نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:04 ب.ظ

حل مسئله در تحول دیجیتال

در تحول دیجیتال در سازمانها و موسسات تولیدی و غیر تولیدی حوزه های متفاوت و متنوعی دخیل هستند . اما در یک رویکرد آغازین این تحول بایستی به این موضوع دقت نمود که حوزه های اصلی تحول دیجیتال کدامند؟

 بطور کلی در این مرحله چهار حوزه اصلی تحول دیجیتال وجود دارد که هر کدام چالش ها و فرصت های خاص خود را ارائه می دهند و سازمانها باید بر اساس تحلیلهای خود به این حوزه ها توجه نمایند . اینها عبارتند از :

  • بازتعریف ماموریتها و دامنه
  • خلق استراتژی و نقشه راه
  • تحول مدل کسب و کار
  • تحول فرهنگی محیط کار و ارتباطات

در این مسیر بایستی به موضوع حل مسئله در مهارت های دیجیتال توجه نمود .

حل مسئله دیجیتال شامل استفاده از مهارت‌ها، استراتژی‌ها و رویکردها ی مورد نیاز برای فعالیت های آنلاین در زمینه‌های مدیریت فرایندها و استفاده از منابع، ابزارها  به روش‌های کارآمد و انعطاف‌پذیر است .

از آنجا که این تحول تعداد متغیر های تصمیم گیری را متنوع تر می نماید باید در شناخت اثر تصمیمات بر ارزشهای خلق شده برای ذینفعان و مشتری دقت نمود .

زیر بنای موفقیت در این تحول نوآوری است . تحول دیجیتال ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار است که بصورت زیر بنایی نحوه عملکرد و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می دهد.

از سوی دیگر از آنجا که یک تغییر فرهنگی است که سازمان ها را ملزم می کند که به طور مداوم وضعیت موجود را به چالش بکشند و آزمایش کنند لذا راه حلهای نوآورانه در حل مسُله را باید بطور جدی در نظر داشت .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *