نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:25 ب.ظ

تکنیک تنفس چرخه ای در کاهش استرس موثرتر از مدیتیشن است

گزارش 16 ژانویه 2023 -توسط باب یرکا، پزشکی Xpress-چکیده گرافیکی اعتبار: Cell Reports Medicine (2023). DOI:

تیمی از محققان دانشگاه استنفورد شواهدی را گزارش می‌دهند که نشان می‌دهد افرادی که تمرینات تنفسی با چرخه‌ای انجام می‌دهند نسبت به افرادی که در مراقبه ذهن آگاهی شرکت می‌کنند، کاهش بیشتری در استرس مشاهده می‌کنند. محققان در مقاله خود که در مجله Cell Reports Medicine منتشر شده است، مطالعه خود را در مورد چندین نوع مختلف تکنیک کاهش استرس شرح می دهند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که در حالی که استرس می‌تواند در مواقعی تأثیر مثبتی داشته باشد، مانند زمانی که افراد را وادار به انجام کارهایی می‌کند که می‌دانند باید انجام دهند، اما اغلب، نامطلوب تلقی می‌شود زیرا می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا شود. بنابراین، تکنیک های استرس برای کمک به افراد برای کاهش استرس بدون توسل به دارو توسعه یافته است. یکی از این تکنیک‌ها مدیتیشن ذهن‌آگاهی است که در طی آن فرد سعی می‌کند با قرار دادن خود در لحظه به روشی غیرقابل قضاوت برای مدتی آرام شود. سایر تکنیک ها شامل انجام تمرینات تنفسی است. در این تلاش جدید، محققان سه نوع تمرین تنفسی و مراقبه ذهن آگاهی را برای ارزیابی اثربخشی آنها مقایسه کردند.

سه نوع تمرین تنفسی آزمایش‌شده شاملنفس های چرخه‌ای بود که در آن زمان و فکر بیشتری صرف بازدم می‌شود تا دم یا حبس نفس. تنفس جعبه ای، که در آن تنفس و نگه داشتن به مدت یکسان انجام می شود. و هیپرونتیلاسیون چرخه ای، که در آن استنشاق طولانی تر از بازدم است.

تحقیقات برای این مطالعه به صورت آنلاین در طول بیماری همه گیر انجام شد، زمانی که استرس برای اکثر مردم به طور غیرعادی بالا بود. 114 داوطلب در زمان انتخاب خود هر روز به مدت پنج دقیقه به مدت یک ماه در یکی از کاهش دهنده های استرس شرکت کردند. هر داوطلب برای ارزیابی اثربخشی فعالیت های کاهش استرس خود، یک مجله استرس نگه داشت.

محققان دریافتند که در بیشتر موارد، داوطلبان گزارش دادند که ورزش را تجربه‌ای مثبت می‌دانستند – 90 درصد احساسات مثبت را گزارش کردند. آنها همچنین دریافتند که داوطلبانی که از تمرینات تنفسی استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که مدیتیشن ذهن آگاهی انجام می‌دادند، استرس بیشتری را کاهش دادند. و همچنین دریافتند کسانی که تنفس چرخه ای انجام می دهند بیشترین کاهش استرس را در مقایسه با سایر تکنیک های تنفسی گزارش کرده اند.

https://medicalxpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *