نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:37 ق.ظ

فناوری جدید ایمنی باعث کاهش تصادفات حمل و نقل می شود

1 دسامبر 2022 -توسط Fraunhofer-Gesellschaft

در انبارها، کامیون های صنعتی می توانند بارها و بارها باعث بروز حوادث شوند. در یک پروژه مشترک، Fraunhofer IWS، Kinotex Sensor GmbH و BASF یک فناوری ایمنی را توسعه داده‌اند. در وسایل نقلیه ادغام شده و حتی از کارمندان محافظت بهتری می کند. اعتبار: دانیل ویول / فراونهوفر IWS

انبارها میزبان حجم سنگینی از ترافیک هستند. تعداد کامیون‌های صنعتی (کامیون‌های پالت، لیفتراک و مانند آن) که از راهروهای خود عبور می‌کنند، به‌ویژه در حال افزایش است – در تأسیساتی که خود مدام در حال افزایش هستند. در این شرایط، حتی در صورت اتخاذ تدابیر ایمنی متعدد، تصادفات به امری اجتناب ناپذیر تبدیل می شوند.

اکنون، حسگرهای نوری در کامیون‌های صنعتی ممکن است حفاظت بهتری را برای کارکنان انبار در حین انجام وظایف خود فراهم کنند. با پیوستن به نیروهای BASF و Kinotex Sensor GmbH، مرکز کاربردی Fraunhofer برای اندازه‌گیری نوری و فناوری‌های سطحی AZOM نمونه‌های اولیه طراحی شده برای اطمینان از ایمنی بیشتر در طول فعالیت‌های روزانه را توسعه داده است.

مرکز کاربردی Fraunhofer که در Zwickau، آلمان مستقر است، یک آزمایشگاه شعبه از موسسه Fraunhofer برای فناوری مواد و پرتو IWS است. از طریق حسگرهای نوری سفارشی خود، امیدوار است به آینده ای دست یابد که در آن کسب و کارها شاهد حوادث حمل و نقل کمتری با کامیون های صنعتی باشند. برای این منظور شرکت BASF دو دستگاه پالت تراک را تهیه کرد.

دکتر می‌گوید: “هر روز صدها کامیون صنعتی ( پالت تراک و … )درمحوطه کارخانه‌ها و انبارهای ما تردد می‌کنند. با همکاری با مرکز کاربردی Fraunhofer، ما مشتاق هستیم که فناوری ایمنی را در وسایل نقلیه خود ادغام کنیم تا بتوانیم حفاظت بهتری از کارمندان خود داشته باشیم.” کریستین فیشمن، که بر مهندسی خودرو در BASF SE در لودویگشافن نظارت می کند.

او به همراه Kinotex Sensor GmbH در نقش مشاوره ای به عنوان مشتری در پروژه ایفای نقش کرده است. پروفسور پیتر هارتمن، مدیر Fraunhofer AZOM، توضیح می دهد: “سیستم ما برای محافظت از کاربران در برابر آسیب دیدن توسط ماشین آلات، به ویژه در ناحیه اطراف پاهای آنها طراحی شده است.” برای دستیابی به این هدف، تیم تحقیقاتی ما یک سنسور مجاورت ویژه ایجاد کرده است که تشخیص می دهد اپراتور چه زمانی به منطقه خطرناک جلوی یک وسیله نقلیه نزدیک است و سپس ترمز را فشار می دهد.

پالس های لیزر و حسگرها با هم کار می کنند

پالس های لیزری با طول و فاصله مشخصی بین آنها ساطع می شوند و سپس موانع را منعکس می کنند، فرآیندی که اطلاعاتی درباره دور بودن اجسام تولید می کند. یک نوآوری واقعی در این سیستم، توانایی آن در ترکیب اطلاعات از جهات مختلف در فضا و نظارت مداوم بر یک منطقه فن‌دار در اطراف یک پالت تراک است که توسط BASF ارائه شده است.

سیگنال یک حسگر نوری دوم که به فشار پاسخ می دهد با استفاده از اطلاعات مربوط به فاصله از اجسام پردازش می شود – چیزی که به لطف همکاری با Kinotex به دست آمده است. این حسگر که لمسی است قادر است خودرو را متوقف کند و به طور خودکار آن را کمی به عقب برگرداند و از له شدن اپراتور جلوگیری کند.

این توانایی برای معکوس کردن کامیون های پالت در پاسخ به حسگر مجاورت، نقطه فروش منحصر به فرد فناوری ایمنی جدید است که توسط کارکنان BASF آزمایش شده است. بازخورد آنها در کار اضافی در مورد بهینه سازی فناوری گنجانده خواهد شد و انجمن بیمه مسئولیت کارفرمایان مربوطه نیز برای ارائه مشاوره به محققان در دسترس خواهد بود.

تولیدکنندگان در حال حاضر ابراز علاقه کرده اند

BASF در حال حاضر هر دو نمونه اولیه را در کنفرانس‌های تخصصی و نمایشگاه‌های تجاری به نمایش می‌گذارد – با توجه کاربران و تولیدکنندگان به طور یکسان.

دکتر کریستوفر تاودت، مدیر گروه اندازه‌شناسی سطحی در Fraunhofer AZOM می‌گوید: «این فناوری را می‌توان عملاً در هر وسیله حمل‌ونقلی استفاده کرد، اما این یک چشم‌انداز جذاب برای وسایل نقلیه خودران است.

“در حال حاضر، ما در حال کار بر روی ایده ادغام سنسورها در نوعی نوار حسگر قابل نصب به جای تبدیل آنها به بخش ثابت خودرو هستیم. این به آنها اجازه می دهد تا به هر نوع خودرویی از طیف وسیعی از تولید کنندگان اضافه شوند. ،”

سیستم جدید شکاف ایمنی را می بندد

طبق آمار انجمن بیمه حوادث اجتماعی آلمان (DGUV)، کبودی، له شدن و شکستگی شایع ترین انواع آسیب های ناشی از پالت کامیون ها و لیفتراک ها هستند. این وسایل نقلیه که در مجموع به عنوان تجهیزات حمل و نقل کف شناخته می شوند، با سرعت 6 تا 7 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و در برخی موارد می توانند بیش از 500 کیلوگرم وزن بدون بار داشته باشند. تا به حال، آنها هیچ فناوری ایمنی را برای جلوگیری از تصادفات در ناحیه اطراف پاها در نظر نگرفته اند – بنابراین این جایی است که سیستم جدید در حال ورود است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *