نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 فروردین 1403 2:58 ق.ظ

پیاده روی به سبک چای کیسه ای چند دقیقه ای در روز و اهداف فعالیت بدنی بزرگسالان

21 دسامبر 2022 -توسط مجله پزشکی بریتانیا -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مطالعه ای در شماره کریسمس The BMJ نشان می دهد که بزرگسالان می توانند با پیاده روی کارآمد برای چند دقیقه در روز به اهداف فعالیت بدنی کلی برسند.

علیرغم کمپین هایی که برای افزایش فعالیت بدنی و تقویت آمادگی قلبی عروقی در بزرگسالان صورت گرفته است، نرخ جهانی عدم فعالیت بدنی در 20 سال گذشته کاهش نیافته است.

نشان داده شده است که سبک های ناکارآمد راه رفتن آقای تی بگ و آقای پوتی که توسط جان کلیس و مایکل پیلین در طرح وزارت پیاده روی احمقانه مونتی پایتون در سال 1971 انجام شد، متغیرتر از راه رفتن معمولی است، اما مصرف انرژی آنها هرگز اندازه گیری نشده است.

برای پر کردن این شکاف حیاتی تحقیقاتی، تیمی از محققان آمریکایی تصمیم گرفتند  مصرف انرژی پیاده روی با راندمان پایین را با پیاده روی با راندمان بالا مقایسه کنند. یافته‌های آنها بر اساس داده‌های 13 بزرگسال سالم (شش زن، هفت مرد) 22 تا 71 ساله (میانگین 34 سال) بدون سابقه بیماری قلبی یا ریوی و اختلال راه رفتن شناخته شده است.

قد و وزن بدن اندازه‌گیری شد و به هر شرکت‌کننده ویدئویی از طرح  راه‌های خنده دار قبل از انجام سه آزمایش پیاده‌روی، که هر کدام پنج دقیقه طول می‌کشید، در اطراف یک مسیر 30 متری سرپوشیده نشان داده شد.

در آزمایش اول، شرکت کنندگان به سبک معمول خود با سرعتی که آزادانه انتخاب شده بودند راه رفتند. برای دو آزمایش بعدی، از شرکت کنندگان خواسته شد تا راه رفتن آقای تی بگ و آقای پوتی را که در ویدئو دیده بودند، به بهترین شکل ممکن بازسازی کنند.

مسافت طی شده در طول پنج دقیقه پیاده روی برای محاسبه میانگین سرعت استفاده شد. جذب اکسیژن (mL/kg/min)، مصرف انرژی (kcal/kg/min) و شدت ورزش (METs) – مقدار کالری مصرف شده در هر دقیقه فعالیت بدنی – نیز اندازه‌گیری شد.

محققان دریافتند که تنها پیاده روی با روش کیسه چای منجر به صرف انرژی به طور قابل توجهی بیشتر می شود – حدود 2.5 برابر پیاده روی معمولی.

برای مردان و زنان در مجموع، جذب اکسیژن در طول راه رفتن معمولی 11.3 میلی لیتر بر کیلوگرم در دقیقه یا 3.2 METs بود که مشابه پیاده روی Putey 12.3 میلی لیتر بر کیلوگرم در دقیقه یا 3.5 METs بود. با این حال، پیاده روی با روش چای کیسه ای باعث جذب اکسیژن 27.9 میلی لیتر بر کیلوگرم در دقیقه یا 8 MET شد که به عنوان ورزش با شدت شدید واجد شرایط است.

از نظر مصرف انرژی، مبادله فقط یک دقیقه از سبک پیاده‌روی معمول با یک دقیقه پیاده‌روی کیسه‌ای چای با افزایش مصرف انرژی 8 کیلو کالری در دقیقه برای مردان و 5 کیلو کالری در دقیقه برای زنان همراه بود.

محققان تخمین می زنند که بزرگسالان می توانند 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته با پیاده روی به سبک چای کیسه ای – به جای سبک معمولشان – برای حدود 11 دقیقه در روز انجام دهند. و جایگزینی مراحل سبک معمولی با مراحل سبک چای کیسه ای برای حدود 12-19 دقیقه در روز، مصرف انرژی روزانه را تقریباً 100 کیلو کالری افزایش می دهد.

آنها می افزایند که این میزان پیاده روی به سبک چای کیسه ای احتمالاً تناسب اندام قلبی- تنفسی را افزایش می دهد، خطر مرگ و میر را کاهش می دهد و نیازی به زمان اضافی ندارد زیرا حرکتی را که بزرگسالان از قبل انجام می دهند با فعالیت بدنی با انرژی بالاتر جایگزین می کند.

این یک مطالعه تجربی بر اساس یک نمونه کوچک است و محققان اذعان دارند که برخی از افراد، از جمله افراد دارای معلولیت، اختلالات راه رفتن، بیماری مفاصل یا سایر شرایط سلامتی ممکن است نتوانند پیاده روی Putey یا چای کیسه ای را انجام دهند. آنها می گویند: “اما آنها ممکن است در غیر این صورت بتوانند مصرف انرژی را در حرکات روزانه خود افزایش دهند و هدف آنها کارآمدی باشد.”

آن‌ها همچنین خاطرنشان می‌کنند که فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت یک تا دو دقیقه، که در طول زمان انباشته می‌شوند، می‌توانند فواید قلبی عروقی داشته باشند، بنابراین افراد می‌توانند در زمان‌ها و مکان‌هایی که برایشان راحت‌تر است، از جمله در داخل خانه، به طور منظم پیاده روی ناکارآمد انجام دهند.

آنها می نویسند: “تحلیل ما از انرژی مصرف شده در طول سبک های مختلف راه رفتن به دنبال توانمندسازی افراد است تا بدن خود را به روش های پرانرژی – و امیدواریم شادتر – حرکت دهند.” تلاش برای تقویت آمادگی قلبی عروقی باید شامل فراگیری و ناکارآمدی برای همه باشد.»

https://medicalxpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *