نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:33 ق.ظ

دوره توسعه کمی تمام شده و وقت توسعه کیفی کشور است

14-10-1401

دوره توسعه کمی تمام شده و وقت توسعه کیفی کشور است

ایسنا/کرمان رئیس پارک علم و فناوری کرمان گفت: دوره توسعه کمی در کشور تمام شده و وقت توسعه کیفی است و با توجه به منویات و اهداف مقام معظم رهبری بر توسعه دانش‌ فنی، باید شرکت‌های پایدار بر مبنای دانش به وجود آیند.

دکترفرشید کی نیا ۱۴ دی ماه در دیدار با مدیر آموزش فنی وحرفه‌ای با تشریح روند فعالیتی پارک علم و فناوری اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای و پارک کاری را که انجام می‌دهند شبیه به هم بوده و در بعضی اهداف هم راستا هستیم و نیاز است که در مسیر خدمت از تجربیات یکدیگر در جهت حمایت از واحدهای زیرمجموعه بهره مند شویم.

وی افزود: پارک علم و فناوری کرمان دستگاه حمایتی و تسهیل‌گری است و تمام تلاش خود را در این مجموعه به کار می‌بندیم کسب‌وکارهای خلاقانه‌ای که جوانان فناور، نوآور و خلاق راه‌اندازی می‌کنند، حمایت شوند؛ رشد آن‌ها در بلندمدت موجب افزایش اشتغال‌زایی، دانش پایه فنی و بهره‌مندی کشور از محصولات و خدماتشان می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان با تاکید بر تغییر نگرش جامعه گفت: دوره توسعه کمی در کشور تمام شده و وقت توسعه کیفی است و با توجه به منویات و اهداف مقام معظم رهبری بر توسعه دانش‌ فنی، باید شرکت‌های پایدار بر مبنای دانش به وجود آیند.

 کی نیا همچنین پارامترهای کیفی مبتنی بر دانش را تاثیرگذار بر درآمد، اشتغال  و جذب نیروی متخصص استان دانست و در ادامه با توضیح روند فعالیت کانون‌های شکوفایی خلاقیت، آن‌ها را پلی مناسب برای ورود دانش‌اموزان خلاق و فناور به اکوسیستم فناوری عنوان کرد.

در ادامه دکتر محمدزاده مدیر آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان با تاکید بر هم‌افزایی دو دستگاه اظهار کرد: طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که مجموعه فنی و حرفه‌ای در تلاش‌ است با عقد تفاهم‌نامه‌ای آموزش این دسته از افراد را برعهده بگیرد و پارک علم و فناوری نیز گواهی معتبر و مشاوره آن‌ها را نیز انجام بدهد.

وی افزود: در این طرح برای ۵۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده که در مدت زمان پنج سال آموزش‌های مهارتی نوین مانند بلاکچین، اینترنت اشیا و فناوری‌های جدید را فرا گیرند و آماده خدمت‌رسانی به جامعه شوند.

رئیس پارک علم و فناوری نیز ضمن استقبال از اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیاز به حضور در دوره‌های تکمیلی عملی دارند که در آموزش‌های دانشگاهی نیست تا بتوانند آماده حضور در بازار کار شوند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *