نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:06 ب.ظ

این شرکت استفاده از “مواد شیمیایی همیشگی” را تا پایان سال 2025 متوقف می کند

20 دسامبر 2022 -توسط گزارشگر سارا سامورا -دفتر مرکزی این شرکت در مینه سوتا

مقر این شرکت در مینه سوتا. این شرکت گفت که از تولید ماده پر و پلی فلوروآلکیل (PFAS) خارج می شود و تا پایان سال 2025 برای توقف استفاده از PFAS در سراسر سبد محصولات خود تلاش خواهد کرد.

و این هفته اعلام کرد که برای حذف تدریجی استفاده از مواد طولانی مدت پر و پلی فلوروآلکیل (PFAS) از تولید و محصولات خود تا پایان سال 2025 کار خواهد کرد.

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، PFAS که اغلب به دلیل کندی تجزیه شدن آنها در طول زمان “مواد شیمیایی برای همیشه” نامیده می شود، ممکن است با اثرات نامطلوب سلامتی مرتبط باشد. آنها همچنین توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به عنوان سرطان زا شناخته شده اند.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این تصمیم را تا حدی بر اساس فشار قانونی برای کاهش و حذف PFAS از محیط زیست و همچنین «تغییر انتظارات ذینفعان» گرفته است.

همچنین به دنبال دستور ماه نوامبر از EPA برای نمونه‌برداری و ارائه درمان برای رفع آلودگی ناشی از PFAS موجود در آب آشامیدنی در مجاورت تاسیسات Cordova، Illinois، شرکت است.

علاوه بر این، این شرکت یکی از چندین شرکتی است که به دلیل استفاده از PFAS با شکایت های متعددی مواجه است. شهر فیلادلفیا در ماه نوامبر علیه چندین شرکت به دلیل استفاده از PFAS از جمله این شرکت شکایت کرد. دادستان کل کالیفرنیا در همان ماه شکایت کرد.

حذف تدریجی بر فلوروپلیمرها، مایعات فلوئوردار و محصولات افزودنی مبتنی بر PFAS تأثیر خواهد گذاشت. بر اساس این انتشار، این شرکت در انتقال به مشتریان خود کمک خواهد کرد و به اجرای تعهدات قراردادی خود در زمان انتقال ادامه خواهد داد.

این تغییر تقریباً 1.3 تا 2.3 میلیارد دلار قبل از مالیات در طول دوره خروج برای شرکت هزینه خواهد داشت.

مایک رومن، رئیس و مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که PFAS را می‌توان با خیال راحت ساخت و استفاده کرد، ما همچنین فرصتی را می‌بینیم که در یک چشم‌انداز نظارتی و تجاری خارجی به سرعت در حال تحول برای ایجاد بیشترین تأثیر برای کسانی که به آنها خدمت می‌کنیم، باشیم.»

اقدام این شرکت پس از ماه ها اقدام تهاجمی فزاینده از سوی EPA برای تنظیم دقیق تر PFAS انجام شد.

سال گذشته، آژانس از نقشه راه برای تنظیم مواد شیمیایی رونمایی کرد. و اوایل امسال، چهار توصیه بهداشتی برای آب آشامیدنی برای PFAS و همچنین پیشنهادی برای تعیین برخی PFAS به عنوان مواد مضر اعلام کرد.

مینه سوتا، جایی که مقر این شرکت در آن قرار دارد، نیز به دنبال PFAS بوده است. در سال 2010، دادستان کل مینه سوتا از این شرکت شکایت کرد و گفت که استفاده این شرکت از PFAS ظاهراً به آب آشامیدنی و منابع طبیعی در منطقه شهری سنت پل مینیاپولیس آسیب رسانده است.

این ایالت در سال 2018 با این شرکت به مبلغ 850 میلیون دلار تسویه حساب کرد و اکنون از این بودجه برای خرید فناوری برای حذف و از بین بردن غلظت PFAS از آب آلوده استفاده می کند.

https://www.manufacturingdive.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *