علم و فناوری، قابلیت ها و ظرفیت های استان فارس را ویژه دانست و افزود: محصولات خوبی با نگرش ملی و کلان با قابلیت عرضه در سطح ملی، در این استان موجود است و قطعا در معاونت علمی با همکاری استانداری که تسلط خوبی به حوزه علم و فناوری داشته و باورمند هستند کمک خواهد شد تا این شرکت ها در توسعه زیر ساخت های فیزیکی، تأمین مالی و توسعه بازار بالنده تر شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان به عنوان برنامه کلان کشور وبه عبارتی بزرگترین طرح حمایتی در گام اول، توسعه بازار است.

وی افزود: ما اولین و مهم‌ترین برنامه‌ای که در معاونت علمی و فناوری داریم کمک به توسعه بازار برای شرکت‌ها است تا شرکت‌هایی که بازار خوب دارند بتوانند به بازار صادراتی دست پیدا کنند.

وی همچنین تأمین مالی با توجه به ابعاد و اندازه فعالیت شرکت ها و کمک کردن به توسعه زیر ساخت‌هایی که باید از آن استفاده کنند از گام های دیگر حمایتی معاونت علمی و فناوری دانست.

دهقانی میزان تأمین مالی از شرکت های دانش بنیان را بسته به اندازه و نوع فعالیت شرکت ها عنوان کرد و گفت: شرکت هایی که پنج نفره هستند و چرخش مالی یک میلیاردی دارند با شرکت هایی که ۲۰۰ نفر هستند و گردش مالی ۵۰ میلیارد تومانی دارند با یکدیگر متفاوتند و بسته به اندازه و وزن شرکت و اهمیت موضوعی که روی آن کار می کند تأمین مالی متفاوتی خواهند داشت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان فارس ضمن بازدید از پیشرفت برج فناوری و نمایشگاه محصولات فناورانه در جمع فناوران و شرکت های دانش بنیان به تغییر دیدگاهی که در میان مسئولان و دانشگاهیان استان شکل گرفته است اشاره کرد.

همچنین در این سفر خط تولید و زیرساخت ها و فعالیت های شتابدهنده لیوسا فارمد پارسه افتتاح شد.

 شرایط ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار صادرات فراهم شود

به گزارش ایرنا؛روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور افتتاح و بازدید از دستاوردهای دانش بنیان استان، دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال رسمی استاندار فارس و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

بازدید از پارک علم و فناوری استان، افتتاح مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، تجلیل از دانشجویان و برگزیدگان بنیاد نخبگان، افتتاح خط تولید و بازدید از زیرساخت ها و فعالیت های شتابدهنده واقع در بیمارستان پیوند بوعلی سینا و دیدار با امام جمعه شیراز از مهمترین برنامه های سفر یک روزه معاون ریاست جمهور به استان فارس است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *