نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 11:45 ب.ظ

حملات به پست های برق در آمریکا حال افزایش است و چرا محافظت از شبکه برق سخت است؟

30 دسامبر 2022 – توسط دینا ویلز پولور، USA Today-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

حتی قبل از حملات روز کریسمس به پست های برق در پنج ایالت در شمال غربی و جنوب شرقی اقیانوس آرام، حوادث مشابه حملات، خرابکاری و فعالیت های مشکوک در حال افزایش بود.گزارش‌های انرژی فدرال تا ماه اوت – جدیدترین گزارش‌های موجود – افزایش حملات فیزیکی به تاسیسات الکتریکی در سراسر کشور را در سال جاری نشان می‌دهد که روندی را که از سال 2017 مشاهده شده ادامه می‌دهد.

حداقل 108 رویداد مرتبط با انسان در هشت ماه اول سال 2022 گزارش شده است، در مقایسه با 99 مورد در کل سال 2021 و 97 در سال 2020. بیش از دوازده مورد خرابکاری از سپتامبر گزارش شده است.

این حملات باعث شده است تا درخواست‌ها برای محافظت بهتر از شبکه برق کشور افزایش یابد، اما کارشناسان برای بیش از سه دهه هشدار داده‌اند که حفاظت بیشتر لازم است.دو بار در سال جاری، وزارت امنیت داخلی هشدار داد که “یک محیط تهدید افزایش یافته” برای کشور، از جمله زیرساخت های حیاتی آن، همچنان وجود دارد.

تحلیل USA TODAY از گزارش‌هایی که شرکت‌های برق تا ماه اوت به وزارت انرژی ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد:

  • حداقل 20 حمله فیزیکی واقعی گزارش شده است، در مقایسه با شش مورد در کل سال 2021.
  • گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های مشکوک سه سال پیش افزایش یافت و در سال 2020 تقریباً دو برابر شد و به 32 رویداد رسید. در هشت ماهه امسال 34 مورد مشکوک گزارش شده است.
  • مجموع حوادث مرتبط با انسان – از جمله خرابکاری، فعالیت های مشکوک و رویدادهای سایبری – از زمانی که گزارش ها شروع به نشان دادن چنین فعالیت هایی در سال 2011 کردند، در مسیر قرار دارند.

از سپتامبر، حملات یا حملات احتمالی به حداقل 18 پست فرعی دیگر و یک نیروگاه در فلوریدا، اورگان، واشنگتن و کارولینا گزارش شده است. چندین اسلحه گرم درگیر بودند.

     در فلوریدا: بر اساس گزارشی که شرکت برق به وزارت انرژی ارسال کرد، در فلوریدا: شش “حادثه نفوذ” در پست های انرژی در ماه سپتامبر رخ داد که منجر به حداقل یک قطع کوتاه برق شد. سخنگوی انرژی آنا گیبز دستگیری مرتبط را تایید کرد، اما این شرکت از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

     در ایالت اورگان و واشنگتن: رسانه های خبری محلی گزارش دادند که ایستگاه های فرعی حداقل شش بار در ماه های نوامبر و دسامبر مورد حمله قرار گرفتند که در برخی موارد از سلاح گرم استفاده شد. در روز کریسمس، چهار ایستگاه فرعی دیگر در ایالت واشنگتن تخریب شد و برق بیش از 14000 مشتری قطع شد.

     در کارولینای شمالی: یک ایستگاه فرعی در میسویل در 11 نوامبر تخریب شد. در 3 دسامبر، تیراندازی هایی که مقامات آن را “حمله هدفمند” نامیدند، به دو پست برق در شهرستان مور آسیب رساند و ده ها هزار نفر را در میان دمای یخ زدگی بدون برق گذاشت.

     در کارولینای جنوبی: چند روز بعد، تیراندازی در نزدیکی یک نیروگاه برق آبی گزارش شد، اما پلیس گفت که تیراندازی یک “اقدام تصادفی” بوده است.

هنوز مشخص نیست که آیا هیچ یک از این حملات هماهنگ بوده است یا خیر. پس از حملات کارولینای شمالی، شورای هماهنگی بین صنعت برق و دولت فدرال دستور ارزیابی امنیتی را صادر کرد.

اف‌بی‌آی در حال بررسی برخی از حملات است، اما نگفته است که چه تعداد یا کجا در حال تحقیق است.

شلی لینچ، سخنگوی دفتر صحرایی FBI در شارلوت، تأیید کرد که این دفتر در حال تحقیق در مورد حمله کارولینای شمالی است. کلانتر شهرستان کرشاو گزارش داد که FBI در حال بررسی حادثه کارولینای جنوبی است.

شرکت‌های برق در اورگان و واشنگتن به خبرگزاری‌ها گفتند که با اف‌بی‌آی همکاری می‌کنند، اما سخنگویان دفاتر سیاتل و پورتلند این آژانس گفتند که نمی‌توانند تحقیقات را تایید یا رد کنند.

در ژانویه، وزارت امنیت داخلی گفت که افراط گرایان داخلی حداقل از سال 2020 «برنامه های معتبر و مشخصی» را توسعه داده اند و به «تشویق حملات فیزیکی علیه زیرساخت های الکتریکی» ادامه خواهند داد.

در ماه فوریه، سه مردی که به برتری سفیدپوستان و نئونازیسم نسبت داده بودند، به جنایات فدرال مربوط به طرح حمله به شبکه با تفنگ اعتراف کردند.

تیموتی لانگان، دستیار بخش مبارزه با تروریسم اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای خبری گفت: متهمان «می‌خواستند به پست‌های برق منطقه‌ای حمله کنند و انتظار داشتند که این آسیب منجر به مشکلات اقتصادی و ناآرامی‌های داخلی شود».

گرنجر مورگان، استاد مهندسی در دانشگاه کارنگی ملون که ریاست سه گزارش آکادمی ملی علوم را بر عهده داشت، گفت: کارشناسان صنعت، مقامات فدرال و دیگران حداقل از سال 1990 در گزارش‌های یکی پس از دیگری هشدار داده‌اند که شبکه برق در خطر است.

این گزارش‌ها از آژانس‌های ایالتی و فدرال خواستند تا برای مقاوم‌تر کردن سیستم در برابر حملات و بلایای طبیعی مانند طوفان‌ها و طوفان‌ها همکاری کنند.

مورگان گفت: “سیستم ذاتاً آسیب پذیر است. در سراسر حومه شهر پخش شده است”، که خطوط و ایستگاه های فرعی را به اهداف آسانی تبدیل می کند. این شبکه شامل بیش از 7300 نیروگاه، 160000 مایل خطوط برق فشار قوی و 55000 پست انتقال است.

مورگان گفت، یک چالش این است که هیچ نهاد واحدی وجود ندارد که مسئولیت‌های آن در کل سیستم باشد. او گفت و خطرات تنها با گسترش شبکه به منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشیدی و باد افزایش می یابد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *