نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:20 ب.ظ

هوشمندتر کردن ربات های حمل و نقل درون کارخانه ای

29 نوامبر 2022 – توسط اریک استن، دانشگاه میسوری -اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تیمی از انسان‌ها و ربات‌ها را تصور کنید که با هم کار می‌کنند تا سفارش‌های آنلاین را پردازش کنند – کارگران واقعی که به‌طور استراتژیک در میان همکاران خودکار خود قرار دارند که هوشمندانه در یک فضای انبار به عقب و جلو حرکت می‌کنند و اقلامی را برای ارسال به مشتری انتخاب می‌کنند. به لطف محققان دانشگاه میسوری که در حال کار بر روی سرعت بخشیدن به فرآیند تحویل آنلاین با توسعه یک مدل نرم افزاری طراحی شده برای هوشمندتر کردن ربات های “حمل و نقل” هستند، این می تواند زودتر به واقعیت تبدیل شود.

شاران سرینیواس، استادیار با انتصاب مشترک در دپارتمان مهندسی سیستم های صنعتی و تولیدی و دپارتمان بازاریابی، گفت: «فناوری رباتیک از قبل وجود دارد. هدف ما استفاده بهینه از این فناوری از طریق برنامه ریزی کارآمد است. برای انجام این کار، ما سوالاتی مانند “با توجه به لیستی از موارد برای انتخاب، چگونه طرح مسیر را برای جمع کننده های انسانی و روبات ها بهینه می کنید؟” می پرسیم؟ یا “یک ربات باید چند مورد را در یک تور مشخص انتخاب کند؟” یا “اقلام به چه ترتیبی باید برای یک تور ربات معین جمع آوری شوند؟” به همین ترتیب، ما مجموعه‌ای از سؤالات مشابه برای کارگر انسانی داریم. چالش‌برانگیزترین بخش، بهینه‌سازی طرح همکاری بین انسان جمع‌کننده و روبات‌ها است.»

در حال حاضر تلاش های انسانی و هزینه های نیروی کار زیادی درگیر انجام سفارشات آنلاین است. برای کمک به بهینه‌سازی این فرآیند، شرکت‌های رباتیک قبلاً روبات‌های مشترکی را توسعه داده‌اند – که به عنوان cobot یا روبات‌های متحرک مستقل (AMR) نیز شناخته می‌شوند – برای کار در یک انبار یا مرکز توزیع. AMR ها مجهز به حسگرها و دوربین هایی هستند که به آنها کمک می کند در یک فضای کنترل شده مانند یک انبار حرکت کنند. سرینیواس گفت، مدل پیشنهادی با بهینه سازی تصمیمات کلیدی یا سوالات مربوط به انتخاب مشترک سفارشات، به ایجاد سریعتر سفارشات مشتری کمک می کند.

سرینیواس گفت: «این ربات هوشمند است، بنابراین اگر به آن دستور داده شود به مکان خاصی برود، می تواند در انبار حرکت کند و به هیچ کارگر یا مانع دیگری در مسیر برخورد نکند.

Srinivas که در تجزیه و تحلیل داده ها و تحقیقات عملیاتی متخصص است، گفت AMR ها برای جایگزینی کارگران انسانی طراحی نشده اند، بلکه می توانند در کنار آنها به طور مشترک کار کنند تا به افزایش کارایی فرآیند انجام سفارش کمک کنند. به عنوان مثال، AMR ها می توانند به انجام چندین سفارش در یک زمان از مناطق جداگانه انبار سریعتر از یک شخص کمک کنند، اما همچنان به کارگران انسانی برای کمک به انتخاب اقلام از قفسه ها و قرار دادن آنها روی ربات ها نیاز است تا به یک انبار تعیین شده منتقل شوند.

سرینیواس گفت: «یک نقطه ضعف این است که این ربات ها توانایی درک خوبی ندارند. “اما انسان ها در درک اقلام خوب هستند، بنابراین ما سعی می کنیم از قدرت هر دو منبع استفاده کنیم – کارگران انسانی و روبات های همکار. بنابراین، آنچه در این مورد اتفاق می افتد این است که انسان ها در نقاط مختلف انبار هستند و به جای اینکه یک کارگر از کل منطقه عبور می کند تا چندین مورد را در طول مسیر بردارد، ربات به سراغ کارگر انسانی می آید و کارگر انسانی کالایی را برمی دارد و روی ربات می گذارد، بنابراین کارگر انسانی خودش برای جابجایی گاری های بزرگ از اقلام سنگین در سرتاسر انبار مجبور به زور زدن نخواهد بود..”

Srinivas گفت که کاربرد آتی نرم‌افزار آنها می‌تواند در مکان‌های دیگر مانند فروشگاه‌های مواد غذایی نیز استفاده شود، جایی که ربات‌ها می‌توانند برای تکمیل سفارش‌ها و همچنین پیمایش در میان اعضای عمومی استفاده شوند. او می تواند ببیند که این به طور بالقوه طی سه تا پنج سال آینده اتفاق می افتد.

“انتخاب سفارش مشترک با چند جمع کننده و روبات: رویکرد یکپارچه برای دسته بندی سفارشات، توالی یابی و مسیریابی ربات جمع کننده” در مجله بین المللی اقتصاد تولید منتشر شد. شیتائو یو، کاندیدای دکترا در بخش مهندسی سیستم‌های صنعتی و تولیدی دانشگاه MU، یکی از نویسندگان این مطالعه است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *