نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:17 ق.ظ

اولین ایرلاین هواپیمای بدون سرنشین باری در اوایل سال 2023 پرواز می کند

بابا تمیم -30 دسامبر 2022، هدف Dronamics این است که در اوایل سال 2023 یک پهپاد Black Swan در مقیاس کامل به هوابرد ببرد.Dronamics / توییتر

کنستانتین و سویلن رانجلوف، دو برادر اهل بلغارستان، که شرکت Dronamics، یک شرکت تولید پهپاد را اداره می کنند، ذهن پشت این ایده هستند.

Rangelov با اشاره به این پهپاد باری به Business Insider گفت: “این می تواند قاره ایالات متحده، دریای کارائیب، دریای چین جنوبی و تمام اروپا را پوشش دهد.”بنابراین اندازه به خوبی با جغرافیای جهانی مطابقت دارد.

بر اساس گزارش های چند رسانه ای به نقل از برادران، این دو در سال 2013 زمانی که آمازون آزمایش تحویل هواپیماهای بدون سرنشین را آغاز کرد، شروع به تحقیق در مورد این موضوع کردند.

برادران فکر می‌کردند راه بهتری برای تحویل بسته‌ها به هر مشتری وجود دارد، اما از چالش‌های لجستیکی ناشی از استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کوچک مانند آمازون برای حمل مستقیم کالا به خانه‌ها دلسرد شدند.

کالاها به صوفیه در بلغارستان منتقل می‌شوند، بر روی یک کامیون بزرگ بارگیری می‌شوند و سپس صدها مایل رانده می‌شوند و سپس در یک ون کوچک‌تر تخلیه می‌شوند که تحویل را به مکان‌های خاصی می‌برد، که به گفته Rangelov، کاری پرهزینه است.

Rangelov گفت: “ما گفتیم بیایید اندازه وسیله نقلیه را طوری ترسیم کنیم که دقیقاً با آنچه می توانید در یک ون تحویل در آخرین مایل جاسازی کنید، قرار دهید .به این ترتیب، ما می‌توانیم یک مرحله از این روند را کاهش دهیم.»

با پشتیبانی تقریباً 3000 باند هوایی واقع در سراسر اروپا، محصول نهایی که تقریباً نیمی از ظرفیت یک ون متحرک U-Haul را دارد، ممکن است محموله باری سریع و ارزان را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد که شرکت هواپیمایی پهپاد امکان تحویل در همان روز را فراهم می کند.

Rangelov معتقد است بسیاری از فرودگاه‌ها نسبت به مراکز توزیع اولیه به مصرف‌کنندگان نزدیک‌تر هستند، و آنها را برای تحویل در همان روز کاربردی‌تر می‌کند.

علاوه بر این، این طراحی Dronamics را از سایر اپراتورهای پهپادهای باری که اغلب بارهای کوچک‌تری را برای مسافت‌های کوتاه‌تر حمل می‌کنند، متمایز می‌کند.

Dronamics در سال 2018 به Drone DJ news گفت: “بیشتر پهپادهای تحویل بسته کوچک تلاشی برای حل مشکل آخرین مایل هستند.”

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *