نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:30 ق.ظ

مدیران و خروج از موانع ارتباطی برای خلق ارزش

هدف نهایی مدیریت در هر نوع سازمانی و در هر زمانی خلق ارزش است . گاه این ارزش مادی است و گاه ماهیت غیر مادی دارد . مدیران بر اساس دانش و تجربه خود تلاش می کنند تا این ارزش را بر اساس بهره وری و معیارهای انسانی و اجتماعی و زیست محیطی به بهترین حالت ایجاد نمایند .

اما یک نکته هست که تمامی این ارزشها و معیار ها را مانند دانه های زنجیر به یکدیگر متصل می نماید .

ارتباط

بله ارتباط با افراد و ذینفعان در طیف وسیعی که دارند و نسبت به مقیاس سازمان متفاوت است . این ارتباط است که می توان از دل آن اعتماد را بیرون کشید و به ارزش تبدیل نمود .

یک مدیر باید علاوه بر خواست و اراده ایجاد ارتباط در آسیب شناسی ارتباط  نیز فعال باشد تا بتواند برای ازبین بردن آنها اقدام نماید . در سر راه ارتباط موانعی موجود هستند که ما  برخی از این موانع را برشمرده ایم :

     موانع فیزیکی

     موانع ادراکی

     موانع عاطفی

     موانع فرهنگی

     موانع زبان

     موانع جنسیتی

گذر از موانع برای خلق ارزش بسیار مهمند و در تعاملات باید دو طرف برای حذف آنها مهم هستند . اما نقش مدیران در آن بسیار بیشتر است . مدیر است که سیستم مدیریت را ذر این راستا هدایت می نماید .  در این تعاملات صداقت و شفافیت دو صفت اصلی هستند که پیشران موضوع ارتباط صحیح هستند .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *