نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:27 ب.ظ

شفافیت زیست محیطی بیشتر ی در تولید خودرو انتظار می رود

7 دسامبر 2022 توسط جو بوش

یک مطالعه جدید تقاضای بالایی را برای دانستن سطح منشأ و پایداری مواد و قطعات در تولید خودرو و همچنین دریافت دیدگاه نهایی از فرآیند تولید نشان داده است.شرکت Zebra Technologies یافته‌های مطالعه چشم انداز اکوسیستم خودرو خود را منتشر کرده است که تأیید می‌کند تولیدکنندگان خودرو برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد مصرف‌کننده برای پایداری و شفافیت در سراسر فرآیند تولید و نیاز مدیران به دیجیتالی کردن عملیات و زنجیره تامین تحت فشار هستند. با وجود نوسان اقتصادی، تولیدکنندگان خودرو آماده سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های فناوری هستند، زیرا از هر ده نفر هفت نفر انتظار دارند هزینه‌های فناوری خود را افزایش دهند و شش از هر ده نفر برنامه برای افزایش هزینه‌های زیرساخت‌های تولیدی خود در سال 2023 دارند.

مصرف‌کنندگان در طول نسل‌های مختلف، نیروی محرکه‌ی شتاب تولیدکنندگان خودرو به نوآوری‌های فناوری هستند، زیرا از هر ده نفر، هشت نفر می‌گویند پایداری و سازگاری با محیط‌زیست اولویت‌های کلیدی در تصمیم‌های خرید و اجاره خودرو است. هشتاد و هفت درصد از هزاره ها پایداری در وسایل نقلیه خود را در اولویت قرار می دهند و پس از آن 78 درصد از Gen Xers و 76 درصد از Baby Boomers قرار دارند.

مصرف کنندگان همچنین تأکید فزاینده ای بر شخصی سازی – توانایی سفارشی کردن وسیله نقلیه به میل خود دارند. تقریباً از هر پنج مصرف‌کننده چهار نفر می‌گویند که گزینه‌های شخصی‌سازی در تصمیم آن‌ها برای خرید یک وسیله نقلیه مؤثر است و از هر ده مدیر ناوگان هشت نفر این الزامات را برای پایداری و شخصی‌سازی مشترک دارند. در حالی که تقریباً 80 درصد از تصمیم‌گیرندگان صنعت خودرو می‌دانند که مصرف‌کنندگان امروز انتظار گزینه‌های خودروی پایدار و شخصی‌سازی‌شده‌تری دارند، از هر ده نفر هفت نفر می‌پذیرند که سازگاری با افزایش تقاضای سفارشی‌سازی دشوار است. در نتیجه، سه چهارم تولیدکنندگان خودرو می گویند که اولویت اصلی ایجاد مشارکت استراتژیک با شرکت های فناوری برای تولید نسل بعدی آنهاست.

شکی نیست که اکوسیستم تولید خودرو در حال تغییر لرزه ای با موانع بزرگ برای عبور است. استفان پوتل، رهبر صنعت خودرو، Zebra Technologies، گفت: این اساساً شامل اجرای دو فرآیند تولید متمایز است – یکی برای وسایل نقلیه سنتی بنزینی/دیزلی و دیگری برای نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی، هیبریدی و خودران. «فشار برای برآورده کردن مقررات، تقاضا برای پایداری و همچنین انجام سریع‌تر و ایجاد دید در زمان واقعی در سراسر زنجیره تأمین، دلهره‌آور است. با سرمایه گذاری های استراتژیک مناسب در فناوری، صنعت خودرو می تواند این انتظارات را برآورده کند و حتی از آنها فراتر رود و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ترجیح قوی‌تری برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی (EV) در آینده دارند و بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان نشان می‌دهند که ترجیح آینده آنها برای خودروهای الکتریکی هیبریدی (HEV) است. با این حال، پیمودن این تقاضای فزاینده برای خودروهای برقی با چالش‌هایی همراه است زیرا ۶۸ درصد از تصمیم‌گیرندگان صنعت خودرو می‌گویند که برای تولید نسل بعدی خودروهای الکتریکی تحت فشار زیادی هستند و ۷۵ درصد از آنها برای ارائه محصولاتی تحت فشار بالا هستند که سازگارتر با محیط زیست، پایدار و ایمن تر برای محیط زیست هستند.

اعتماد و شفافیت در خودروسازی

شفافیت داده ها و اطلاعات برای مصرف کنندگان و مدیران ناوگان به طور یکسان بسیار مهم است و آنها به دنبال دید بیشتر در اکوسیستم خودرو هستند. هنگام در نظر گرفتن یک وسیله نقلیه برای خرید یا اجاره، 81٪ از مصرف کنندگان و 86٪ از مدیران ناوگان نشان می دهند که می خواهند منشا و منبع مواد و قطعات خودرو خود را بفهمند. نسل هزاره‌ها راه را برای شفافیت بیشتر در تولید خودرو رهبری می‌کنند، به طوری که هشت نفر از هر ده نفر می‌گویند که دسترسی به منشأ مواد و قطعات مهم است، دانستن اینکه آیا مواد اولیه و قطعات پایدار هستند یا خیر و درک چگونگی تولید خودرو از انتها به بالا.

88 درصد از مصرف کنندگان و 86 درصد از مدیران ناوگان، فراتر از به دست آوردن دید بیشتر در فرآیند تولید خودرو، هنگامی که وسایل نقلیه خود را دارند، می خواهند بدانند که چگونه داده های وسایل نقلیه آنها توسط اکوسیستم خودرو استفاده می شود. پس از خرید وسیله نقلیه، 83 درصد از مصرف کنندگان و 84 درصد از مدیران ناوگان انتظار مالکیت و کنترل داده هایی را دارند که وسیله نقلیه آنها تولید می کند.

دیده شدن زنجیره تامین خودرو

اکثر مصرف کنندگان و مدیران ناوگان (80٪) خواهان دید سرتاسری در طول فرآیند تولید هستند. با این حال، تنها یک سوم از تصمیم‌گیرندگان صنعت خودرو می‌گویند که اتصال سیستم‌های داده بلادرنگ را برای ایجاد دیدی کل‌نگر از عملیات و افزایش دید در سراسر تولید و در سراسر زنجیره تامین در پنج سال آینده در اولویت قرار می‌دهند.

حدود یک سوم تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) گفتند ربات‌های متحرک مستقل (AMR)، RFID، رایانه‌های همراه دستی مقاوم و اسکنرها و همچنین بینایی ماشین‌های صنعتی مدیریت زنجیره تامین را بهبود می‌بخشند در حالی که حدود یک سوم تامین‌کنندگان به برچسب بارکد تلفن همراه اشاره می‌کنند. چاپگرهای حرارتی، رایانه های پوشیدنی و فناوری مکان به عنوان فناوری هایی برای انجام این کار هستند.

به طور کلی، از هر ده تصمیم گیرنده صنعت خودرو، هفت نفر موافق هستند که تحول دیجیتال یک اولویت استراتژیک برای سازمان آنها است. در پنج سال آینده، آنها پیش‌بینی می‌کنند که استفاده از فناوری را در سراسر جهان با 47 درصد تمرکز بر تولید افزودنی/چاپ سه بعدی و 45 درصد بر روی راه‌حل‌های برنامه‌ریزی زنجیره تأمین گسترش دهند.

یافته های کلیدی منطقه ای

آمریکای شمالی

  • هشتاد و سه درصد از تصمیم گیرندگان صنعت خودرو موافق هستند که سرعت نوآوری های فناوری با سرعتی در حال افزایش است که سازمان آنها در تلاش است تا با آن همگام شود. این بالاترین منطقه از هر منطقه است.
  • آن‌ها احساس می‌کنند که تحت فشار هستند تا با شرکت‌های فناوری مشارکت‌های استراتژیک ایجاد کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و ریسک را با تولید موبایل نسل بعدی (۸۳%) و همچنین دید بیشتر در سراسر زنجیره تامین (۸۳%) کاهش دهند.

اروپا

  • تصمیم گیرندگان صنعت خودرو به طور فزاینده ای بر توسعه پایداری، کاهش ضایعات و ابتکارات حفاظت از محیط زیست متمرکز هستند.
  • ·       27 درصد می گویند که این ابتکارات محرک عملکرد مالی و رشد هستند و 49 درصد انتظار دارند که طی پنج سال آینده انجام شود.

آسیا و اقیانوسیه

  • ·       19 درصد از تصمیم گیرندگان صنعت خودروسازی، افزایش تمرکز بر تولید خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) را طی پنج سال آینده پیش بینی می کنند.
  • در همین حال، 39 درصد از این تصمیم گیرندگان نیز در حال ایجاد ظرفیت برای گزینه های نسل بعدی مانند خودروهای الکتریکی هستند.

آمریکای لاتین

  • مصرف کنندگان بیشترین نگرانی را در مورد استفاده از داده های جمع آوری شده از وسیله نقلیه خود دارند با 80 درصد در مقایسه با میانگین جهانی 74 درصد.
  • تقریباً نیمی (47٪) از مدیران ناوگان مایلند که صنعت خودروسازی روی اطمینان از ایمنی،  و خصوصی نگه داشتن اطلاعات خودرو تمرکز کند، در مقایسه با 32٪ در سطح جهانی.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *