نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:27 ب.ظ

چگونه یک کارآفرین از فناوری برای بهبود زندگی استفاده می کند

توسط ریوا لسونسکی

هیو مولوتسی معتقد است “فناوری باید به بهبود زندگی مردم کمک کند.” این “اصل راهنمای” او برای 22 سال کار در Intuit بود، جایی که راه حل های نوآورانه ای برای کارآفرینان ساخت.

اما، او می‌گوید، پس از دهه‌ها زندگی و کار در سیلیکون ولی، متوجه شد که در حالی که «تکنولوژی توانایی برابری‌طلبی را در توانایی خود در ارائه ابزارهای جدید برای بهبود کیفیت زندگی مردم دارد»، او متوجه شد «چقدر آسان است.» برای اینکه شرکت‌ها این موضوع را نادیده بگیرند و تلاش‌های خود را صرفاً بر هدایت نوآوری متمرکز کنند که عمدتاً به نفع افرادی است که توانایی مالی بالاتری دارند.»

بنابراین مولوتسی تصمیم گرفت که به طور مستقیم با این چالش مقابله کند و Ujama (به معنی خانواده گسترده در زبان سواحیلی) را تأسیس کرد، یک پلت فرم پیام رسانی که به اتصال جوامع کمک می کند. از آنجا، مولوستی یک اپلیکیشن بازار کشاورزان به نام Soko را راه‌اندازی کرد که سواحیلی به معنای «بازار» است.

برای فراگیرتر بودن، مولوستی راهی را برای دریافت کنندگان SNAP ایجاد کرد تا مواد غذایی سالم تری را در بازارهای کشاورزان خریداری کنند. اسنپ ​​برنامه کمک تغذیه تکمیلی است، بزرگترین برنامه دولتی کشور که به افراد و خانواده های کم درآمد واجد شرایطی که با استفاده از کارت انتقال مزایای الکترونیکی (EBT) غذا می خرند، مزایا ارائه می دهد.

من اخیراً با مولوستی صحبت کردم تا درباره اینکه چگونه هدیه او برای نوآوری و محوریت او در کارآفرینی به بهبود زندگی مردم کمک می کند بیشتر بدانم.

ریوا لسونسکی: چه چیزی باعث شد که شرکت خود را راه اندازی کنید؟ و سپس سوکو را راه اندازی کنید؟

هیو مولوتسی: اوجاما را با یک سوال ساده شروع کردم: “چه چیزی می توانم بسازم که به بیشتر مردم، صرف نظر از درآمد یا وضعیت طبقاتی آنها کمک کند؟” در ابتدا، این به شکل ساختن اپلیکیشنی بود که به والدین کمک می کرد تا شبکه های حمایتی از کمک های متقابل در مراقبت از کودکان و حمل و نقل ایجاد کنند. و در حالی که ما در ساخت اپلیکیشن و افزایش پایگاه کاربری آن به بیش از 12000 نفر از والدین موفق بودیم، همه‌گیری کووید-19 باعث شد که حرکت ما متوقف شود. مردم از خانه شروع به کار کردند، بچه‌ها دیگر نیازی به رفت و آمد به مدرسه نداشتند، و ناگهان این نیاز من سعی کردم برطرف کنم اما ناپدید شد.

با این حال، یک نیاز جدید آشکار شد: مردم چگونه با خیال راحت غذا خرید می کنند؟ برای خواربارفروشی‌های بزرگ، این به معنای تغییر سریع به سمت خرید و تحویل آنلاین بود، اما این امر مسلماً بهترین منبع برای غذای سالم و پایدار را حذف کرد: بازارهای کشاورزان محلی.

به همین دلیل است که Soko را توسعه دادیم، یک برنامه رایگان که به هر کسی که گوشی هوشمند دارد کمک می‌کند تا بازارهای کشاورزان را در نزدیکی خود پیدا کند. این ابزار به آنها برای تعامل با فروشندگان و خرید از راه دور، و روشی امن برای پرداخت الکترونیکی، چه از طریق برنامه یا خرید حضوری، در اختیار آنها قرار می دهد.

لسونسکی: شما به تازگی پردازش پرداخت‌های اسنپ را آغاز کرده‌اید، یک روش جدید برای بازارهای کشاورزان.

مولوستی: ما اخیراً توانایی پردازش پرداخت‌های SNAP را در بازار Saratoga Prince of Peace [کشاورزان] راه‌اندازی کردیم. راه حل فعلی ما با یک پلت فرم شخص ثالث کار می کند و توکن های فیزیکی داده شده به گیرندگان SNAP را با کوپن های اعتباری Soko (دیجیتال) جایگزین می کند و این فرآیند را کارآمدتر می کند.

ما در حال دریافت مجوز از USDA برای پردازش مستقیم پرداخت‌های SNAP در پلتفرم خود هستیم که سهولت و کارایی بیشتری را برای این فرآیند فراهم می‌کند.

لسونسکی: چرا برای بازارهای کشاورزان مهم است که پرداخت های SNAP یا EBT را بپذیرند؟

مولوستی: هر سال از بیش از 100 میلیارد دلاری که برای اسنپ هزینه می شود، تنها 25 میلیون دلار در بازارهای کشاورزان خرج می شود. [توانایی استفاده از] وجوه اسنپ در بازارهای کشاورزان به این معنی است که دریافت کنندگان اسنپ بیشتری می توانند غذای تازه، سالم و محلی بخورند و کشاورزان محلی و کسب و کارهای کوچک بیشتر رونق خواهند گرفت.

لسونسکی: واکنش مصرف کنندگان به برنامه و گزینه های پرداخت SNAP/EBT چیست؟

مولوستی: برنامه ما در فروشگاه های برنامه رتبه بالایی دارد و به دلیل سهولت استفاده از  سیستم ما تحسین می شویم. بسیاری از مصرف کنندگان از اینکه از طریق سوکو کشف کردند که بازارهای کشاورزان در این نزدیکی بسیار بیشتر از آنچه قبلاً فکر می کردند وجود دارد شگفت زده شده اند. ما واکنش‌های مشابهی را به پرداخت‌های خودکار SNAP/EBT پیش‌بینی می‌کنیم.

لسونسکی: سوکو چه مشکلی را برای خانواده های وابسته به اسنپ حل می کند؟

مولوستی: Soko استفاده از مزایای خود را برای خرید محصولات در بازارهای کشاورزان برای دریافت کنندگان SNAP آسان تر می کند. در عین حال، پرداخت‌های خودکار SNAP/EBT پردازش پرداخت‌ها و مشوق‌ها را برای بازارهای کشاورزان آسان‌تر می‌کند مانند تطبیق وجوه برای دریافت‌کنندگان SNAP

لسونسکی: برنامه Soko چگونه متفاوت است؟

مولوستی: بازارهای کشاورزان برای جوامع عالی هستند. آنها محصولات تازه و سالم را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند و از کشاورزان و مشاغل محلی حمایت می کنند. هدف سوکو این است که بازارهای کشاورزان را داشته باشد و افرادی که در آنجا می فروشند، رشد کنند. برخلاف برخی از پلتفرم‌های مزرعه به میز، سوکو به دنبال جابجایی بازارهای کشاورزان نیست، بلکه در عوض با آنها برای ایجاد تجارت بیشتر همکاری می‌کند. Soko همچنین به هر فروشنده در پلتفرم ما این امکان را می دهد که دنبال کننده ای ایجاد کند تا همیشه بتواند با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

لسونسکی: چگونه سایر کسب و کارها می توانند به حمایت از بازارهای کشاورزان کمک کنند و آنها را در بیابان های غذایی قرار دهند؟

مولوتسی: بازارهای کشاورزان می توانند از کمک به انتشار خبر استفاده کنند. اگر کسب و کار شما در یک عرصه ی غذایی است، می توانید با ارائه مکانی برای یک بازار جدید و اطلاع رسانی به مشتریان خود در مورد تاریخ های آینده بازار کشاورزان کمک کنید.

لسونسکی: آینده سوکو چیست؟ چه زمانی این در بازارهای کشاورزان در سراسر کشور در دسترس خواهد بود؟

مولوستی: ما در حال حاضر یک پایگاه داده سراسری از بیش از 2500 بازار کشاورز فهرست شده در برنامه داریم، بنابراین مهم نیست که در کجای ایالات متحده هستید، می توانید نزدیکترین آنها را پیدا کنید. ما همچنین بیش از 100 بازار با فهرست های فروشندگان کاملاً پرجمعیت داریم.

در سال 2023، ما به ساختن جامعه برنامه Soko خود ادامه خواهیم داد تا مشتریان بتوانند مستقیماً با مدیران بازار کشاورزان، کشاورزان و فروشندگان منفرد و راه حل پرداخت خودکار SNAP ما ارتباط برقرار کنند تا غذای تازه و سالم را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *