نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:38 ب.ظ

آیا پوست مصنوعی می تواند فراتر از ویژگی های حس کننده پوست طبیعی باشد؟

25 ژانویه 2023 – توسط ویلی-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

محققان پوستی مصنوعی ساخته اند که از نظر توانایی تشخیص فشار وارد شده توسط یک جسم و همچنین نزدیک شدن به آن، حتی از پوست انسان حساس تر است.در تحقیقی که در مجله Small منتشر شد، دانشمندان از پوست مصنوعی با واکنش دوگانه برای کاربردهای مختلفی از جمله دستکاری شخصیت‌های بازی مجازی، ناوبری نقشه‌های الکترونیکی و پیمایش در اسناد الکترونیکی استفاده کردند. سیگنال‌های متمایز را می‌توان توسط پوست مصنوعی بر روی اهداف مختلف شناسایی کرد که این امر برای شناسایی شی بدون لمس امکان‌پذیر است.

این پیشرفت یک برنامه اثبات مفهومی برای ارائه یک ربات برای طبقه بندی مواد از جمله پلیمرها، فلزات و پوست انسان در حالت کاملاً بدون لمس فراهم می کند. محققان خاطرنشان می کنند که چنین پوست مصنوعی می تواند در نسل بعدی الکترونیک مهندسی با پتانسیل در رابط انسان و ماشین، هوش مصنوعی، پروتز و واقعیت افزوده استفاده شود.

یفان وانگ، نویسنده مقاله، استادیار دانشگاه دانشگاه فنی نانیانگ، سنگاپور گفت: “ما پوست مصنوعی را با قابلیت های حسی برتر از پوست انسان ایجاد کردیم. برخلاف پوست انسان که بیشتر اطلاعات را از اعمال لمس حس می کند، این پوست مصنوعی همچنین اطلاعات شناختی غنی رمزگذاری شده در عملیات بدون لمس یا نزدیک شدن را به دست می آورد.. این کار می‌تواند منجر به نسل بعدی فناوری‌های ادراک رباتیک برتر از حسگرهای لمسی موجود شود.» https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *