نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 8:37 ب.ظ

به درخواست حقوق بالا در مصاحبه شغلی دوباره فکر کنید.

14 نوامبر 2022 -توسط دانشگاه رایشمن -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

مطالعه جدیدی که توسط دکتر یوسی معراوی، رئیس دانشکده کارآفرینی ادلسون دانشگاه رایشمن و ساندرا سگال روانشناس رشد، مدیر سابق آزمایشگاه تحقیقاتی دکتر معراوی انجام شد، پیامدهای روانی و مالی تقاضاهای بالا (اما نه شدید) برای حقوق را بررسی کرد.

جدای از علاقه نظری، این مطالعه ممکن است به جویندگان کار کمک کند تا در مذاکرات حقوق و دستمزد به نتایج بهتری دست یابند. فرآیندهای استخدام برای مدت طولانی موضوع اصلی در تحقیقات دانشگاهی در مورد اشتغال و مشاغل بوده است. با کمال تعجب، اکثر مطالعات بر مراحل نسبتاً اولیه فرآیند استخدام (مثلاً منابع استخدام) یا نتایج بلندمدت (مانند رضایت کارکنان یا جابجایی کارکنان) متمرکز شده‌اند و اغلب مراحل بعدی فرآیند را نادیده گرفته‌اند.

مطالعه حاضر بر مذاکرات حقوق و دستمزد در طول فرآیند استخدام، از جمله تأثیرات درخواست‌های اولیه حقوق نامزدهای شغلی بر استخدام‌کنندگان متمرکز است.

محققان تصمیم گرفتند این اثرات را با مطالعه ای شامل چهار آزمایش و یک آزمایش شاهد در میان تقریباً یک هزار نفر که مدرک لیسانس یا بالاتر را کسب کرده بودند، و سپس در میان مدیران منابع انسانی از چند کشور از جمله ، انگلیس و ایالات متحده ارزیابی کنند. آزمودنی ها به هفت گروه تحقیقاتی تقسیم شدند که هر کدام از یک نامزد شغلی درخواست حقوق متفاوتی دریافت کردند.

همه درخواست ها در محدوده پذیرفته شده برای موقعیت قرار داشتند . بین 13000 تا 17000 NIS یا محدوده مشابهی به دلار برای افراد بین المللی. سپس از هر گروه خواسته شد که یک پیشنهاد متقابل ارائه دهد. برای اطلاع از حقوق مرسوم، محققان از وب سایت های Glassdoor  AllJobs استفاده کردند.

دکتر یوسی معروی، رئیس دانشکده کارآفرینی ادلسون در دانشگاه رایشمن، می‌گوید: «یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که برای دستیابی به بهترین نتایج در مذاکرات حقوق، نامزدها باید آماده بیایند و زودتر بفهمند که چه چیزی قابل قبول است. محدوده حقوق مربوط به موقعیتی است که برای آن درخواست می کنند، پس از آن، نامزدها باید اولین کسانی باشند که پیشنهاد می دهند و چه چیزی باید بخواهند؟ تحقیقات ما نشان می دهد که شما باید بالاترین حقوق را در محدوده قابل قبول درخواست کنید، اما نه بیشتر از آن.”

بعداً در مطالعه، از آزمودنی‌ها پرسیده شد که نظر آنها در مورد کاندید چیست و از آنها خواسته شد که آنها را در مقیاس “دوست داشتن” ارزیابی کنند. این مطالعه نشان داد که هر چه نامزد درخواستی حقوق بیشتری داشته باشد، کمتر مورد پسند قرار خواهد گرفت. این امر به ویژه در میان کسانی که درخواست حقوقی بیش از محدوده مورد قبول داشتند، قابل توجه بود.

این مطالعه نشان داد که انجام این کار بر شانس پذیرفته شدن نامزد برای این موقعیت تأثیر می گذارد. این مطالعه این اثرات را برای داوطلبان مرد و زن بررسی کرد و نتایج در هر دو مورد یکسان بود.

این تحقیق در مجله رفتار حرفه ای منتشر شد.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *