نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:23 ق.ظ

بینش جدید در مورد اینکه چرا برخی افراد سریعتر وزن اضافه می کنند.

مرت اردمیر-27 دسامبر 2022، Ri luck/iStock

بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کپنهاگ، برخی از افراد دارای ترکیبی از میکروب های روده هستند که باعث می شود نسبت به دیگران در برداشت انرژی بهتر عمل کنند. این یک گام مهم به سوی درک این موضوع است که چرا برخی افراد راحت‌تر از دیگران وزن اضافه می‌کنند، حتی زمانی که به همان اندازه غذا می‌خورند.

هنریک روگر، دانشیار دپارتمان دانشگاه کپنهاگ، می‌گوید: “ما ممکن است کلیدی برای درک اینکه چرا برخی افراد وزن بیشتری نسبت به دیگران اضافه می‌کنند، حتی زمانی که غذای متفاوتی نمی‌خورند، پیدا کرده‌ایم. اما این باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.”

محققان انرژی باقیمانده در مدفوع 85 دانمارکی را برای ارزیابی کارایی میکروب های روده آنها در جذب انرژی از غذا بررسی کردند. آنها همچنین ترکیب میکروب های روده هر شرکت کننده را ترسیم کردند.

بر اساس یافته‌ها، حدود 40 درصد از شرکت‌کنندگان به گروهی تعلق دارند که به طور متوسط نسبت به 60 درصد دیگر انرژی بیشتری از وعده‌های غذایی دریافت می‌کنند. محققان همچنین دریافتند افرادی که بیشترین انرژی را از وعده های غذایی دریافت می کنند به طور متوسط 10 درصد بیشتر وزن دارند که معادل تقریبا 20 پوند (9 کیلوگرم) بیشتر است.

نتایج نشان می‌دهد که اضافه وزن ممکن است به چیزی بیش از میزان تغذیه سالم یا میزان ورزش مرتبط باشد. همچنین ممکن است به ترکیب میکروب های روده فرد مرتبط باشد. بر این اساس، برخی از افراد ممکن است دچار آسیب شوند زیرا میکروب های روده آنها در جذب انرژی بسیار کارآمد هستند. به دلیل این اثربخشی، ممکن است کالری بیشتری از همان مقدار غذا برای میزبان انسان در دسترس باشد.

این واقعیت که باکتری‌های روده ما در استخراج انرژی از غذا عالی هستند، اساساً چیز خوبی است، زیرا متابولیسم باکتری‌ها در غذا، انرژی اضافی را به شکل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، که مولکول‌هایی هستند که بدن ما می‌تواند فراهم کند. به عنوان سوخت تامین کننده انرژی استفاده شود. اما اگر بیشتر از آنچه می سوزانیم مصرف کنیم، انرژی اضافی که توسط باکتری های روده تامین می شود ممکن است به مرور زمان خطر چاقی را افزایش دهد.”

محققان همچنین مدت زمان سفر غذا در بدن ما را برای هر فرد مورد بررسی قرار دادند که همه آنها الگوهای غذایی مشابهی داشتند. محققان این فرضیه را مطرح کردند که افرادی که سفرهای گوارشی طولانی دارند، بیشترین مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت خواهند کرد. با این حال، این مطالعه دقیقا خلاف این را کشف کرد.

ما فکر می‌کردیم که یک سفر طولانی گوارشی وجود خواهد داشت که باعث می‌شود انرژی بیشتری استخراج شود. اما در اینجا، می‌بینیم که شرکت‌کنندگان با باکتری‌های روده نوع B که بیشترین انرژی را استخراج می‌کنند، سریع‌ترین عبور را از طریق سیستم گوارشی نیز دارند. روگر می افزاید که به ما چیزی برای فکر کردن داده است.

هنریک روجر می گوید:

خیلی جالب است که گروهی از افرادی که انرژی کمتری در مدفوعشان باقی مانده است نیز به طور متوسط وزن بیشتری دارند. با این حال، این مطالعه دلیلی برای ارتباط مستقیم این دو عامل ارائه نمی دهد. امیدواریم در آینده این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

این مطالعه در مجله Microbiome منتشر شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *