نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:25 ب.ظ

یک راه حل پایدار جدید برای نیازهای انرژی

16 ژانویه 2023 – توسط CUECR-کار از سه نسل. اعتبار: CUECR

علیرغم تلاش ها برای افزایش بهره وری انرژی، مصرف انرژی در سطح جهان رو به افزایش بوده است. با منابع محدود و اثرات منفی زیست محیطی و اجتماعی مرتبط با تولید انرژی سنتی، محققان در حال بررسی جایگزین های جدید برای رفع نیازهای انرژی هستند.

مطالعه جدیدی که در مجله بین‌المللی مهندسی و بهینه‌سازی انرژی (IJEOE) منتشر شده است، استفاده از یک سیستم تولید سه‌گانه را تجزیه و تحلیل می‌کند، تکنیکی برای تولید سه خروجی مفید (برق، گرما و سرمایش) به طور همزمان از یک یا چند ورودی انرژی، که ضایعات را جذب می‌کند. انرژی در فرآیند تولید و استفاده مجدد از آن، به عنوان راه حلی برای یک جزیره گرمسیری دور افتاده. این مطالعه سیستم‌های تولید انرژی سنتی را که شامل بازیابی انرژی نمی‌شوند، با سیستم سه‌مولد با چیلر جذبی مقایسه می‌کند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که اجرای یک سیستم تولید سه‌گانه بر روی این سیستم مصرف انرژی در مقیاس بزرگ و ایزوله، هم امکان‌پذیر و هم از دیدگاه اقتصادی ارجح است. سیستم سه گانه نه تنها مصرف منابع انرژی اولیه را کاهش می دهد، بلکه اثرات زیست محیطی و اجتماعی تولید انرژی را نیز کاهش می دهد.

این تحقیق پتانسیل سیستم‌های سه‌گانه را به‌عنوان راه‌حلی پایدار برای رفع نیازهای انرژی در مکان‌های جدا شده و خارج از شبکه برجسته می‌کند. از آنجایی که منابع و انرژی‌های اولیه محدود هستند و فناوری‌های تولید انرژی اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی بر تولید و اکتشاف دارند، این مطالعه نشان می‌دهد که تولید سه‌گانه جایگزین مناسبی برای سیستم‌های تولید انرژی سنتی است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *