نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:03 ق.ظ

خدمات مدیریت شهری باید با روشهای نوین ارایه شود

29-9-1401

خدمات مدیریت شهری باید با روش‌های نوین ارائه شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان و کارهای نوآورانه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه امروز بین شهرداری و صندوق پژوهش و فناوری استان، امیدواریم دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و اتفاقات سازنده‌ای به نفع شهر شکل گیرد.

وی با اشاره به کارخانه نوآوری شهر مشهد، این ظرفیت شهری را جزو بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور دانست و گفت: کارخانه نوآوری ظرفیت بسیار بزرگ و خوبی است و شرکت‌ها و افراد فعال در این مجموعه نشان از ظرفیت و ظرفیت شهر دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه ارائه خدمات هفتگانه باید از روش‌های نوین بهره بگیرد، افزود: علاوه بر این، در حوزه درآمدی نیز باید به سمت درآمدهای جدید و نوین برویم؛ صندوق پژوهش و فناوری استان می‌تواند کمک‌حال مدیریت شهری باشد و این صندوق ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان و کارهای نوآورانه هستیم، تصریح کرد: شهرداری منابع مختلفی در بانک‌ها دارد که با این منابع می‌‎توان سرمایه صندوق را ارتقا داد و رتبه یک کشوری را به خود اختصاص دهیم؛ شهرداری می‌تواند سهام‌دار باشد و از منابع شرکت برای ارتقا سطح شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک بهره گرفت تا ظرفیت جدیدی برای شهر ایجاد شود.

حاجی‌بگلو، تعامل صندوق پژوهش و فناوری با مدیریت شهری را پیوند مبارکی دانست و گفت: اگر با همین رویه تعاملات را تعمیق ببخشیم، قطعاً روی مدیریت شهری تأثیرگذار خواهد بود و حمایت سازنده‌ای از فعالیت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد.

اعطای ۲۵۰ میلیارد تسهیلات خرد به شرکت‌های دانش‌بنیان

حمیده رضوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه صندوق، یک شرکت غیردولتی است که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده، اظهار کرد: عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان در سطح استان تأثیرگذار بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد در حوزه دانش‌بنیان داده است.

وی افزود: جامعه مخاطب صندوق، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و مخترعان هستند و با شرکت‌های مختلف مشارکت مدنی و حقوقی داریم.

رضوی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده، گفت: از این طریق همکاری‌های بین صندوق پژوهش و فناوری استان و شهرداری مشهد مقدس در حوزه تسهیلات، صدور ضمانتامه به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق توسعه می‌یابد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد حضور شهرداری مشهد مقدس در جمع سهام‌داران صندوق باشیم و ذیل قراردادهای عاملیتی که بین صندوق و مدیریت شهری منعقد می‌شود، از این ظرفیت استفاده کنیم.

رضوی گفت: همکاری‌های دوجانبه موجب رشد و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیانی و حوزه‌های فناوری و خلاقانه و فرهنگی و اجتماعی سطح شهر می‌شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *