نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 5:40 ق.ظ

بهسازی خودروهای سنگین با موتور هیدروژنی

2 ژانویه 2023 -موتور هیدروژنی -©iStock/audioundwerbung

پروژه جدیدی که در موسسه تحقیقات جنوب غربی (SwRI) پیشگام شده است، یک خودروی سنگین کلاس 8 را با استفاده از موتور هیدروژنی به تحرک آلایندگی صفر تبدیل می کند.

برنامه صنعتی مشترک SwRI (JIP) به تازگی ایجاد شده است تا یک وسیله نقلیه سنگین – نوعی از وسیله نقلیه که معمولاً آلاینده های قابل توجهی تولید می کند – در حمل و نقل سبز با استفاده از موتور هیدروژنی مقاوم سازی کند. هدف JIP گسترش افق گزینه‌های حمل‌ونقل آینده، مبتنی بر چشم‌انداز فعلی خودروهای الکتریکی با باتری و سلول‌سوختی برای نشان دادن پتانسیل موتورهای هیدروژنی با استفاده از فناوری فعلی است.

دکتر تری الگر، مدیر اجرایی اداره انرژی و تحرک پایدار SwRI، اظهار داشت: «ابتکار جدید نشان‌دهنده قابلیت‌های فناوری فعلی برای کربن‌زدایی و دستیابی به انتشار صفر یا نزدیک به صفر گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های معیاری خواهد بود.

ما معتقدیم که هیدروژن با منبع پایدار در موتور احتراق داخلی (ICE)، هنگامی که در ترکیب با سایر فناوری‌های کربن‌زدایی و آلاینده‌های پاک استفاده می‌شود، می‌تواند آلاینده‌های کم تولید کند که هم با باتری‌ها و هم با خودروهای الکتریکی سلول سوختی قابل رقابت است.

آنها چگونه وسیله نقلیه موتور هیدروژنی را توسعه خواهند داد؟

این پروژه یک خودروی کار با موتور احتراق داخلی هیدروژنی (H2-ICE) طراحی و ساخته خواهد شد. این خودرو مجهز به سیستم اندازه‌گیری آلاینده‌های داخلی خواهد بود که نشان می‌دهد H2-ICE می‌تواند سوخت یک خودروی سنگین و کم آلایندگی داشته باشد و دی‌اکسید کربن (CO2) تقریباً صفر تولید کند. علاوه بر این، H2-ICE انتشار بسیار کم اکسیدهای نیتروژن (NOx) و آلودگی ذرات معلق را تولید می کند.

قطعات مورد استفاده برای تولید خودرو توسط اعضای JIP تامین خواهد شد، که SwRI از بهترین تکنولوژی در کلاس خود با NOx بسیار کم استفاده می کند.  در ابتدا برای این طراحی شده بود که موتورهای دیزلی را قادر می سازد تا استانداردهای نظارتی هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) را برای سال 2027 رعایت کنند، قانونی که برای کاهش آلودگی هوا در پرجمعیت ترین مناطق ایالات متحده معرفی شده است. SwRI سابقه همکاری گسترده ای با آژانس های نظارتی، تولید کنندگان خودرو و تامین کنندگان برای رسیدگی به چالش های انتشار گازهای گلخانه ای در طول دهه ها دارد.

پس از تکمیل ابتکار، خودروی هیدروژنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا نشان دهد که مطابق با استانداردهای فاز III قوانین گازهای گلخانه ای ایالات متحده، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) در سال 2023 و مقررات CARB 2027 برای سنگین است. – وسایل نقلیه وظیفه و قوانین آتی EURO VII برای وسایل نقلیه سنگین.

خودروی H2-ICE سپس در نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای سواری و رانندگی در سراسر ایالات متحده به نمایش گذاشته می‌شود تا پتانسیل این فناوری را به‌عنوان مسیری مؤثر برای کربن‌زدایی نشان دهد. این وسیله نقلیه قرار است تا دسامبر 2023 تکمیل شود و برای سال بعد برنامه ریزی شده است.

الجر نتیجه‌گیری کرد: «وسایل نقلیه‌های برقی و سلول‌سوختی با باتری، بیشتر مکالمات پیرامون فناوری‌های خودروهای بدون آلایندگی را به خود اختصاص می‌دهند. از طریق این برنامه، ما با صنعت کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فناوری فعلی، مانند موتورهای احتراق داخلی، از گفتگوهای کربن زدایی توسط تنظیم کننده های فدرال و ایالتی کنار گذاشته نمی شود. ما تعداد قابل توجهی از اعضای صنعت و اهداکنندگان را داریم که سخت افزار را برای نشان دادن پتانسیل فناوری H2-ICE به اشتراک می گذارند.

https://www.innovationnewsnetwork.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *