نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 9:31 ب.ظ

تقویت کننده قدرت با سرعت بالا و ظرفیت بالا برای شبکه های نسل بعدی

19 ژانویه 2023 -توسط شرکت NEC-تقویت کننده برق باند D جدید. اعتبار: شرکت NEC

شرکت NEC تقویت‌کننده‌ای را توسعه داده است که به عنوان یک دستگاه کلیدی برای دسترسی موبایل و تجهیزات ارتباطی بی‌سیم fronthaul/backhaul عمل می‌کند تا ارتباطات پرسرعت و با ظرفیت بالا را برای شبکه‌های 5G پیشرفته و 6G فعال کند. این تقویت کننده قدرت از فناوری GaAs استفاده می کند که می تواند به تولید انبوه برسد و در باند 150 گیگاهرتز به بالاترین توان خروجی جهان 10 مگاوات دست یافته است. با سرمایه گذاری بر این، NEC قصد دارد هم توسعه تجهیزات و هم اجرای اجتماعی را سریع دنبال کند.

انتظار می‌رود 5G Advanced و 6G ارتباطات پرسرعت و با ظرفیت 100 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند که معادل 10 برابر سرعت 5G فعلی است. این را می توان به طور موثر از طریق استفاده از باند زیر تراهرتز (100 تا 300 گیگاهرتز)، که می تواند پهنای باند وسیع 10 گیگاهرتز یا بیشتر را ارائه دهد، به دست آورد. به ویژه، تجاری سازی اولیه باند D (130 تا 174.8 گیگاهرتز)، که در سطح بین المللی برای ارتباطات بی سیم ثابت اختصاص داده شده است، انتظار می رود.

NEC با استفاده از دانش خود در مورد باندهای فرکانس بالا که از طریق توسعه و بهره برداری از تجهیزات رادیویی برای ایستگاه های پایه 5G و PASOLINK، یک سیستم ارتباطی مایکروویو فوق فشرده که ایستگاه های پایه را از طریق ارتباط بی سیم به هم متصل می کند، به پیشرفت در توسعه فناوری ادامه می دهد.

تقویت‌کننده توان جدید توسعه‌یافته از فرآیند ترانزیستور با تحرک الکترون بالا (pHEMT) کاذب 0.1 میکرومتری گالیم آرسنید (GaAs) استفاده می‌کند. در مقایسه با CMOS و ژرمانیوم سیلیکون (SiGe) که برای باند زیر تراهرتز استفاده می شود، pHEMT های GaAs ولتاژ عملیاتی بالایی دارند و هزینه اولیه کمتری برای تولید انبوه دارند.

از نظر طراحی مدار، این تقویت کننده قدرت عواملی را که باعث کاهش عملکرد در باند فرکانس بالا می شوند حذف می کند و از پیکربندی شبکه تطبیق امپدانس مناسب برای توان خروجی بالا استفاده می کند. این منجر به دستیابی به ویژگی های فرکانس بالا عالی بین 110 گیگاهرتز و 150 گیگاهرتز و همچنین بالاترین توان خروجی جهان برای GaAs pHEMT شده است.

این تقویت کننده قدرت علاوه بر تحقق تجهیزات ارتباط رادیویی با کارایی بالا و کم هزینه بالای 100 گیگاهرتز، اجرای اجتماعی 5G Advanced و 6G را تسریع خواهد کرد.

در آینده، NEC به توسعه فناوری‌هایی با هدف دستیابی به ارتباطات بی‌سیم با سرعت بالا، ظرفیت بالا و مقرون به صرفه برای 5G Advanced و 6G ادامه خواهد داد.

NEC جزئیات بیشتر در مورد این فناوری را در کنفرانس موضعی IEEE در مورد تقویت‌کننده‌های توان RF/مایکروویو برای برنامه‌های رادیویی و بی‌سیم (PAWR2023)، کنفرانسی بین‌المللی که قرار است در لاس‌وگاس، نوادا، ایالات متحده، از 22 ژانویه 2023 برگزار شود، اعلام خواهد کرد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *