نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:28 ق.ظ

جوخه تسلیحات لیزری ارتش آمریکا ماه آینده آماده خواهد شد

آمیا پالجا-19 دسامبر 2022، ماموریت لیزر پرانرژی ریتون-Raytheon Technologies/YouTube

به گزارش Task & Purpose، ارتش ایالات متحده اولین جوخه تسلیحات لیزری خود را ماه آینده به میدان خواهد برد. بر اساس پلت فرم خودروی Stryker، سیستم تسلیحاتی موسوم به Guardian از یک سیستم لیزری 50 کیلوواتی تشکیل شده است که می تواند پهپادها، موشک ها و خمپاره ها را منهدم کند.

تغییر چهره جنگ شاهد استفاده از پهپادهای ارزان قیمت است که امروزه در میدان های جنگ مستقر شده اند. مقابله با این گزینه‌های حمله ضروری که می‌توانند در صدها و حتی هزاران سلاح متعارف مستقر شوند، می‌تواند بودجه دفاعی هر کشوری را از بین ببرد.

در عوض، یک سلاح انرژی لیزری توانایی نه تنها شلیک سریع به سمت اهداف را ارائه می دهد، بلکه دارای مهمات بی حد و حصر است. چنین سیستم تسلیحاتی بخشی از دفاع هوایی کوتاه برد کوتاه مانور انرژی مستقیم یا DE M-SHORAD ارتش ایالات متحده است.

سیستم لیزری گاردین ارتش ایالات متحده

سیستم گاردین با همکاری دو شرکت Kord Technologies و Raytheon Intelligence and Space امکان پذیر شده است. کورد که در سال 2019 برنده جایزه توسعه این سیستم شد، مسئولیت یکپارچه سازی این سلاح را بر روی خودروی جنگی استرایکر بر عهده دارد.

سیستم تسلیحات لیزری متشکل از یک ماژول لیزر پرانرژی 50 کیلوواتی، یک سیستم رادار تخصصی، یک سنسور هدف گیری و یک سیستم کنترل پرتو توسط Raytheon طراحی و توسعه یافته است. با این حال، به جای اینکه فقط هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان هدف خود داشته باشد، این سیستم می تواند انواع مختلفی از تهدیدات هوایی، از جمله هواپیماهای بال چرخشی، راکت، توپخانه و خمپاره را از بین ببرد.

جوخه در حال آماده شدن است

سیستم های تسلیحاتی مبتنی بر لیزر می توانند به خوبی در هوا و دریا مستقر شوند. با این حال، برای شروع، دفتر قابلیت های سریع و فناوری های حیاتی (RCCTO) ارتش ایالات متحده می خواهد این سیستم را بر روی زمین مستقر کند.

انرژی این سلاح توسط باتری های با ظرفیت بالا تامین می شود که می تواند تا زمانی که موتورهای Stryker کار می کنند به شارژ ادامه دهد. Raytheon تجربه پیمانکاران دفاعی خود را در این سیستم نیز به کار گرفته است و محیط آموزشی را برای کادت ها ایجاد کرده است تا به سیستم ها عادت کنند و برای میدان جنگ آماده شوند.

بازخورد سربازانی که نمونه اولیه را آزمایش کردند نیز در نظر گرفته شد و در اولین مجموعه از خودروهای جنگی که قرار بود در سپتامبر امسال تحویل شوند، گنجانده شد. این امر به وضوح باعث شده است که این جوخه چند ماه پیش برود. با این حال، در حال حاضر، به نظر می رسد RCCTO از پیشرفت انجام شده راضی است و تحویل اولین نمونه اولیه جوخه را تایید کرده است.

طبق گزارش Task & Purpose، سیستم Guardian قرار است ماه آینده به فورت هیل، اوکلاهاما برسد و RCCTO آموزش تجهیزات جدید (pNET) و New Equipment Fielding (pNEF) را برای تجهیزات آغاز کرده است.

این قطعاً طلوع دوران جدیدی از جنگ است و ارتش ایالات متحده رهبری این کار را بر عهده دارد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *