نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:29 ب.ظ

اولین ساختمان چند طبقه چاپ شده سه بعدی ایالات متحده در تگزاس برپا شد

نرگیس فیرتینا-13 ژانویه 2023، چاپ سه بعدی ساختمانی

چاپ در یک خانه دو طبقه و یک خانواده آغاز می شود که ترکیبی از یک سیستم ساختاری انعطاف پذیر و یک رویکرد ساخت و ساز ترکیبی است.

Hannah، Peri 3D Construction و Cive، یک شرکت متخصص در مهندسی ساخت‌وساز، به مدت دو سال با هم روی این پروژه کار خواهند کرد.

همانطور که توسط HANNAH بیان شده است، پروژه 4000 فوت مربعی به عنوان نمونه ای از سفارشی سازی انبوه، فناوری چاپ سه بعدی و روش های طراحی است که تکنیک های سنتی ساختمان را در بر می گیرد.

به گزارش رویترز، لزلی لوک، معمار، یکی از بنیانگذاران استودیوی طراحی HANNAH، گفت که این پروژه در هیوستون، تگزاس انجام می شود و پیش بینی می شود در مجموع 330 ساعت چاپ شود.

لوک به رویترز گفت: «در واقع می‌توانید ساختمان‌های پرینت سه بعدی زیادی را در بسیاری از ایالت‌ها پیدا کنید. یکی از چیزهایی که در مورد چاپ طبقه دوم وجود دارد این است که شما به ماشین نیاز دارید… و البته چالش‌های دیگری هم وجود دارد: چالش‌های ساختاری، چالش‌های لجستیکی زمانی که یک ساختمان طبقه دوم را چاپ می‌کنیم.

روند ساخت و ساز چگونه خواهد بود؟

طراحی ساختمان به عنوان مجموعه ای از هسته های چاپی پیش بینی شده است که هر کدام دارای پله ها و اتاق ها هستند. قاب چوبی که مراکز فضایی را به هم متصل می کند، تضاد معماری بین فضای داخلی قاب شده و بتنی ایجاد می کند.

روش طراحی و ساخت و ساز سازگار پروژه را می توان برای ساخت ساختمان های مختلط و چند خانواده استفاده کرد. این پروژه از چاپگر دروازه ای COBOD BOD2 – یک چاپگر ساختمانی که بتن را به صورت سه بعدی چاپ می کند – برای خود استفاده خواهد کرد.

حکمت زربه، رئیس مهندسی سازه Cive، خوشبین است که فناوری پیشرفته روزی ساخت خانه های چند خانواده را سریعتر و مقرون به صرفه تر خواهد کرد.

“ساخت و ساز سنتی، شما قوانین را می شناسید، بازی را می شناسید، خواص مواد، رفتار مواد را می شناسید. اینجا همه چیز جدید است. ماده جدید است، اگرچه بتن به طور کلی یک ماده قدیمی است،

استودیوی طراحی و تحقیقات تجربی HANNAH روی پروژه‌هایی در مقیاسی از مبلمان تا شهرسازی کار می‌کند.

فن‌آوری‌های طراحی و ساخت دیجیتال کلید ایجاد کار این شرکت هستند و تکنیک‌های جدید ساختمانی، فرآیندهای مصالح، مفصل‌بندی‌های تکتونیکی، شیوه‌های زیست‌محیطی، و توانایی‌های فناوری را ممکن می‌سازند.به عنوان طراح، HANNAH به دلایل خاص خود روی فناوری متمرکز نمی شود.

“ما خود را به‌جای متخصصان، ناظر می‌دانیم. فرم را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. در مقیاس‌های مختلف، عملکرد و بیان معماری کار ما ذاتاً از مادیت، پروتکل‌های ساخت دیجیتال، روال‌های روباتیک، فناوری‌های جدید، تکنیک‌های ساخت‌وساز عجیب و غریب و از پایین به بالا ناشی می‌شود.

در عین حال، در ترکیبی از ابزارها، از پیشینه، تاریخ، برنامه، ملاحظات زیست محیطی، کار جمعی، وسواس های شخصی و سوء استفاده خلاقانه از فناوری الهام گرفته شده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *