نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:39 ب.ظ

افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان

مركز نوآوری شركت فولاد مباركه در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد

به گزارش پول نیوز،23-11-1401

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در این آئین طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه نوآوری در دنیای امروز گفت: فولاد مبارکه با ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان درصدد نقش آفرینی در تحقق آرمان‌های تمدن اسلامی- ایرانی است.

وی در بخش آغازین سخنان خود ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: آن هدف مقدسی که امام خمینی (ره) دنبال در جریان انقلاب تعریف و دنبال کردند، صرفاً انقلاب و تغییر رژیم نبود، بلکه پایه‌گذاری عملکرد نوین اسلامی- ایرانی بود؛ که اگرچه در دهه‌های گذشته افتخارات ارزشمندی در جمهوری اسلامی رقم خورده، اما با هدف‌گذاری تمدن اسلامی-ایرانی مورد نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی همچنان فاصله دارد.

طیب نیا گفت: دلیل همزمانی ایجاد مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با دهه مبارک فجر این است که یکی از پایه‌های ایجاد تمدن اسلامی-ایرانی، چنین حرکت‌هایی در راستای تحقق نوآوری است.

تعریف مأموریت در فولاد مبارکه برای تحقق تمدن اسلامی-ایرانی

وی با تاکید بر این که امروز شناخت بشر از طبیعت گسترش پیدا کرده و همین موضوع عرصه‌های زیادی را برای نوآوری باز کرده است ادامه داد: بنا بر اظهارات متفکران و بنیان گذاران عرصه نوآوری، قرن حاضر از جهتی بدترین شرایط و از جهتی هم بهترین شرایط برای ورد به عرصه نوآوری است. از این جهت بهترین شرایط است که بشر از طبیعت و در بسیاری از علوم به شناخت و پیشرفت خوبی دست یافته است و همین پیشرفت‌ها زمینه را برای نوآوری‌های روز فراهم می‌آورد. اما از این نظر بدترین قرن است که بسیاری از نوآوری‌های گسترده ایجاد شده اند و چنانچه هر بنگاه اقتصادی یا هر شخصی بخواهد نوآوری جدیدی ایجاد کند باید به همه این علوم تسلط داشته باشد و هزینه و خطرپذیری زیادی را هم متقبل شود. از این رو شاهد این هستیم که ورود به این عرصه در کشورمان متأسفانه بسیار اندک بوده است. تا جائیکه قریب به ۴۲ درصد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر کشور زیر یک میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد در مسیر نوآوری کار بزرگی صورت نگرفته و از دانش‌بنیان‌ها به‌درستی حمایت نشده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت برای تحقق آرمان‌های تمدن اسلامی-ایرانی، ماموریت‌های زیادی را برای خود تعریف کرده و در سی‌امین سالگرد تاسیس به دستاورد‌های زیادی ازجمله حجم بالایی از بومی‌سازی، اشتغال زایی و تولید محصولات متنوع دست یافته است و از این پس برای این که بتواند در حوزه نوآوری به طور جدی ورود کند، برای خود ماموریت‌های بسیار جدی تری در نظر دارد.

به گفته طیب نیا چشم‌انداز فولاد مبارکه برای ۳۰ سال آینده، نقش تعیین‌کنندگی برای خلق آینده‌ای بهتر، رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد بدون نفت است، از این رو برای تحقق اهداف شرکت تا افق ۱۴۱۰ می‌توان برنامه‌های فولاد مبارکه برای کسب درآمد ۱۵ میلیارد دلاری، حفظ و ارتقای جایگاه خود در عرصه بهترین بنگاه‌های فعال اقتصادی کشور، ارتقای جایگاه خود در بین برترین تولیدکنندگان فولاد دنیا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که فولاد مبارکه در رویکرد جدید و برای دست یابی به اهداف ترسیم شده تا افق ۱۴۱۰ درنظر گرفته است، تحقق توسعه متوازن است. فولاد مبارکه معتقد است اگر در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا نکند و نتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری داشته باشد، قطعا نخواهد توانست به اهداف خود دست یابد.

تغییر نگاه فولاد مبارکه به نوآوری از نگاه سنتی به نگاه باز

بنابر اظهارات مدیر عامل فولاد مبارکه، حوزه فناوری و نوآوری یکی از بخش‌های مهم و زیربنایی است که فولاد مبارکه به‌عنوان یک مجموعه پیشتاز از بیش از یک سال گذشته تاکنون برای تحقق اهداف این بخش گام‌های ارزشمندی برداشته و معتقد است، اگر به عنوان یک مجموعه پیشرو و با اهداف توسعه متوازن در این بخش نیز برنامه و عملکرد خوبی نداشته باشد، به یقین نخواهد توانست اهداف ترسیم شده را محقق کند.

وی با تاکید بر این که تاکنون بیش از ۵۰ درصد منابع و سرمایه گذاری‌های فولاد مبارکه در حوزه‌های تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی بوده است، تصریح کرد: ورود فولاد مبارکه به حوزه نوآوری با ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان نسبت به گذشته متفاوت است؛ نگاه فولاد مبارکه به نوآوری از نگاه سنتی به نگاه باز و همه جانبه تغییر پیدا کرده و هدف‌گذاری آن سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های پیشرو است.

طیب نیا در همین زمینه تاکید کرد: فولاد مبارکه در نگاه جدید، صرفا به کسب و کار خود نگاه نمی‌کند بلکه به کسب و کار‌های مجاور و جدید نیز تمرکز دارد و به گونه‌ای برنامه ریزی کرده است که ۲۰ درصد سرمایه گذاری خود را بر کسب و کار‌های جدید متمرکز نماید. از این رو با حضور و سرمایه گذاری در مراکز دانشگاهی و کمک گرفتن از ظرفیت‌های آن‌ها تلاش دارد تا به اهداف توسعه متوازن شرکت و توسعه پیرامون خود و در نهایت به توسعه کشور همت گمارد.

نوآوری، منبعی برای تولید ثروت و رشد اقتصادی

وی با اشاره به این که تعداد قابل توجهی از مدیران تاثیرگذار کشور، محصول دانشگاه‌های برتری همچون دانشگاه صنعتی اصفهان هستند، عنوان کرد: نگاه به نوآوری، باید نگاهی ویژه باشد چراکه نوآوری یکی از منابع تولید ثروت و رشد اقتصادی است. فولاد مبارکه در سی ساله دوم عمر خود بنا دارد تا آن اتفاق میمون بیرونی را رقم بزند. از این رو معتقد است نوآوری منبعی برای تولید ثروت و از منابع رشد اقتصادی است و فولاد مبارکه به عنوان یک بنگاه اقتصادی به معنی واقعی، علاوه بر توسعه مرز‌های دانش کشور، با نگاه توسعه اقتصادی کلان خود و کشور پا به این عرصه گذاشته است.

پیشرفت صنعت و توسعه دانش از طریق اقتصاد نوآورانه

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به ظرفیت‌های بالای دانشگاه در تحقق توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: این شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی پیشران، از دانشگاه انتظار دارد، این ظرفیت علمی به حل مشکلات موجود کشور، به‌ویژه صنعت و نگاه به اقتصاد نوآوری کارگشا باشد. اقتصاد نوآورانه‌ای که هم به نفع صنعت است و هم توسعه دانش و دانشگاه را درپی دارد.

وی خاطرنشان کرد: صبر و حوصله دانشگاه در انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی باید در کنار چابکی و چالاکی صنعت قرار گیرد تا بتواند با اقدامات علمی و پژوهشی خود اقتصاد نوآوری را محقق کند. به طور کلی سرعت باید در کنار اقتصاد نوآوری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب در همه بخش‌های صنعت اتفاق افتد.

هدف از ایجاد مراکز نوآوری تبدیل استان اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است

مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: هدف فولاد مبارکه از ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها این است که استان اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کند و این همت جانانه دانشگاهیان را می‌طلبد. به گونه‌ای که حتی دانشگاه صنعتی به عنوان مرکز حرکت، هدایت و تحقق این ایده‌ها در این مرکز، انتظار صنعت را با هدایت منابع علمی و پژوهشی خود برآورده نماید.

به گزارش خبرنگار فولاد در این آئین همچنین، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، مشاور مدیر عامل فولاد مبارکه در حوزه دانش بنیان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، معاون پژوهش و فناوری دانشکده صنعتی اصفهان و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان طی بیاناتی در خصوص اهمیت افتتاح مرکز نوآوری شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان چنین گفتند.

فولاد مبارکه با ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان، به مقوله ارتباط دانشگاه با صنعت عینیت بخشید

سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

امروز وظیفه ما این است که به دنبال پرورش نیرو‌های نوآور باشیم؛ باید نقش خود را در عرصه‌های نوآور به‌خوبی ایفا کنیم و فولاد مبارکه با ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان، نخستین گام در این زمینه را برداشت و مقوله ارتباط دانشگاه با صنعت را عینیت بخشید.

باید در نظر داشته باشیم نخستین گام در ارتباط دانشگاه و صنعت، تبلور نوآوری در صنعت است. امروز باید سیاست گذاری نوآوری را کلید بزنیم؛ امیدوارم بتوانیم از فرصت‌های جدید استفاده بهینه داشته باشیم و تلاش‌های خود را هم‌افزا کنیم در این راه و مسیر روشن همه دانشگاهیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان آمادگی خود را برای حضور و شکوفایی در عرصه صنعت را اعلام می‌کنند.

امروز تمام کشور به وجود فولاد مبارکه افتخار می‌کند

محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه:

طی سی سال اخیر کار‌های بزرگ در فولاد مبارکه انجام شده است این شرکت که برای تولید ۲.۴ میلیون تن فولاد در سال در نظر گرفته شده بود، اما هم اکنون به مجموعه‌ای با ظرفیت ۱۰ میلیون تن تولید تبدیل شده است. واقعیت این است که در مسیری که فولاد مبارکه تاکنون طی نموده عوامل مختلفی نقش آفرینی کردند که از جمله این عوامل می‌توان به همکاری مؤثر مجموعۀ فولاد مبارکه با بسیاری از مجموعه‌های دانشگاهی و دانش بنیان کشور اشاره کرد که همه آن‌ها کمک کردند تا این شرکت با حل مسائل خود یکی پس از دیگری پله‌های رشد و ترقی را طی نماید و به نقطه برسد که امروز تمام کشور ایران به وجود آن افتخار می‌کند.

با توجه به فضایی کاملاً رقابتی که در حوزه صنعت فولاد جهان مشاهده می‌کنیم، واقعیت این است که مسیر آینده فولاد مبارکه چندان راحت و هموار نخواهد بود در آن چالش‌های بزرگی مانند رقابت وجود خواهد داشت. از سوی دیگر محدودیت‌ها و انتظارات مختلف زیست‌محیطی، مسئولیت‌های اجتماعی و بسیاری از مباحث دیگر باید در این مسیر دیده شود. به همین منظور باید شرایطی فراهم کنیم که طی کردن مسیر آینده رونوشتی از روش و طی طریق مسیر گذشته نباشد. واقعیت این است که همه بنگاه‌های اقتصادی داخلی و جهانی تقریبا با چنین چالش‌هایی مواجه هستند.

توجه ویژه به دو موضوع و الزام جدید به نام نوآوری و پایداری

در راهکار‌هایی که شرکت‌های متعالی یا پیموده‌اند یا در حال انجام هستند، توجه ویژه به دو موضوع و الزام جدید به نام نوآوری و پایداری است. به همین منظور مدیریت شرکت برای آینده، فولاد مبارکۀ نوآور و پایدار را تعریف و بر همین اساس اسناد استراتژیک مرتبط با آن را تدوین نموده است.

امروز که در دانشگاه صنعتی اصفهان با امضای این تفاهم نامه و افتتاح مرکز نوآوری در دانشگاه، در حقیقت شروع و افتتاح یک رویکرد در دانشگاه‌های مختلف در کشور را آغاز کردیم؛ و در این مسیر با رویکرد حمایت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی نخبگان کشور، بنا داریم تلاش‌ها و ظرفیت‌های این عزیزان را به سمت موضوعات کلان زمان حال و به ویژه آینده صنعت فولاد کشورسوق دهیم تا موضوعات به سمت کلان روند‌ها سوق داده شوند. موضوعاتی که نه فقط مشکلات فولاد مبارکه بلکه مباحث کلان صنعت فولاد کشور را در بر خواهد گرفت. مصمم هستیم که در این مسیر دانشجویان را پذیرا باشیم. تا آن‌ها فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور را بیشتر بشناسند و با انتخاب موضوعات مورد توجه صنعت و کار کردن روی آن‌ها ضمن توانمند سازی خود، در حل مشکلات و چالش‌ها نیز منشأ اثر واقع شوند.

ظرفیت‌های دانشگاهی با توانمند شدن به هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان بزرگ تبدیل خواهند شد

در این فرایند علاوه بر این که موضوعات و مشکلات صنعت حل خواهد شد، ظرفیت‌های دانشگاهی نیز با توانمند شدن به هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان بزرگ تبدیل خواهند شد.

برای افق ۱۴۱۰ فولاد مبارکه ۱.۵ درصد فروش پیش بینی شده خود را به موضوعات فناوری و نوآوری اختصاص خواهد داد

با توجه به اهمیت افزایش همکاری صنعت و دانشگاه فولاد مبارکه به گونه هدف گذاری کرده است که برای سال آینده نیم درصد فروش خود را به حمایت حوزه‌های نوآوری و فناوری اختصاص دهد که البته لازم است اکوسیستم نوآوری این ظرفیت را جذب نماید. پس از آن برای افق ۱۴۱۰ برنامه فولاد مبارکه این است که حدود ۱.۵ درصد از فروش پیش بینی شده را بتواند به موضوعات فناوری و نوآوری اختصاص دهد.

فولادمبارکه تا سال آینده از ۱۵۰ پایان نامه و ایجاد ۱۰ هسته پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان حمایت میکند

یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه:

براساس برنامه زمان‌بندی شده امروز افتتاح اولین مرکز نوآوری فولادمبارکه در یک دانشگاه پیشرو کشور رقم می‌خورد که امیدوارم تا سال آینده، هدف تعیین شده برای رسیدن به ۱۵۰ پایان نامه و ایجاد ۱۰ هسته پژوهشی را شاهد باشیم.

حرکتی که آغاز شده می‌تواند الگویی برای همکاری استراتژیک دانشگاه و صنایع بزرگ باشد که این اقدام می‌تواند آینده اصفهان و حتی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

در بسیاری از کشور‌ها ارتباطات دانشگاه و صنعت موجب خلق ثروت می‌شود که البته در کشور ایران نیز حرکت‌هایی شروع شده و شرکت فولاد مبارکه در این زمینه پیشگام بوده است.

نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم جای رشد بیشتری دارد و اگر این مسیر به فرآیندی مولد تبدیل شود می‌توانیم پایداری آن را تضمین کنیم.

مدل رشد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در سال گذشته به دستور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه طراحی شد و بنا بر این بوده که این مدل به آینده درخشان صنعت فولاد منجر شود. همچنین در گذشته به صورت زنجیره‌ای در زیست‌بوم نوآوری اقدامات خوبی انجام شده است، ولی با ایجاد ارتباط بیشتر و صحیح‌تر، این هویت‌ها می‌توانند مؤثرتر عمل کنند.

برای رسیدن به این مهم باید ارتباط معنادار جدی میان دانشگاه و صنعت ایجاد شده، منابع مالی و … فراهم شود و از نظر قرابت فیزیکی نیز بستر‌های لازم ایجاد شده تا ابرروند‌های صنعت در دانشگاه اطلاع‌رسانی شده تا اگر کسی در این زمینه اقدامی انجام داد بتوانیم نوید ایجاد یک کسب‌وکار را به او بدهیم.

حدود ۷ ماه پیش مذاکراتی با رئیس دانشگاه صنعتی انجام و بنای افتتاح مرکز نوآوری گذاشته شده تا در نهایت هسته‌های فناور از دل دانشگاه بیرون آید. همچنین طرح‌هایی در دانشگاه و هسته‌های فناور بررسی شده تا قبل از ایجاد مرکز نوآوری این طرح‌ها اجرایی شوند.

براساس برنامه زمان‌بندی شده امروز افتتاح اولین مرکز نوآوری فولادمبارکه در یک دانشگاه پیشرو کشور رقم می‌خورد که در همین راستا از حمایت‌های مدیرعامل و معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه قدردانی می‌کنم و امیدوارم تا سال آینده، هدف تعیین شده برای رسیدن به ۱۵۰ پایان نامه و ایجاد ۱۰ هسته پژوهشی را شاهد باشیم.

این رویدادها، باعث امیدآفرینی هرچه بیشتر مردم کشور به‌ویژه جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور می‌شود.

فولاد مبارکه بر این باور است که مجموعۀ دانشگاه‌ها را باید به عنوان یک محور بزرگ در قطب نوآوری لحاظ نماید

امیر مظاهری مشاور مدیر عامل فولاد مبارکه در حوزه دانش بنیان:

بیش از یک سال است که پازل نوآوری شرکت فولاد مبارکه تعریف شده است. پازلی که قطعاً باید با حضور دانشگاه‌ها کامل شود.

در این راستا برای اینکه بتوانیم با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کنیم، طی فرایندی به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم تا مجموعه‌های نوآور دانشگاهی را به این پازل اضافه کنیم. فولاد مبارکه بر این باور است که مجموعۀ دانشگاه‌ها را باید به عنوان یک محور بزرگ در قطب نوآوری لحاظ نماید. برای ارتباط با دانشگاه در گام نخست نسبت به امضای تفاهم نامه با دانشگاه‌های مختلف اقدام نموده ایم. به نحوی که در حال حاضر فولاد مبارکه با اکثر دانشگاه‌های بزرگ کشور تفاهم نامه همکاری امضا نموده یا در حال عقد قرارداد است. همچنین در بعضی از مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه صنعتی اصفهان که طی سال‌های گذشته ارتباط خوبی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید کار‌های جدی تری در آن‌ها با شتاب بیشتری انجام شود. در برنامه‌های بعدی تلاش خواهیم کرد دانشگاه صنعتی به عنوان یک قطب فنی به فولاد مبارکه کمک کند. در حال حاضر این مجموعه به عنوان پایگاهی برای ارتباط با صنعت استقرار یافته است.

تعریف یک کارگزار اقدام دیگری است که در همین راستا انجام شده است. کارگزار تعریف شده ارتباط صنعت با دانشگاه را به عنوان یک کسب و کار پیگیری می‌نماید این کارگزار مباحثی نظیر برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه، راه‌های ارتباطی و اینکه چگونه می‌تواند همکاری‌ها و پژوهش‌ها به یک قرارداد همکاری در دانشگاه منجر شود را پیگیری می‌کند. با چنین اقدامی آسوده خاطر خواهیم بود، از این بابت که پایگاهی یا شخص دانشگاهی در فضایی فیزیکی، پیگیر مباحث و چالش‌های فراری صنعت می‌باشد و آن را به طور مستمر رونق می‌بخشد و این دقیقا کاری است که فعلا در دانشگاه صنعتی در حال انجام است که بتوانیم تا سال آینده به تعداد قابل ملاحظه‌ای پایان نامه و کار اجرایی از سوی اساتید و دانشجویان در حوزه صنعت برسیم.

فولاد مبارکه با ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضلع سوم زیست‌بوم نوآوری را تکمیل کرد

حمیدرضا صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:

افتتاح پژوهشکده فولاد، مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در استان اصفهان که شامل حمایت از دانشگاه، کارآفرینی و آینده‌نگری در صنعت فولاد است، دو راس مثلث نوآوری و ایجاد مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان راس سوم این مثلث است. باید اذعان داشت، تجهیز و آماده‌سازی مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان اقدام ارزشمندی بود که توسط این شرکت انجام شد. به طور کلی فولاد مبارکه اقدامات خوبی در همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان انجام داده که اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

یکی از اتفاقات خوب دیگر، عضویت مدیرعامل فولاد مبارکه در هیئت امنای دانشگاه است که باعث تحقق بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه شده است. اما با افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی، مسائل آینده فولاد مبارکه بررسی شده که این موضوع می‌تواند باعث شتاب‌بخشیدن به همکاری‌های میان این دو مرکز علمی و صنعتی کشور شود.

مدیران فولاد مبارکه برای رقم خوردن این موضوع زحمات زیادی کشیدند که به همین خاطر از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم و امیدواریم که این نتایج این زحمات، درخور شأن فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی باشد. با این اتفاق می‌توانیم شاهد جلوگیری از خروج نخبگان از کشور و خدمات زیادی به صنعت و اقتصاد کشور باشیم.

گفتنی است، در این آیین، تفاهم نامه‌ای میان شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب اعتبار پروژه (گرنت) بر اساس سند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در محل دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *