نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:30 ق.ظ

تونل کشف شده در مصر می تواند به مقبره گمشده کلئوپاترا منتهی شود

اندی کوربلی -20 نوامبر 2022 -یک مجسمه نیم تنه پیدا شده در حین حفاری / شفت تونل اصلی.

کشف بزرگی از تونل های زیرزمینی در مصر انجام شده است و باستان شناسان معتقدند که این تونل ها می توانند بخشی از مقبره گمشده کلئوپاترا باشند.این تونل‌ها به‌عنوان «معجزه‌ای مهندسی» توصیف شده‌اند و در طول ۴۲۸۱ فوت (۱۳۰۵ متر) اجرا می‌شوند. آنها با سه مکان مقدس مذهبی و یک دریاچه مقدس ارتباط دارند که تاکنون 1500 اثر از جمله سکه هایی با نام کلئوپاترا در آن یافت شده است.

تونل‌هایی که در زیر معبد اوزیریس در شهر تاپوسیریس مگنا، خارج از اسکندریه یافت شدند، تصادفی نبودند. دکتر کاتلین مارتینز جستجو برای مقبره را در سال 2005 آغاز کرد و گفت که این مکان خاص بیشترین علامت را در میان معابد اطراف اسکندریه دارد.

وزارت آثار باستانی مصر اعلام کرد که این تونل ها به سواحل مدیترانه وارد می شوند، جایی که 22 زمین لرزه بین 300 قبل از میلاد تا 1300 پس از میلاد در آن رخ داده است.

حفاری‌های مارتینز و تیمش نشان داده است که معبد خدای اوزیریس نیز به الهه ایسیس، همسر اوزیریس تقدیم شده است. برخی کلئوپاترا را تجسم زنده، تناسخ ایزیس می‌دانستند. این واقعیت همراه با سکه ها یک شروع امیدوارکننده است.

بعدی کاتلین و تیمش حفاری های زیر آب را در قسمت هایی از Taposiris Magna که مدت ها پیش در دریا سقوط کرده است، آغاز خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که این بخش‌های ویران شده حاوی مقبره کلئوپاترا و احتمالاً مقبره همسرش، مارکوس آنتونیوس باشد.

اگر کلئوپاترا خود ایسیس بود، آنتونیوس را عده ای اوزیریس می دانستند. دفن او در معبد آن خدا منطقی به نظر می رسد.

علاوه بر سکه های نام او، سکه های دیگری نیز یافت شد که با نام سایر فرمانروایان بطلمیوسی و اسکندر کبیر ضرب شده بود. مجسمه های الهه ایزیس و مجسمه های مجسمه های ناشناس نیز پیدا شد. در جایی که تونل ها به داخل دریا فرو ریختند، تکه های سفال و بلوک های سنگ آهک کشف شد.

کلئوپاترا اولین عضو سلسله بطلمیوسی بود که می توانست به زبان مردمی که بر آنها حکومت می کرد و چندین نفر دیگر صحبت کند. هنگامی که ژولیوس سزار معروف به شهر آمد، او در حومه شهر در شورش مسلحانه با برادرش بود.

پس از اینکه سزار به او و برادرش دستور داد تا در هفته‌های آتی به حضور او بیایند، او مسیر تاریخ را تغییر داد، زمانی که در نیمه‌شب، او را در داخل یک کیف کتانی به اتاق سزار حمل کردند.این  قرارعاشقانه باعث شد که او پس از اینکه روم نیروهای برادرش را نابود کرد، فرعون اعلام شود. او فرزند سزار به نام سزارین را به دنیا آورد که او را از دست داد و همچنین زندگی خود و همسر آینده اش مارک آنتونی را در جنگ داخلی علیه گایوس اکتاویوس، برادرزاده بزرگ سزار و اولین امپراتور روم از دست داد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *